Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ultra HiFi Lydpakke

Startet av stiberger, mandag 22. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

eg1l


Dennis

Det store spørsmålet er da om de som har fått bil produsert eller vi som enda står i kø får oppvarmet ratt.
Men får sikkert ikke svar på det før de første ankommer Norge.

mogu

Da har jeg fått bekreftet fra min DS at jeg får rattvarme i min bil (85D bestilt i desember)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

eg1l

Jeg fikk kun "Jeg vil ikke garantere for dette." fra min DS :-\

rmr

Merkelig av de å svare det. Er produksjon av bilen ikke påbegynt, og man har vinterpakke , så får man vel rattvarme. Det står jo til og med under vinterpakken på de norske sidene nå.

Tar det for gitt at min bil får rattvarme , da den ikke skal produseres før mars engang (levering sent mai) og jeg har valgt vinterpakke.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Dennis

#125
Jeg fikk som svar at det enda var usikkert og ikke viste noe sikkert før februar. Min er enda ikke i produksjon.

Regner med at det som tidligere endringer, går på at det er lagt til fra et viss VIN nummer og at de ikke random står å monterer hva de har for hånda i bilen. Men vet jo aldri ::)


boppus

Er rattet det samme, eller er det i skinn uten vinterpakke og i plast med vinterpakke?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

mogu

Hvorfor skulle det vært i plast med vinterpakken?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

boppus

Sitat fra: mortegun på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:51
Hvorfor skulle det vært i plast med vinterpakken?

OK, skinnimitasjon da. Beklager, men jeg har lest "rykter" om at det ikke er samme rattet. Fint om du kan avkrefte det.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Mr.Hansen

Dette forstår jeg ikke hva som er vistsen med varme i rattet.
Mann har jo forvarming på telefonen. Det blir jo bare noe mere som spiser opp Juice'n, som Bjørn kaller det.

For de som skal ha vinterpakka så er det jo pluss, men å velge vinterpakka bare for rattvarme. Ser jeg ikke poenget med. Har selv hatt Model S siden Mars sist år og ikke savnet dette noen gang, selvom man begynner turen uten forvarming.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

rmr

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 13. januar 2015, klokken 17:08
Dette forstår jeg ikke hva som er vistsen med varme i rattet.
Mann har jo forvarming på telefonen. Det blir jo bare noe mere som spiser opp Juice'n, som Bjørn kaller det.

For de som skal ha vinterpakka så er det jo pluss, men å velge vinterpakka bare for rattvarme. Ser jeg ikke poenget med. Har selv hatt Model S siden Mars sist år og ikke savnet dette noen gang, selvom man begynner turen uten forvarming.

Har du hatt bil med rattvarme før? Jeg har ikke, men å få med rattvarme er bare en bonus for meg, men når den er der så kommer jeg sikkert til å bruke den :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Dennis

Er sånn mest kjekt å ha funksjon.
Må forvarme ganske lenge når det er kaldt før ratt bla. blir varmt når det er veldig kaldt. En annen fordel er at man kan spare strøm med å bruke setevarme og rattvarme mer, siden det bruker mindre strøm enn å varme opp hele bilen til en behagelig temperatur.
Nå kommer jeg ikke selv til å drive å kjøre rundt slik, men greit å ha muligheten hvis man skulle komme i en situasjon hvor man må spare på strømmen.

Thor2014

Hvis jeg kunne velge mellom rattvarme eller forvarming tror jeg rattvarme hadde seiret.
Er man normalt varm på hendene forstår jeg at man ikke skjønner hva man skal med det. Folk er forskjellig.

Oggen

Naturligvis hadde dette vært fint den tiden jeg måtte skrape is av rutene og neglene spratt ut av blåfrosne fingre. Men , den problemstillingen er ikke lenger reell.

Haldenser

Vi har Leaf med rattvarme, men den blir stort sett aldri brukt. 100 ganger viktigere at man får forvarmet bilen. Det nye rattet i Model S har iallefall ikke vært kaldt enda i vinter for min del.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA