Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer Tesla med 100kw batteri grunnet redusert rekkevidde på D modellene?

Startet av cdabel, søndag 21. desember 2014, klokken 17:26

« forrige - neste »

cdabel

Etter jeg fikk en iPhone 6 opplever jeg at "end call" knappen på rattet ikke avslutter samtalene lenger. Jeg må inn i hovedskjermen for å avslutte samtalene. For å prøve å finne frem til årsaken vil jeg bare høre om andre opplever det samme.  (Hvis du har en iPhone 6 og alt fungerer riktig hos deg vil det også være nyttig info for min feilsøking)
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

akseln

snurrehue

Sitat fra: cdabel på fredag 05. desember 2014, klokken 10:43
Etter jeg fikk en iPhone 6 opplever jeg at "end call" knappen på rattet ikke avslutter samtalene lenger. Jeg må inn i hovedskjermen for å avslutte samtalene. For å prøve å finne frem til årsaken vil jeg bare høre om andre opplever det samme.  (Hvis du har en iPhone 6 og alt fungerer riktig hos deg vil det også være nyttig info for min feilsøking)

Hadde en iphone 6 plus selv. Samme problemet der. Er nok Apple som har forandret på en eller annen protokoll eller noe sånt.

Sofus

Jeg har 6+ og har opplevd det samme.

Hadde inntrykk av at det stort sett virker, men samtalen blir jo som regel avsluttet i andre enden omtrent samtidig. Merket det en gang jeg ringte feil, og ikke greide å avslutte.
Model S

eKul

Har iPhone 5 og opplever det samme.

Det har dog fungert tidligere.

GOS

Sitat fra: cdabel på fredag 05. desember 2014, klokken 10:43

Slik har det alltid vært med min, Windows Phone 8.1 (og tidligere Android tror jeg) :-(
Skal jeg bruke knappene på rattet må jeg trykke og rulle og styre på slik at jeg mister fokus på bilkjøringen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

FThorsen

Sitat fra: GOS på fredag 05. desember 2014, klokken 11:57
Slik har det alltid vært med min, Windows Phone 8.1 (og tidligere Android tror jeg) :-(
Skal jeg bruke knappene på rattet må jeg trykke og rulle og styre på slik at jeg mister fokus på bilkjøringen.
Dette fungerte med min Windows Phone før, frem til SW 6.0 i bilen mener jeg det var.
Jeg får fremdeles lagt på samtaler, men ikke før de i andre enden har svart. Hvis det bare ringer og ringer så må jeg legge på via telefonen eller vente på svareren.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

GOS

Det er mulig det oppsto med 6.0 hos meg. Gikk over til Windows Phone i midten av august og det var nok i den tiden jeg fikk 6.0. Når jeg har samtale så lar jeg bare den andre legge på med mindre jeg har telefon-appen fremme på storskjermen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

tswing

Har iPhone 5S og samme problem. Bare når jeg ringer ut, men ikke hver gang.
Våler i Ø. VIN15338. Levert 20.9.2013.
P85. Brun met., det meste, (ex. P+ og 21'').
2015/03: P85D VIN P66616

Lokführer

Jeg skal prøve å snakke inn en slik bøgg rapport via stemmestyringa. Står at man kan si "report bug", "bug, " pluss hva som er galt, så går det direkte til Tesla.
Noen som har prøvd?
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

jay

Sitat fra: Lokführer på mandag 08. desember 2014, klokken 19:53
Jeg skal prøve å snakke inn en slik bøgg rapport via stemmestyringa. Står at man kan si "report bug", "bug, " pluss hva som er galt, så går det direkte til Tesla.
Noen som har prøvd?

Har prøvd. Tips: tenk ut hva du skal si før du sier det og si det kjapt. Jeg slet litt med å få lest inn en rapport med mer enn én setning da det virket som at den avsluttet rapporteringen ved første nanosekunds stillhet. Mulig det var jeg som fomlet med knappene... Uansett, kjekk funksjon!

FThorsen

Sitat fra: GOS på fredag 05. desember 2014, klokken 12:13
Det er mulig det oppsto med 6.0 hos meg. Gikk over til Windows Phone i midten av august og det var nok i den tiden jeg fikk 6.0. Når jeg har samtale så lar jeg bare den andre legge på med mindre jeg har telefon-appen fremme på storskjermen.

Jeg får lagt på, så lenge de i andre enden har svart - altså at jeg har en aktiv samtale.
Jeg kjører også Developers Preview på 8.1 mobilen - usikker på om det har noe å si...
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

satheesh.net

Jeg oppfordrer samtlige til å melde fra til Tesla om dette problemet. Tror dette er berørt veldig mange brukere, uavhengig av mobilprodusent eller OS.

Selv bruker jeg Windows Phone (DP) 8.1.x (som alle nå burde ha skjønt ;)) og opplever samme bug'en. Har også testet flere andre jeg har liggende, men lik problemstilling på disse også. Riktignok aldri et problem pre versjon 6.x.

sn0le

iPhone 4S. Sliter med det samme. "Godt" jeg ikke er alene. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Car-El

Æ bruke bare knappen på døra....   

Og der forsvant det problemet ut vinduet!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA