Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer Tesla med 100kw batteri grunnet redusert rekkevidde på nye D modeller?

Startet av GEivindK, søndag 21. desember 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

Elkjell

Det var det han sa. Tidligere stod også prisen for en  enkelt service på siden deres.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Elektra

Serviceplaner

Forskuddsbetaling for serviceplan er den mest økonomisk gunstige måten å vedlikeholde din Model S.

Fem års forhåndsbetalt service, kr. 17.750
Én inspeksjon per år, opp til 10 0.000 kilometer
Åtte års forhåndsbetalt service, kr. 28400
Én inspeksjon per år, inntil 160.000 kilometer
Kjøp på nettet

Teslas Ranger Service kan være tilgjengelig i ditt område. Service starter ved kr 1 000 per besøk og øker basert på avstanden fra nærmeste Tesla-servicesenter .

Hentet fra nett siden.

Så om du kjører over 20 000 pr. år, feks 30 000 pr år:
20 000 service kr 17750,-  etter 9 mnd
40 000 service kr 0,-  etter 1år 3mnd
60 000 service kr 0,- 2år
80 000 service kr 5000,- 2 år 9mnd (altså 2. besøk dette år, avtalen sier 1 besök pr år)
100 000 service kr 0 3år 6mnd
altså for 100 000 km, med 5år avtale må du betale 22750.- siden 100 000km intraff før 5år.

5x 5000,- kr/service = 25 000,- Såfremt serviceprisen blir 5000,- for alle disse årene. Det vet man jo ikke. Så det blir billigere, men ikke veldig mye nødvendigvis.

ctr46

Sitat fra: Elkjell på fredag 07. august 2015, klokken 17:24
Det var det han sa. Tidligere stod også prisen for en  enkelt service på siden deres.

Greit å ha det skriftlig.. Har du noe link til hvor det står?
85D

sigurdi

Her er link til info på hjemmesidene til Tesla:
http://my.teslamotors.com/no_NO/service
MER ENN BARE EN ÅRLIG SERVICE
Tesla Service omfatter alt som trengs for å holde Model S i god stand. Systemovervåking er alltid på vakt og softwareoppdateringer holder bilen up-to-date med nye funksjoner selv etter at du har tatt levering. For oss er "årlig service" virkelig hverdagsservice.

Inkluderer

• Årlig service (eller ved 20,000 kilometer)
  • Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
  • Systemovervåking
  • Ekstern diagnostisering
  • Programvareoppdateringer
  • Nye funksjoner

Store forskjellen og spenning blir det nok på 8år planen da det meste av deler har garanti frem til 100 000km og hva som blir inklusivt frem til 160 000km.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Muffinman

Mulig jeg bare er litt gretten, men synes dette virker som et forsøk på å selge inn service på grunnlag av ting man uansett får kostnadsfritt. Jeg har fått både systemovervåking/ekstern diagnostisering, programvareoppdateringer og nye funksjoner utenom service. Det er vel egentlig bare skifte av bremsevæske annethvert år, kjølevæske hvert 5. år, olje på DU v/120.000km og etterfylling av kjølemedium som er reelle operasjoner i servicen, bortsett fra diverse sjekk/kontroll. Mener forresten å ha lest at man betaler ekstra for ac recharge, men mulig det var utenfor serviceavtale.

ingare

Er det noen her som ikke har serviceavtale og har vært på service? Hva betaler dere? 4500 pr besøk?

Jeg kjører ca 30' - 40' i året. Usikker på om det er noe poeng i serviceavtale eller om jeg heller tar service en gang i året og betaler pr besøk.
S85D - Levert
S85 - Solgt

Kilroy

Jeg har vært på ca. 25.000, betalte 4500,- inkl mva, har ingen serviceavtale. Kommer til å ta neste på rundt 60.000.
Med ditt kjøremønster ville jeg betalt hver gang ja, ingen serviceavtale.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

pej

Den skal inn hver 20.000. Jeg kjører 50.000 pr år, så jeg skal da ha sevice minst 2 ganger i året.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Undertegnede

Sitat fra: pej på fredag 28. august 2015, klokken 18:57
Den skal inn hver 20.000. Jeg kjører 50.000 pr år, så jeg skal da ha sevice minst 2 ganger i året.

Den "skal" ingenting. Med ditt kjøremønster ville jeg tatt service 1 gang per år. Garantien har du uansett.

Selv går jeg for service annethvert år med en årlig kjørelengde på ca 25k. Har ikke serviceavtale.

Hvis man skal gjøre et poeng av at elektrisk drivlinje er så fantastisk og nesten vedlikeholdsfritt så skyter man seg jo i leggen ved å måtte ta service hver 20k kilometer.

gss

Synes det er tragisk at ingen (Tesla) klarer å fortelle hva som egentlig inngår i en service, og da nødvendigheten med den.
Jeg har hatt min i ett år/20000 km nå, og kommer ikke til å ta service før minimum 40000, evt. vente til 60, dersom ingen klarer å fortelle meg hva dette er.

Som muffinman skriver så er mange av punktene de lister opp inkludert uansett service eller ei.

ingare

Da tror jeg at jeg dropper serviceavtale. Satser på å ta service en gang i året. Hadde avtalen vært 5 år uten km begrensning så hadde det stilt seg annerledes.
S85D - Levert
S85 - Solgt

P85DL

Sitat fra: sigurdi på fredag 07. august 2015, klokken 20:00
Her er link til info på hjemmesidene til Tesla:
http://my.teslamotors.com/no_NO/service
MER ENN BARE EN ÅRLIG SERVICE
Tesla Service omfatter alt som trengs for å holde Model S i god stand. Systemovervåking er alltid på vakt og softwareoppdateringer holder bilen up-to-date med nye funksjoner selv etter at du har tatt levering. For oss er "årlig service" virkelig hverdagsservice.

Inkluderer

• Årlig service (eller ved 20,000 kilometer)
  • Reservedeler som bremseklosser og vindusviskere (unntatt dekk)
  • Systemovervåking
  • Ekstern diagnostisering
  • Programvareoppdateringer
  • Nye funksjoner

Store forskjellen og spenning blir det nok på 8år planen da det meste av deler har garanti frem til 100 000km og hva som blir inklusivt frem til 160 000km.

Eller som det står på http://www.teslamotors.com/no_NO/support/annual-and-recall-service
...Vår inspeksjon fokuserer i stedet på dekktilstand og -innretting, reservedeler som frontrutens vindusviskere, og oppgraderinger av Model S-programvaren...

Tesla Model S P85D

BMW850

Tidligere måtte man utføre forhåndsbestilte servicer ved 20000km eller innenfor +/- 30 dager av ett år. Hvis ikke bortfalt servicen. Er denne datobetingelsen borte nå? Tesla har jo hatt ett betydelig etterslep på grunn av kapasitet så jeg regner med dette ikke lenger kan være aktuelt?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA