Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drive unit failure

Startet av emagic, fredag 19. desember 2014, klokken 12:50

« forrige - neste »

emagic

Litt inspirert av en artig tråd i Tesla Model S forumet, der Tesla fanboys virkelig har fått utløp for hvor fortreffelig Teslaen deres er så starter jeg en ny diskusjon her :-)

Når tipper vi Tesla kommer med en bil som kan måle seg med I.Miev?

Og da tenker jeg på:

-letthåndterbarhet mhp kjøring og parkering i by
-takhøyde i baksete som rommer en mann på 1.87 med skikkelig nakkestøtte
-i praksis null tekniske feil

Hva tror dere ?

emagic :-D
-som gjerne kjøper en ny elbil, men som elsker sin I.Miev for det den er :-)



JohanH


erik e

Aldri !     Det vil aldri komme tilbake noen biler som en "gammel japsebil".      Som noen nevner,til sitt bruke.   ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Espen Hugaas Andersen

Model 3 vil være mer tilpasset bykjøring, men vil neppe være så kort som i-MiEV. Dette går på luftmotstand. En lengre bil kan ha lavere Cd, noe som gjør det mye enklere å få til gode egenskaper på langkjøring. Og den skal jo så klart fortsatt ha mer bagasjeplass enn i-MiEV. På sikt er det ikke umulig at Tesla enten lager en ren bybil selv, eller starter ett billigmerke, for å konkurre i denne klassen. Men det er på lang sikt, når Tesla er godt etablert som et merke, og har ikke lengre noe behov for å bevise for de andre bilprodusentene at elbiler er fremtiden for alle personbiler.

Takhøyde i baksetet kommer i slutten av neste år, med Model X. Jeg håper Model 3 blir stasjonsvogn-aktig, slik at man får god takhøyde bak der også.

Null tekniske feil får nok ikke Tesla før de reduserer ambisjonsnivået betraktelig, slik at de kun gjør ting de er veldig komfortable med. Dette er igjen lenge til, når Tesla er godt etablert som et merke, og har ikke lengre noe behov for å bevise for de andre bilprodusentene at elbiler er fremtiden for alle personbiler.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA