Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer Tesla med 100kw batteri grunnet redusert rekkevidde på nye D modeller?

Startet av GEivindK, søndag 21. desember 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

AndreS

at den dekker alle slitedeler virker å være en myte. Jeg har hatt en skikkelig oppgang med Tesla ang. serviceavtalen nå. jeg spurte om følgende punkter var dekket av serviceavtalen:

-foringer og endeledd i hjuloppheng/motoroppheng
-bremseskiver
-fjærer/støtdempere/luftfjæringsputer/kompressor
-Pumper for kjøling/oppvarming av batteri, motor, interiør etc
-12 v batterier

De bekrefter at alle slitedelene som nevnt vil dekkes i fem år av service og garantien. Etter fem år så vil ikke slitedelene dekkes, da er det kun bremseklosser og vindusviskere som vil skiftes.










I3 i bestilling

D.O

Bullshit! Ønsker nanvn på den som sa det, så kan spørre Jerome etterpå.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Haldenser

Sitat fra: AndreS på tirsdag 13. januar 2015, klokken 12:30
at den dekker alle slitedeler virker å være en myte. Jeg har hatt en skikkelig oppgang med Tesla ang. serviceavtalen nå. jeg spurte om følgende punkter var dekket av serviceavtalen:

-foringer og endeledd i hjuloppheng/motoroppheng
-bremseskiver
-fjærer/støtdempere/luftfjæringsputer/kompressor
-Pumper for kjøling/oppvarming av batteri, motor, interiør etc
-12 v batterier

De bekrefter at alle slitedelene som nevnt vil dekkes i fem år av service og garantien. Etter fem år så vil ikke slitedelene dekkes, da er det kun bremseklosser og vindusviskere som vil skiftes.

Da bør du høre en gang til. Har fått bekreftet skriftlig fra SC i Drammen at alt er inkludert, selv foringer, stag, fjører osv osv.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

gss

Men så sier de også (muntlig, og på nettsiden tidligere, nå?) at man kan velge bort avtalen, og betale beløpet når man tar service. Og da med samme innhold. Om 4, 6, 8 år, når bilen skal på EU og jeg får mangler på dempere, bremser og div foringer, kan jeg da bare levere bilen på service og betale fastprisen? Hmm, spent på det.

petersv

Har noen skriftlig bekreftelse på at serviceavtalen gjelder annet enn slitedeler, som f.eks. luftdempere osv? I så fall er det jo verdt det alene for "peace of mind"-en...

mr_Utopia

Sist jeg leste i serviceavtale (på nett), så stod det noe som at Service  avtalen dekker Vedlikeholds _kontroller_. Ikke noe som helst om reparasjoner. Foreslår at noen som har en serviceavtale signert går gjennom,  evt poster en på nett. Virker som man kanskje får mer goodwill med service avtale? Utfra det jeg husker stod det egentlig ikke noe konkret i service avtalen . Men kanskje det er noe annet som man får ved signering av avtalen?  Andre bilmerker har ofte en plan og oversikt over hva som inngår i service.

Jeg vurderer S85D. Men synes  det er litt vanskelig å få oversikt over hva det egentlig er man får og forplikter seg til ved kjøp. Ref tråd om garanti og service.

AndreS

Det hele er fryktelig uklart. Hvis du jevnlig snakker med Jerome, kan ikke du få en skriftlig redegjørelse for hva avtalen egentlig betyr DO?
I3 i bestilling

D.O

Hehe, snakker nok ikke jevnlig. Men hvis det som ble nevnt her er tilfelle, (noen det 98,99% ikke er) så er der verdt å få sjekket.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

AndreS

I3 i bestilling

snurrehue

Sitat fra: AndreS på tirsdag 13. januar 2015, klokken 12:30
-foringer og endeledd i hjuloppheng/motoroppheng
-bremseskiver
-fjærer/støtdempere/luftfjæringsputer/kompressor
-Pumper for kjøling/oppvarming av batteri, motor, interiør etc
-12 v batterier

De bekrefter at alle slitedelene som nevnt vil dekkes i fem år av service og garantien. Etter fem år så vil ikke slitedelene dekkes, da er det kun bremseklosser og vindusviskere som vil skiftes.

Jeg fatter ikke at Tesla ikke gidder/evner å informere hverken sine kunder eller potensielle kunder om bilens faktiske service-behov samt hva som inngår/ikke inngår i serviceavtalen. Jeg sliter med å finne informasjon om service og denslags på de nye nettsidene til Tesla. Har Tesla fjernet dette?

La oss se for oss to scenarioer:
- Teslaeier 1 har kjøpt en fem-årsplan/100 000km-plan for service. Nå husker jeg ikke beløpet for denne, men la oss si han har betalt 17 000 kroner for denne. Han kjører sine 100 000 km på tre år, og har dermed brukt opp sine fem forhåndsbetalte servicer.
- Teslaeier 2 har droppet serviceplanen. Etter tre år har han også nådd 100 000 km. Han har aldri tatt bilen sin på service, akkurat som Tesla nærmest har oppfordret til. Men han tar nå omsider en service. For dette betaler han 4500 kroner.

Vil eier 2 dermed få sin bil satt i samme stand som eier 1 etter disse 3 år og 100 000 km? Eller har eier 1 fått langt mer fikset på sin service? Joda, han har kanskje fått byttet vindusviskere opp gjennom årene, og kanskje bremseklosser en gang. Men er det verdt de snaut 13 000 ekstra kronene han har betalt?

Dempere og de fleste andre deler har man jo uansett garanti på, og man behøver ikke betale service for å få fikset slikt. Og har garantien gått ut (dvs kjørt over 100 000 km), så har man reklamasjonsrett.

Så hva er egentlig poenget med service-avtalene, bortsett fra å bla opp for likviditeten til Tesla?

mr.rs4

Noen oppdateringer her?

Er det noe mer info? Linker? Priser?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Celter

Hentet min P85D i går, men har ennå ikke fått noe tilbud om serviceavtale. Noen som kjenner status på dette tilbudet nå?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Mao

Jeg hentet min P85D forrige uke, uten noe info om muligheten for serviceavtale. Ringte opp Tesla noen dager senere, og fikk da bekreftet at man kunne kjøpe serviceavtale inntil 30 dager etter overtakelse.
De virker ikke akkurat overivrige etter å selge disse avtalene....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

ihlhaug

Hos Tesla Bergen sa de sist uke at man kan kjøpe serviceavtalen inntil 6 mnd etter registreringsdato. Selv har jeg fått forespørsel om å oppgradere fra 5 til 8 år, og dette ett år etter bilen ble utlevert.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

GeirHM

Serviceavtalen er fin om du kjører omtrent 20 000 i året. Kjører du mer kan det kanskje være like greit å kjøpe service etterhvert som behovet melder seg. Fordi avtalen er låst til 20 000 km i året. Bjørn Nyland som kjører mye skrev at han tok sin første service etter at de første 100k var passert. Vi får vår til uka og siden brukes til pendling ble jeg enig med min DS at jeg tar dette en gang i året, dvs rundt hver 40-50 000. Men første vil jeg ta ved 20 000 og så får jeg se om det vil være behov igjen før det har gått et år eller ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA