Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer Tesla med 100kw batteri grunnet redusert rekkevidde på nye D modeller?

Startet av GEivindK, søndag 21. desember 2014, klokken 11:31

« forrige - neste »

MikeLevy

Jeg får min 70D i slutten av juli og klarer ikke bestemme meg om servicepakke er en god ide eller ikke.
Kommer til å kjøre ca 25 000 km i året og mest sannsynligvis ha bilen i mange år (5+)
Kan bli fort bli dyre servicer hvis jeg forhåndsbestiller, samtidig hvis slitedeler er inkludert er jo dette gunstig.
Noen oppdatering fra kloke forumbrukere på hva som følger med?

:)
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil

smurf

Sitat fra: MikeLevy på tirsdag 07. juli 2015, klokken 13:10
Jeg får min 70D i slutten av juli og klarer ikke bestemme meg om servicepakke er en god ide eller ikke.
Kommer til å kjøre ca 25 000 km i året og mest sannsynligvis ha bilen i mange år (5+)
Kan bli fort bli dyre servicer hvis jeg forhåndsbestiller, samtidig hvis slitedeler er inkludert er jo dette gunstig.
Noen oppdatering fra kloke forumbrukere på hva som følger med?

:)

Fordelen er at du er 'sikret' mot evt prisoppgang på service i de neste årene. Det var vel en liten rabatt sammenlignet med å kjøpe 5 stk service når jeg bestilte. Vet ikke hva pris er nå. Ulempen er at du betaler alt på forhånd. Utover dette så inneholder servicen akkurat det samme og du får hverken mer eller mindre. Garantisaker utbedres uansett.

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Muffinman


VL

Slik jeg forsto Tesla selgeren så koster en service ( etter dagens pris ) 4500,- ikke en krone mer sa han. Så jeg ser for meg å kjøre ca 20 000km per år, så 4500,- på service i året skal jeg overleve, derfor valgte jeg og ikke ha forhåndsbetalt service. Får håpe det stemmer at det ikke kommer på mer enn det beløpet han sa da!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

El-boy

#79
Sitat fra: Sven-E på tirsdag 07. juli 2015, klokken 20:29
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 07. juli 2015, klokken 17:43
Ikke rare greiene.
Takk for skjemaet.

Og som jeg antok: om bremsene virker eller ikke blir ikke sjekket.
Jeg fikk igjen min fra Drammen, med bremsepedal som nesten gikk helt i gulvet før den tok, og bremser som nesten ikke virker. (20 000-service)
Da jeg bemerket det, fikk jeg tilbakemelding om at jeg ikke hadde sagt fra at bremsene var dårlige da jeg leverte inn bilen til service.  "Dessuten er det bare å pumpe bremsepedalen noen ganger, så blir det bedre."
Etter pumping tar den nå 3/4 nede.
Problemet er at etter noe tid går bremsen til bunns igjen. Bremsene må luftes, enhver bakgårdsmekaniker med Volvo Amazon kan det.
Det er en veldig enkel jobb å lufte bremsen på Tesla, det har jeg gjort selv.
Tror Tesla må ansette noen Rånere som kan skru bil (f.eks type Volvo Amazon) og ikke bare elektrikere og datanerder.
Bremser er en Safety Device... ikke bra å sende biler ut på veien igjen i en slik tilstand etter service...

Sandvika

Så var vi igang igjen.  ::)
Da jeg fikk min bil i Mars/April så var det aldri noen som nevnte hverken serviceavtale eller service med et ord.

Tolker det jeg har lest om serviceavtalen som et svar fra Tesla på bekymringer fra endel potensielle kjøpere rundt eierskapskostnadene.  Selv planlegger jeg å sparke litt i dekkene og smøre silikon på karmene selv. 24mnd service med kjøleveske derimot er jo ok å få med seg...

Snakket med en på VAG verksted, i tillegg til å bytte vesker så er det viktigste de gjør på service å laste ned og kontrollere endel parametre. Dette har jeg forstått at Tesla gjør kontinuerlig OTA på Model S...

Avh

Sitat fra Tesla-ansatt: "Tesla overvåker batteriene dine kontinuerlig. Ta det rolig ..."   Vilket jeg også gjør
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Undertegnede

Sitat fra: Sandvika på tirsdag 07. juli 2015, klokken 22:56
Så var vi igang igjen.  ::)
Da jeg fikk min bil i Mars/April så var det aldri noen som nevnte hverken serviceavtale eller service med et ord.

Tolker det jeg har lest om serviceavtalen som et svar fra Tesla på bekymringer fra endel potensielle kjøpere rundt eierskapskostnadene.  Selv planlegger jeg å sparke litt i dekkene og smøre silikon på karmene selv. 24mnd service med kjøleveske derimot er jo ok å få med seg.

+1

Muffinman

Ikke glem kontroll/etterfylling av kjølemedium. Kjører man tomt for det ender det ofte i kompressorhavari. Tenker jeg tar min på service til høsten. Da blir den to år.

nortrahof

Det står ikke spesifikt at de sjekker A/C under rutineservice, det er i så fall en ekstrajobb?
Jeg betalte NOK 500 for en slik A/C-service med etterfylling av R134c-gass. Det er god konkurranse på slikt arbeid og dette er nærmest en automatisert operasjon der man kobler bilen til et apparat. Dette måler mengden av gass på systemet, lekkasjesøker, vakuumerer og fyller på rett mengde kjølemedium. Slike apparat finnes på mange bilglass- og dekkverksteder nå.

- Dersom bremseservice (ikke nærmere spesifisert) er inkludert i årlig service, mener jeg det er godt betalt for "å telle hjulene på bilen", skifte vindusviskere etter behov og smøre dører og lister. Dette er noe man utmerket kan gjøre selv!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Muffinman

#85
Sitat fra: nortrahof på onsdag 08. juli 2015, klokken 10:13
Det står ikke spesifikt at de sjekker A/C under rutineservice, det er i så fall en ekstrajobb?
Annethvert år ser det ut som. Gassen tas ut, veies og deretter fylles den på igjen i tillegg til det som eventuelt mangler.

40.000km på kupefilteret er for øvrig alt for mye. Det er modent for utskifting allerede etter 10-15000km vinterkjøring om man bor i strøk hvor slaps og gørr er vanligere enn snøføre.

cairnz

Meh, jeg har hatt fire servicer så langt, hver 20.000km. Om litt over en måned har jeg 100.000km-service. Det er såpass lite penger det er snakk om og så lite bryderi (for min del, jeg bestiller timer i god tid) - at jeg tar disse servicene cirka hver 4. måned. Serviceavtale er nobrainer for min del, og når jeg har rundet 160.000km kommer jeg be om å få en ny avtale. For min del er det verdt det, men om det passer for akkurat -deg-, det er det bare du som kan svare på.
Elbilist

ctr46

Stemmer det at servicepakken dekker alt utenom dekk i perioden du har avtalen? Jeg har fått beskjed om at ved å tegne service er eneste utgiften de neste 5/8 årene dekk. Stemmer dette? Noen som vet?

Jeg har nylig kjøpt ny bil og vurderer servicepakken. Og hvis det stemmer at den dekker feks bremseklosser/skiver og alt vedlikehold/utskifting opp mot luftfjæring er det jo en avtale som er verdt å ta med seg. Bare skiver til denne bilen vil jo sikkert koste 10k å skifte...
85D

Elkjell

Elon har tidligere uttalt at Årlig service er det samme enten du har avtale eller betaler hver gang.
Eneste forskjell er prisen.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

ctr46

#89
Sitat fra: Elkjell på fredag 07. august 2015, klokken 15:42
Elon har tidligere uttalt at Årlig service er det samme enten du har avtale eller betaler hver gang.
Eneste forskjell er prisen.

Dekker den årlige servicen slitedeler da?
85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA