Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

Hyperstress


Sitat fra: RBK på lørdag 06. desember 2014, klokken 16:30
I følge tesla Alna får de som bestiller nå varme i rattet ved kjøp av vinterpakka

I så fall litt irriterende, da min bil nettopp er produsert, og jeg hadde uten tvil valgt vinterjakke dersom varme i rattet var inkludert. Hadde valgt det selv om det kun var varme i rattet som var inkludert og ingenting annet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Davidsv

Sitat fra: RBK på lørdag 06. desember 2014, klokken 16:30
I følge tesla Alna får de som bestiller nå varme i rattet ved kjøp av vinterpakka

Skal det også tolkes som at det inkluderer de som får D, eller altså som blir produsert fra nå av, selv om det ikke stod noe om i designeren?
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

Hyperstress

Noen av dere som har hentet « ny» Tesla de siste par ukene som har vinterpakke og som har fått varme i rattet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Pompel

Ikke noe varme i rattet her i alle fall, og må si jeg synes det er rart om de skal bytte ratt igjen når det nettopp har kommet ratt bl.a. med vibrering. Kanskje det bare er software som mangler? ::)
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Philippo10

Føler det ikke er nødvendig når man har oppvarmet blir klar og varm når det er kaldt. Har ikke følt noe savn etter dette.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: stiberger på lørdag 06. desember 2014, klokken 17:18
Sitat fra: darthy001 på lørdag 06. desember 2014, klokken 17:14
Skepsis er stor hos meg inntil det står på nettsider eller noen faktisk får bil med varme i ratt :D
+1
Vil nok kun ta det som en bonus om det kommer, og forsøke å skjule skuffelsen om det ikke kommer  ::)
+2 Den største mangelen i dag på Tesla er manglende rattvarme i vinterpakken. Men, man må ha hatt rattvarme for å forstå....

Brede

Sitat fra: Finnøy på søndag 07. desember 2014, klokken 02:14
Sitat fra: stiberger på lørdag 06. desember 2014, klokken 17:18
Sitat fra: darthy001 på lørdag 06. desember 2014, klokken 17:14
Skepsis er stor hos meg inntil det står på nettsider eller noen faktisk får bil med varme i ratt :D
+1
Vil nok kun ta det som en bonus om det kommer, og forsøke å skjule skuffelsen om det ikke kommer  ::)
+2 Den største mangelen i dag på Tesla er manglende rattvarme i vinterpakken. Men, man må ha hatt rattvarme for å forstå....

Og en må ha hatt en Model S for å se at rattvarme egentlig er overflødig, iallefall for de fleste.
Bestandig 21 grader varmt i bilen vår når vi setter oss inn, varm kupe, varme seter og varmt ratt.
Jeg har hatt varme i ratt i tidligere bil og brukte det hyppig. Jeg har ikke savnet det en gang det siste året.

Men vi har jo alle forskjellige behov.  ;)
Noen har kanskje ikke mulighet til å forvarme bilen til enhver tid.


Finnøy (Arne Johan Larsen)

#22
Sitat fra: Brede på søndag 07. desember 2014, klokken 09:08
Sitat fra: Finnøy på søndag 07. desember 2014, klokken 02:14
+2 Den største mangelen i dag på Tesla er manglende rattvarme i vinterpakken. Men, man må ha hatt rattvarme for å forstå....

Og en må ha hatt en Model S for å se at rattvarme egentlig er overflødig, iallefall for de fleste.
Bestandig 21 grader varmt i bilen vår når vi setter oss inn, varm kupe, varme seter og varmt ratt.
Jeg har hatt varme i ratt i tidligere bil og brukte det hyppig. Jeg har ikke savnet det en gang det siste året.

Men vi har jo alle forskjellige behov.  ;)
Noen har kanskje ikke mulighet til å forvarme bilen til enhver tid.

Har kjørt TMS en del i det siste og selv med forvarmet bil og konstant varme så savner jeg rattvarme.
Det samme gjelder nabo som fikk sin TMS for ikke så lenge siden. Men det er også de som aldri bruker rattvarmen på en Leaf, vi er forskjellige - men JEG vil gjerne ha varme i rattet.
Siden Tesla har fått rattstammen og hendler fra MB kunne jeg helst sett den varianten med 3 trinns varme som jeg ble godvenner med på en MB ML gjennom en høst og vinter i Canada.

Elbil fundamentalist

Hadde rattvarme på BMW 5 serie. Veldig komfi.
Det er vel ikke den største mangelen på Teslaen (vil heller ha soft-close på frunk), men ellers enig med stiberger; viktigste mangel i vinterpakka. Rattvarme er noe man alltid savner når man først vært vant til det. Har bestilt vinterpakka fordi jeg tror man slipper en del problemer med ising på vindusviskerne. Baksetevarme er "nice to have", samt at jeg ønsker en kurrant bil når den skal selges en gang.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

MrGekko

Fikk nå bekreftet pr mail fra in-store Product Specialist på Alna at rattvarme er inkludert i vinterpakka.
Kanskje ta den med alikevel?

darthy001

Sitat fra: MrGekko på søndag 07. desember 2014, klokken 22:12
Fikk nå bekreftet pr mail fra in-store Product Specialist på Alna at rattvarme er inkludert i vinterpakka.
Kanskje ta den med alikevel?
Hehe det er Tesla på sitt beste hvis dette stemmer. Hvorfor i hule heite står det da ikke på nettsidene?

Jaja, jeg blir meget glad hvis det stemmer for jeg har bestilt denne pakken under sterk tvil :)

Kunne du lagt ut mailteksten med spørsmål og svar? Med navn sensurert hvis nødvendig.

Hyperstress

Rart at dette da ikke var gjeldende fra tidspunktet de begynte å produsere de «nye» bilene i høst.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øggen

Under disse premissene hadde jeg lagt til vinterpakken, men gjorde jo ikke det. Ser  mon bil ferdig spekket er blitt nesten 20k dyrere også, så om jeg må betale ny pris for å få med vinterpakken, så blir den nok litt for dyr. Fanden at de ikke kan ha en fornuftig og åpen dialog om disse nye tingene som bare plutselig evt. kommer med. Samme dritten var det med disse speila.

darthy001

Sitat fra: Øggen på søndag 07. desember 2014, klokken 22:36
Under disse premissene hadde jeg lagt til vinterpakken, men gjorde jo ikke det. Ser  mon bil ferdig spekket er blitt nesten 20k dyrere også, så om jeg må betale ny pris for å få med vinterpakken, så blir den nok litt for dyr. Fanden at de ikke kan ha en fornuftig og åpen dialog om disse nye tingene som bare plutselig evt. kommer med. Samme dritten var det med disse speila.
Oppvarmet retrofitte kanskje?

Men litt mer seriøst så må da dette være noe som ikke kan koste allverdens å ettermontere i verste fall. Men ja hvis dette stemmer så er det "fantastisk" info-strategi ala Tesla dette ja. De lærer tydeligvis aldri.

Hyperstress


Sitat fra: darthy001 på søndag 07. desember 2014, klokken 22:51
Sitat fra: Øggen på søndag 07. desember 2014, klokken 22:36
Under disse premissene hadde jeg lagt til vinterpakken, men gjorde jo ikke det. Ser  mon bil ferdig spekket er blitt nesten 20k dyrere også, så om jeg må betale ny pris for å få med vinterpakken, så blir den nok litt for dyr. Fanden at de ikke kan ha en fornuftig og åpen dialog om disse nye tingene som bare plutselig evt. kommer med. Samme dritten var det med disse speila.
Oppvarmet retrofitte kanskje?


Nå fikk jeg plutselig ikke lyst på likevel :)

Tesla har ikke vært så hypp på retrofitter tidligere (bortsett fra speil som de uansett måtte utbedre), så har mine tvil på at de vil tilby det. Men håper!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA