Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjemmelader med justerbar effekt?

Startet av afitch80, fredag 19. desember 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

kos

Hei - det var en god forklaring. Fra stor skepsis til utsikt og service. Den grunnen kjøper jeg.

OlavEmil

Eg likar forklaringa til sølv-pilen, og det er jo òg grunnen til at eg tek imot "tilbodet" med opne armar :D . Men eg tvilar STERKT på at det er dette som er grunngjevinga til Fjord1...
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Esa

Vekker til live en gammel tråd.

Ser nå at Fjord1 har gitt opp å sende elbiler til øverste dekk. Tok ferga på tirsdag og da var det info om at elbil skulle i den ordinære køen. Det ble nok for mange elbiler og litt for lite plass til tungtransporten i oppstillingsfeltene på land. I tillegg har de muligens vurdert det slik at det er en masse hybridbiler de ikke får sortert ut uansett........
Mitsubishi i-Miev. 105.000 km siden januar 2011. Ukependler Karmøy/Stavanger

Rio

Det var vel en sjokkerende mangel på elbiler som tok fyr under overfarten.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

GOLF-raider

#79
Er «HURTIGRUTEN» å anse som en ferge?
De påstår sjøl at de trafikerer på «Norges Riksvei nr-1»
Når jeg skall kjøre med min Elbil til Nordland så går ikke det an på landeveien.
Jeg kan lade batteriet fullt på Grong; men neste hurtiglader er i Mosjøen og
kjørestrekningen dit blir 192 km.
Den turen etter E-6 går ikke an med en "standard elbil" (24 kWh) i dag.
Ifjor kjørte jeg eGolfen ombord i Hurtigruta fire ganger.
Du må beregne god tid  og bruke litt penger på god mat og drikke ombord.
Reisen min ombord i båt (Trondhjem > Nesna)  tar ca 18 timer hver vei;
og med "dieseldyret" på landeveien 8 timer (fremme samme dag/kveld).
Skipene jeg reiste med var OK; bilpris ca 710 kroner en vei. 
Men siste returen  gav meg et hyggelig stunt:
Damen i resepsjonen ombord spurte om reg-nummer og biltype:
Jeg svarte: EL 12345 og  VW eGolf _ _ _ _ _  Joda:
damen i hvit skjorte var grei hun og sa at: «Der ombord var
elbiler gratis»; så jeg betalte kun honnørbiletten (ca 378 kr).
Tusen-Takk for akkurat den turen !

ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

zyp

Sitat fra: GOLF-raider på søndag 04. desember 2016, klokken 18:32
Jeg kan lade batteriet fullt på Grong; men neste hurtiglader er i Mosjøen og kjørestrekningen dit blir 192 km.
Den turen etter E-6 går ikke an med en "standard elbil" (24 kWh) i dag.

Kjørte den turen med egolf for halvannen måned siden. Med tre timer saktelading utenfor Namsskogan Hotell på Trones så gikk det greit.

GOLF-raider

#81
Sitat fra: zyp på søndag 04. desember 2016, klokken 21:45
Med tre timer saktelading utenfor Namsskogan Hotell på Trones så gikk det greit.
Jeg veit om den muligheten på Trones; men jeg kan ikke tenke meg at
elbil-lobbyen på «Løvebakken» har tenkt at elbilismen skal fungere
på  det viset. Den sakteladern på Trones gav deg ca 11 kWh på tre timer
og hvem har tid til å stå der så lenge «med skjegget i postkassen?»
Vi må forutsette at «ENOVA» prioriterer å gjøre noe effektivt med utbygging av hurtigladestasjoner i Trofors, Majavatn, Smalåsen, Namskogan, Brekkvaselv & Harran.
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA