Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Teslanewbie, fredag 19. desember 2014, klokken 17:48

« forrige - neste »

arv

På Saga parkeringshus er det bare gratis og
parkere på ladeplasser. Selv om en ikke trenger å lade må en parkere der.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

satheesh.net

Sitat fra: Mippen på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:17
Kjenner jeg blir provosert av oppførselen til de som hat parkert uten å lade. Hadde jeg havnet i situasjonen hadde jeg nesten vært fristet til å skrive en lapp på ruten og bsklaget at jeg kom borti bilen deres som står å sperrer for lading da jeg måtte parkere bak. Så hadde de fått noe å tenke på. Hadde ikke kommet borti de naturligvis, men de haddr nok krøpet rundt på bakken for å lete etter en skade :D

Kjipt hvis han allerede da hadde en ripe/bulk han måtte ha utbedret på et tidspunkt. Du sitter igjen med regningen.

Men sånn 'fight terror with terror' er jeg ikke stor fan av. Opplyse folk og få dem til å innse feilen er nok rette veien å gå.

Sjøhyene

Sitat fra: arv på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:39
På Saga parkeringshus er det bare gratis og
parkere på ladeplasser. Selv om en ikke trenger å lade må en parkere der.
Arv

På sånne steder er det bare å glemme å få til noen forbedring. Folk vil jo i så fall bare plugge i kabelen uavhengig om de trenger strøm eller ikke. Så enten må man da sørge for å ha nok plasser tilgjengelig til enhver tid eller så må man forandre reglene.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

snurrehue

Sitat fra: arv på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:39
På Saga parkeringshus er det bare gratis og
parkere på ladeplasser. Selv om en ikke trenger å lade må en parkere der.

Man MÅ ikke parkere der. Har man råd til å kjøpe en bil til mange hundre tusen kroner, og attpåtil slipper unna drivstoffutgifter, bompenger, og har svært lav årsavgift, så har man da råd til å betale noen få kroner i parkering en gang i blant i stedet for å oppta ladeplassene til de som har behov for lading.

Mippen

Jeg ville aldri ha gjort noe mot den andre bilen, men hvis man skriver en lapp slik jeg sa med beklager og at du kom borti bilen deres når du måtte lade da de sto i veien osv. Så blir de kanskje redd for bilen sin til neste gang. Og kanskje de går over hele bilen for å finne en skade som ikke er der. Eventuelt ringe viking og si at du ikke får opp bilen din at de må flytte den til versktedet. Så oppgir du personalia til den som eier bilen, men den er litt over....
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:40
Sitat fra: Mippen på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:17
Kjenner jeg blir provosert av oppførselen til de som hat parkert uten å lade. Hadde jeg havnet i situasjonen hadde jeg nesten vært fristet til å skrive en lapp på ruten og bsklaget at jeg kom borti bilen deres som står å sperrer for lading da jeg måtte parkere bak. Så hadde de fått noe å tenke på. Hadde ikke kommet borti de naturligvis, men de haddr nok krøpet rundt på bakken for å lete etter en skade :D

Kjipt hvis han allerede da hadde en ripe/bulk han måtte ha utbedret på et tidspunkt. Du sitter igjen med regningen.

Men sånn 'fight terror with terror' er jeg ikke stor fan av. Opplyse folk og få dem til å innse feilen er nok rette veien å gå.

Nei, du har helt rett men det frister noen ganger. Man trenger ikke å oppgi navnet sitt. Ville uansett ha skrevet en lapp hva jeg syns. Jeg har for eksempel laget en info brosjyre som jeg ligger på ruten. Den ene ligner på en p-bot men det er bare en info brosjyre.
Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:48
Sitat fra: arv på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:39
På Saga parkeringshus er det bare gratis og
parkere på ladeplasser. Selv om en ikke trenger å lade må en parkere der.
Arv

På sånne steder er det bare å glemme å få til noen forbedring. Folk vil jo i så fall bare plugge i kabelen uavhengig om de trenger strøm eller ikke. Så enten må man da sørge for å ha nok plasser tilgjengelig til enhver tid eller så må man forandre reglene.

Jepp. På Vulkan koster det derimot ekstra å parkere på ladeplass (22kW Type 2, egen automat), dermed er det som regel en ledig plass eller to der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Sitat fra: Mippen på torsdag 04. desember 2014, klokken 09:51
Eventuelt ringe viking og si at du ikke får opp bilen din at de må flytte den til versktedet. Så oppgir du personalia til den som eier bilen, men den er litt over....

Hahaha ... ;D

Øyvind.h

Sitat fra: sangiovese på torsdag 04. desember 2014, klokken 08:00
Så ser jeg på Leaf'en. Ser på statusindikatoren at den tydeligvis har greit med kWh på batteriet. Så jeg ringer eier. Han svarer, så jeg forklarer situasjonen min. "Selvsagt skal jeg hjelpe"
Alle Model S eiere burde hatt minst 1-2 års erfaring med en elbil med lite batteri. Dette ville ført til bedre forståelse for ladebehov, og forståelse for at man ikke bruker ladeplasser til parkering. Leaf-eieren vet nok hvordan det er å stå ved en blokkert ladeplass med lite strøm, og det er erfaringsmessig en vekker....

Når det er sagt ser jeg ofte både Leaf og Trilling blokkere ladeplasser, så noen har tungt for det uansett.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

#24
Det et ikke bare et tesla fenomen. Det gjelder alle elbiler, også vanlige biler. Har opplevd flere ganger at folk med elbil eller vanlig bil parkerer pånelbilpoasser på ettermiddagen fordi de mener det må være lov utenfor arbeidstiden.
Fremtiden er elektrisk.

Cowboystrekk

Olatho: jeg er helt sikker på at ladekrav ville hjulpet. Når plasser like ved er gratis og du slipper å dra frem kabelen så vil flere velge de. Noen flere vil nok og spørre seg selv om de virkelig trenger å lade og dermed velge en annen plass.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

NegativeElectrode

Laget ikke elbilforeninen en flyer man kunne sette på frontruten?
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3344-ladeplasser-er-mangelvare

Dersom man blåste ut frustrasjonen i en av de eksisterende trådene, hadde man kanskje også funnet link til denne flyeren også :)
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Asarin

Fikk faktisk et raskt svar fra de som styrer med parkeringshuset her på jobb. De har selv sett at flere parkerer uten å lade, så de er i ferd med å endre skiltene til at det _må_ lades for å stå parkert der.

Det er ikke noe ekstra kostnad for å stå på ladeplass i det parkeringshuset, og er "bare" en vanlig shuko som er tilgjengelig .. så om det er ladeplikt så kanskje de som ikke har behov flytter seg, da det er raskere å velge en annen plass - enn å finne frem kabelen.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Kagex på torsdag 04. desember 2014, klokken 08:46
da er du veldig snill fordi jeg hadde tatt sidene på den teslaen med nøkkel hadde han kommet med en så arrogant tone mot meg
Kun lowlifes riper opp en Tesla eller noen annen bil med nøkkel, uansett årsak. Legg av slike tanker Kagex, og i hvertfall ikke oppfordre til det på forumet.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Sjøhyene

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 04. desember 2014, klokken 12:26
Sitat fra: Kagex på torsdag 04. desember 2014, klokken 08:46
da er du veldig snill fordi jeg hadde tatt sidene på den teslaen med nøkkel hadde han kommet med en så arrogant tone mot meg
Kun lowlifes riper opp en Tesla eller noen annen bil med nøkkel, uansett årsak. Legg av slike tanker Kagex, og i hvertfall ikke oppfordre til det på forumet.

+1
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA