Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fremskaffe dokumentasjon ang ladestasjon hjemme til Energi1 Follo og Røyken

Startet av kristmara, fredag 19. desember 2014, klokken 22:14

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Marius Engel på fredag 12. desember 2014, klokken 17:40
Jeg vil heller betale litt ekstra for bremsesmøring hvert år slik at bilen alltid virker optimalt, enn å kun drive "havarivedlikehold".
Tjaa, jeg har hatt "bremseservice" når bilen var inne på merkeverksted på ordinær service, minsy en hard oppbremsing i uka og ellers blir bremsen brukt hver arbeidsdag med 3 km bratt nedoverbakke i undersjøisk tunnel med toppladet batteri ergo ingen regenerering.

Likevel måtte bremsekiver og klosser byttes ved ca 75.000km/2,5 år.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 12. desember 2014, klokken 17:49
Enig, og jeg overlever kr 2900,- for service på et merkeverksted...

Ehh, har du bare hatt førstegangsservice??? Serviceprisene ligger langt over dette på de seinere servicene, og det er veldig få som gir så lav pris på førstegangsservice.

Hvis den årlige service kostet 2.900 så hadde den kanskje være verdt det. Når bremsene ryker uansett om man tar denne bremseservicen eller ikke og de i tillegg tar seg grådig betalt for servicene uansett så er det kanskje ikke verdt det man betaler? Slik jeg har opplevd reklamasjoner etc. med Nissan Nordic & co så er det ikke akkurat noe mer velvilje om man har servicene heller.

Marius Engel


Sitat fra: Finnøy på fredag 12. desember 2014, klokken 19:03
Sitat fra: Marius Engel på fredag 12. desember 2014, klokken 17:40
Jeg vil heller betale litt ekstra for bremsesmøring hvert år slik at bilen alltid virker optimalt, enn å kun drive "havarivedlikehold".
Tjaa, jeg har hatt "bremseservice" når bilen var inne på merkeverksted på ordinær service, minsy en hard oppbremsing i uka og ellers blir bremsen brukt hver arbeidsdag med 3 km bratt nedoverbakke i undersjøisk tunnel med toppladet batteri ergo ingen regenerering.

Likevel måtte bremsekiver og klosser byttes ved ca 75.000km/2,5 år.

75.000 er vel ganske normalt på en fossil?

Men jeg hadde håpet på at de varte lengre på elbil pga regen.

Personlig tror jeg ikke hard oppbremsing i uken har noe for seg.

Men såklart, er bremseservice helt 100% fullstendig unyttig er det bortkastet. Men for sikkerhets skyld følger jeg produsentens anbefaling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA