Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjelltur om vinter med vanlig elbil - erfaringer

Startet av El-o, søndag 21. desember 2014, klokken 23:49

« forrige - neste »

lastve

Hei EL-O og alle dere andre Reva eiere.

Er det noen av dere som vet eller kan sjekke hvilken tilkobling på motoren som er den positive og den negative ledningen. Jeg har en Reva med DC motor og har glemt hvem som er positiv og hvem som er negativ tilkobling.
Om noen av dere har en Reva med dc motor hadde jeg vært veldig takknemlig om noen bare så på fargene på ledningene på motoren slik at jeg ikke kobler min motor feil. . .

På forhånd mange takk for hjelpen.
Lastve
Eier av Reva standard, 2006 mod. Total kjørelengde har stoppet. Defekte batterier, vet ikke om jeg skal kjøpe nye en gang til...
Bor i Sarpsborg.

ravn

Hva ble skjebnen til slutt?
Var det en sort Reva DC dette? Ut fra reg.nummeret lurer  jeg på om det var den jeg fartet rundt med i 2007/08, isåfall har den først vært i Bellonas hender, så tilbake til Ole Chr Bye AS (den da norske importøren) og kjørt som "backstage bil" på Quart festivalen i 2007 før jeg overtok den. I løpet av mitt eie fikk den seg til og med en tur til Danmark på EV2008 treffet, da så den slik ut


Da jeg solgte den var den fremdeles fullt fungerende, men det er jo faktisk 7 år siden ;)
Så den har vel lidd samme skjebne som Think Classicen jeg solgte, som jeg også fant igjen som skrotet delebil her på forumet for en god stund tilbake.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA