Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Teslanewbie, fredag 19. desember 2014, klokken 17:48

« forrige - neste »

Oreo

I tillegg til flyers fra elbilforeningen finnes også denne *.jpg som kan settes opp på P-plassen.

Begriper fortsatt ikke hvorfor noen har slike tvangstanker at de MÅ parkerer på ladeplass bare fordi de har elbil, spesielt der en kan parkere gratis hvor som helst.
Fasinerende tankegang, eller mangel på.

Som nevnt (tusen ganger) før burde de ligge litt mer "ubekvemt" unna, men det er sikkert et spørsmål hvor strøm faktisk er tilgjengelig?

Snedig at han som var på utenlandsreise MÅTTE parkere på en ladeplass, som han ikke brukte.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kagex

blir ikke lavere enn drittsekker med arrogant holdning, og jeg har da ikke oppfordret til det?

"da er du veldig snill fordi jeg hadde tatt sidene på den teslaen med nøkkel hadde han kommet med en så arrogant tone mot meg" hvor i denne setningen ser du jeg oppfordrer?
P29687

Oreo

En kan jo SI på telefonen at en tar sidene med nøklene, så kommer han springende og han kan selv se hvor dumt det ser ut å ikke flytte seg (om det er andre ledige plasser).
Men føyer meg inn i rekken og påstår å "nøkle" noen som helst er lowlife.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

rene

Du kunne jo bedt eieren av Teslaen som stod til fredag om å låse opp og starte bilen så du kunne flytte den til en parkeringsplass uten ladekontakt. Man har da apper til slikt, når man er i utlandet og må bøte for å ha bæsja på leggen. Klart det kan være vanskelig å stole på folk på denne måten, men hvis du hadde oppgitt en del personalia (og du hadde jo et reelt behov) så treffer du av og til hos noen.

Mippen

Litt ot, men jeg ser også hver dag at når det er helt tomt nesten på veien så velger flere elbiler å kjøre i kollektivfeltet bare fordi de kan. Men det er ikke noen logisk grunn til å kjøre der da det ikke er andre biler på veien.
Fremtiden er elektrisk.

vrom

Makan til syting... problemet her er skapt ved at lading, og parkering for elbiler forøvrig, er gratis.

Voks opp folkens, dette løses lett når man begynner å ta seg betalt for å stå der, da blir det få som ikke lader.

Mippen

Problemet er at folk gir blaffen og parkerer. Man må gi beskjed slik at folk skjønner det - selv om enkelte bare gir f. Betaling hadde nok løst problemet effektivt ja, men ser ikke for meg at det blir betaling alle plasser. Bedrifter for eksempel eller butikker som vil tilby en god tjeneste til kunder vil ikke tape så mye på å tilby dette.
Fremtiden er elektrisk.

vrom

For å sette det på spissen: Ettersom jeg alltid lader hjemme på egen regning, så skal ikke jeg få benytte de gratis plassene i sentrum, fordi andre "snyltere" skal ha fortrinn på å tappe felleskapet for strøm ?

Dette kaller jeg molbo-politikk, på linje med det meste annet som velferdssystemet har å by på..

turfsurf

vrom, du får da benytte gratisplassene, det er mange flere en ladeplassene. Tror mye av problemet ligger der og, folk kjenner ikke reglene godt nok.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

OlavEmil

Sitat fra: Mippen på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:16
Litt ot, men jeg ser også hver dag at når det er helt tomt nesten på veien så velger flere elbiler å kjøre i kollektivfeltet bare fordi de kan. Men det er ikke noen logisk grunn til å kjøre der da det ikke er andre biler på veien.

Eg ser at folk skriv dette som du skriv. Sjølv synst eg det er ein fordel om dei som kan bruke kollektivfelt eller 2+-felt gjer det. Då kan dei som ikkje har moglegheit til det køyre forbi, eller halde lågare fart, utan at det påverkar den som ligg i det andre feltet.

Om ein snur på det, skadar det ingen om ein elbil eller ein bil med passasjerar køyrer i kollektiv / sambruksfelt når det er lite trafikk (i motsetnad til å parkere på ladeplass ein ikkje treng).
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

vrom

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. desember 2014, klokken 16:23
vrom, du får da benytte gratisplassene, det er mange flere en ladeplassene. Tror mye av problemet ligger der og, folk kjenner ikke reglene godt nok.

Ladeplass og gratisplass er ofte samme sak, ihvertfall der jeg bruker slikt.

Thomas Parsli

Sitat fra: vrom på torsdag 04. desember 2014, klokken 15:30
For å sette det på spissen: Ettersom jeg alltid lader hjemme på egen regning, så skal ikke jeg få benytte de gratis plassene i sentrum, fordi andre "snyltere" skal ha fortrinn på å tappe felleskapet for strøm ?

Er det bare gratis ladeplasser i sentrum der du bor? Hvor er det?
Og hva mener du med "tappe felleskapet for strøm"?

Sitat fra: vrom på torsdag 04. desember 2014, klokken 15:30
Dette kaller jeg molbo-politikk, på linje med det meste annet som velferdssystemet har å by på..

Hva med å lage en Facebookgruppe som heter "Vi som ønsker velferdssamfunnet dit pepper'n gror"?
Jeg var fristet til å foreslå flytting til USA, men selv der har de jo insentiver for elbiler så det blir vanskelig å finne en delstat hvor du ikke ville "tappet felleskapet for penger"...

Hvis du bare troller får du ha meg unnskyldt...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

turfsurf


Sitat fra: vrom på torsdag 04. desember 2014, klokken 17:08
Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. desember 2014, klokken 16:23
vrom, du får da benytte gratisplassene, det er mange flere en ladeplassene. Tror mye av problemet ligger der og, folk kjenner ikke reglene godt nok.

Ladeplass og gratisplass er ofte samme sak, ihvertfall der jeg bruker slikt.

Nei, det er det ikke. Offentlige ladeplasser er gjerne gratis, men alle andre offentlige parkeringsplasser er og stort sett gratis for elbiler. Dvs at det er veldig mange flere gratis parkeringsplasser for elbiler en ladeplasser.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mippen

Helt sant... Elbiler kan parkere gratis på kommunale parkeringsplasser. Det er som nevnt flere gratis parkeringsplasser enn ladeplasser. Dessverre er det en del som bruker elbil plassen som sin egen "vip" plass. Det er helt idiotisk... Skjønner ikke problemet jeg. Man parkerer ikke på en bensinpumpe. Hvorfor skal man parkere på en ladestasjon når det blir på samme måten?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: OlavEmil på torsdag 04. desember 2014, klokken 16:38
Sitat fra: Mippen på torsdag 04. desember 2014, klokken 13:16
Litt ot, men jeg ser også hver dag at når det er helt tomt nesten på veien så velger flere elbiler å kjøre i kollektivfeltet bare fordi de kan. Men det er ikke noen logisk grunn til å kjøre der da det ikke er andre biler på veien.

Eg ser at folk skriv dette som du skriv. Sjølv synst eg det er ein fordel om dei som kan bruke kollektivfelt eller 2+-felt gjer det. Då kan dei som ikkje har moglegheit til det køyre forbi, eller halde lågare fart, utan at det påverkar den som ligg i det andre feltet.

Om ein snur på det, skadar det ingen om ein elbil eller ein bil med passasjerar køyrer i kollektiv / sambruksfelt når det er lite trafikk (i motsetnad til å parkere på ladeplass ein ikkje treng).


For meg er det ikke et problem. Nevner det for å illustrere at mange bruker elbil fordelene fordi de kan -ikke fordi de må.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA