Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Teslanewbie, fredag 19. desember 2014, klokken 17:48

« forrige - neste »

t0ffluss

Sitat fra: amund på fredag 05. desember 2014, klokken 23:52
Jeg vil bare skyte inn at hvis noen mener det er greit å flate dekka mine eller nøkle bilen min fordi de har uenig i hvor jeg har parkert eller hvor ladekabelen min er mens jeg står på en fullstendig lovlig parkeringsplass, da dukker det opp en del spørsmål i hodet mitt.

Mener de samme personene at
- om man ikke liker fartsgrensa forbi der man bor kan man kaste stein på alle biler som kjører forbi
- om man ikke liker tollnivået på mat kan man knuse ruta på Rimi
- om man ikke er enig i landbrukspolitikken i Norge kan man finne nærmeste gård, og slippe ut lufta av dekka på en traktor
- om man er motstander av allemannsretten kan man knuse ruta på en XXL-butikk
- om man ikke liker veisalt kan man herpetisere en lastebil fra et veidriftsfirma
- om man ikke liker at syklister har lov å sykle på veien kan man strø tegnestifter på veien under Oslo-Trondheim

?

Nå koker det ikke ned i uenigheten om parkeringen (ikke for min del ihvertfall). Men gud som han på telefonen til trådstarter hadde fortjent et slikt utfall.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Kjell Leaf

Sitat fra: vrom på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:19
Makan til syting... problemet her er skapt ved at lading, og parkering for elbiler forøvrig, er gratis.

Voks opp folkens, dette løses lett når man begynner å ta seg betalt for å stå der, da blir det få som ikke lader.
Det er bare piss at det må koste penger, folk må vokse opp å tenke seg om.
Det er gratis å parkere på handicap nær inngangen også, men jeg gjør det ikke.
Bedre skilting (noen steder er det dårlig) og borttauing av biler som ikke lader er en god løsning, slike skilt med borttauing er jo vanlig på reserverte parkeringsplasser.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Rio

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 06. desember 2014, klokken 11:10
Sitat fra: vrom på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:19
Makan til syting... problemet her er skapt ved at lading, og parkering for elbiler forøvrig, er gratis.

Voks opp folkens, dette løses lett når man begynner å ta seg betalt for å stå der, da blir det få som ikke lader.
Det er bare piss at det må koste penger, folk må vokse opp å tenke seg om.
Det er gratis å parkere på handicap nær inngangen også, men jeg gjør det ikke.
Bedre skilting (noen steder er det dårlig) og borttauing av biler som ikke lader er en god løsning, slike skilt med borttauing er jo vanlig på reserverte parkeringsplasser.

Det fundamentale problemet er at man autoriserer bruk av HC-plasser vha. et skilt, og søknad fra lege.

Hvis "autorisasjonen" på en elbilplass skal være at man "tar ut en kabel og plugger den inn", så vil jo alle gjøre det hvis det er mangel på parkeringsplasser.

Det man trenger er flere normalladeplasser.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Kjell Leaf

Nei, ofte er det ledige parkeringsplasser, men det virker som enkelte elbil eiere tror de MÅ stå på parkeringen for elbil. Selvsagt vil noen koble seg til, men ofte vil det bli enklere å parkere et annet sted. Innføring av betaling er jo heller ikke aktuelt på et kjøpesenter der alle andre parkerer gratis. Men borttauing er noe som skremmer de fleste.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Rio

Kjøpesentere vil neppe gjøre seg upopulære blant egne kunder ved å taue bilene deres! ;)

Jeg er selvsagt enig i at man godt kan sette opp et skilt med "Disse plassene er for folk som må lade".
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Flaago

Uff, jeg synes det er trist lesing å se hvor egoistisk noen tenker. At man ikke klarer å la være å bruke de få ladeplassene som finnes når man ikke trenger de....ja det er uforståelig for meg.   Me myself and I......
Når man i tillegg kaller de som trenger ladingen  for snyltere.. ja da blir jeg munnlam.
Triste greier.

LPC

Hallo?

Hva har jeg ikke forstått? Dersom vi er enige om at Tesla Model S er en langdistansebil, (og det kan virke sånn på mange innlegg her..) - hva er da poenget med å lade batteriet mens man handler i en times tid? Jeg har hatt bilen siden mars, og ennå ikke ladet noe annet sted enn i min egen garasje. Foruten på superlader på langtur..

Den står på jobben i 8 timer uten å bli ladet, den står på vanlige parkeringsplasser, lengst mulig unna der folk triller rundt på handlevogner, og du ser meg sjelden i kollektivfeltet. 

La bilene med de små batteriene lade på kjøpesentre, det blir bare tullete å parkere Tesla``en der.

Hva så om du får 8km lengre rekkevidde? Hvis de som lader Tesla mener det er bedre at de sparer 50 øre, enn at vi får litt goodwill fra folk som nok legger merke til at vi ikke klamrer oss til goder, så værsågod.

La meg få legge til at jeg skjønner at det finnes unntak, der folk trenger strøm - men jeg er enig med linja: "ladeplass for elbil er for elbiler som trenger å plugge i"

Thomas Parsli

Hvis vi (alle) ønsker flere elbiler må vi tilrettelegge for bruk av elbil. For majoriteten av de som kjører elbil i dag er lading det største problemet, ikke parkering.

Vi har slitt med parkering på ladeplasser i over ti år -løsningen er innlysende nok betaling.
Vi har også slitt med mangel på ladeplasser i over ti år -løsningen er (også der) innlysende nok betaling.

Hvis politikerene og elbilforeningen ønsker vekst i elbilsalget innfører man betaling på ladeplasser i løpet av 2015.
Å sette opp dyre ladestolper på plasser som brukes til parkering er en elendig bruk av felleskapets penger.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

tklev

Gratis ladeplasser er å be om trøbbel.. Burde ikke være så vanskelig å se at lading vil bli ett begrenset gode. Som minimum må de som faktisk står def faktisk lade :)

jkirkebo

Sitat fra: LPC på lørdag 06. desember 2014, klokken 16:03
Hallo?

Hva har jeg ikke forstått? Dersom vi er enige om at Tesla Model S er en langdistansebil, (og det kan virke sånn på mange innlegg her..) - hva er da poenget med å lade batteriet mens man handler i en times tid? Jeg har hatt bilen siden mars, og ennå ikke ladet noe annet sted enn i min egen garasje. Foruten på superlader på langtur..

Den står på jobben i 8 timer uten å bli ladet, den står på vanlige parkeringsplasser, lengst mulig unna der folk triller rundt på handlevogner, og du ser meg sjelden i kollektivfeltet. 

Tja. Jeg kan jo la være å plugge i når bilen står 8-10 timer parkert på 5U Oslo City de gangene jeg kjører bil til jobb, men vinterstid betyr det å komme hjem med kanskje 50km typical igjen på batteriet. Det gir meg ikke mye fleksibilitet om jeg må gjøre noen ærend etterpå, så jeg plugger derfor i.

Skal jeg på hytta betyr det å plugge inn mens vi handler og spiser at jeg kan stå kortere tid på SC eller kanskje slippe omveien om SC helt om ladestasjonen kan levere 22KW. Så jeg plugger i da også.

Men å plugge i en 16A ladestasjon om jeg er ute på en lokal handletur ser jeg ikke noe poeng i.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

.Net

#85
Jeg kjører enten fossilbil eller teslaen til jobb.

Hver j**** gang jeg kjører teslaen er det en gjøk som drar ut laderen på p-plassen.
Finnes det en lader der man er avhengig av nøkkel for å koble fra?

"Charging Interupted at nn:nn" , men rekker jo aldri å se hvilken idiot som har dratt den ut
P85D

grorudklovnen

Appropo lading. I USA har de private sharing grupper. Altså deler man sin stikkontakt til fremmede hjemme og annonserer dette på internet. Kanskje amerikanere er et hyggeligere folkeslag enn oss? Eksempel: 11:40 i denne videoen:


Hyperstress

Sitat fra: grorudklovnen på lørdag 06. desember 2014, klokken 20:17
Appropo lading. I USA har de private sharing grupper. Altså deler man sin stikkontakt til fremmede hjemme og annonserer dette på internet. Kanskje amerikanere er et hyggeligere folkeslag enn oss? Eksempel: 11:40 i denne videoen:



Neida, de er ikke hyggeligere enn oss, det er bare å legge inn ladepunktet ditt her: :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11045.0.html
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

satheesh.net

De har ikke samme oppfatningen av at man lade som kanskje vi er, her i Houston.  ::)

Fush

På jobben min må vi gjøre dette HELE tiden med Teslaeiere som ikke klarer å justere seg inn til at det er 10A sikringer til kontaktene ved elbilplasser. De plugger seg i med hva jeg antar er setting justert til 16A og den eneste måten vi får vippet opp sikringene i mer enn 30 sekunder er å trekke ut ledningene deres.

Sitat fra: .Net på lørdag 06. desember 2014, klokken 18:19
Jeg kjører enten fossilbil eller teslaen til jobb.

Hver j**** gang jeg kjører teslaen er det en gjøk som drar ut laderen på p-plassen.
Finnes det en lader der man er avhengig av nøkkel for å koble fra?

"Charging Interupted at nn:nn" , men rekker jo aldri å se hvilken idiot som har dratt den ut
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA