Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: elbil og mobil app, i Phone, Windows, android, erfaringer?

Startet av Rabies, fredag 19. desember 2014, klokken 12:20

« forrige - neste »

Trygve B

Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Rabies

Jeg er for tiden på reise og er tilbake fredag, så lar budrunden gå inntil fredag 12. desember kl 22:00. Hvis det mot formodning skulle strømme på med bud før tiden går ut vil jeg utvide fristen, så ingen grunn til å vente til det siste med å by.

Jeg har fått en henvendelse fra en finsk mann på e-post også, men han har ikke spesifisert noe bud, men skulle det komme så vil jeg lime inn e-posten hans i tråden.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Silkefot

Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Rabies

Det er en varebil med 2 dører. Fullt mulig å sette inn flere seter og registrere den som personbil.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Elmo

Sitat fra: Rabies på mandag 08. desember 2014, klokken 22:07
Det er en varebil med 2 dører. Fullt mulig å sette inn flere seter og registrere den som personbil.
Ja, rent bortsett fra at hvis de da ser at den er ombygget til lithium så får du trøbbel :-\
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pera L

I think that the lithiums are not a problem; 56pcs multiply 5,6kg is just 314kg and the originals are 13,5kg x 27pcs makes 364kg. It does not matter about battery types if they are safety and installed safety way in case you happend to drive with roof on the ground, i.e. upside down.
Originally there is max payload something like 520kg in van so it's easy to get weights ok. I have done five seater and must say that there is really lot of work. Everything must be do as the factory do and also there must be windows on the sides (if no sliding door) so that the crashing situation peoples can get out from the back. Also you must prove that everything is made as factory made. Safety belts must be originals, then it's easier.
Interesting that there is possible to install also hook in the back, vertically load is max 75kg and max pulling force just over 1000kg. Not so huge trailer on the back...

Elmo

Sitat fra: Pera L på tirsdag 09. desember 2014, klokken 00:04
I think that the lithiums are not a problem; 56pcs multiply 5,6kg is just 314kg and the originals are 13,5kg x 27pcs makes 364kg.
The problem is Norwegian rules. It is not legal to change  batterytype, periode ! !!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Rabies



Sitat fra: Elmo på mandag 08. desember 2014, klokken 23:20
Sitat fra: Rabies på mandag 08. desember 2014, klokken 22:07
Det er en varebil med 2 dører. Fullt mulig å sette inn flere seter og registrere den som personbil.
Ja, rent bortsett fra at hvis de da ser at den er ombygget til lithium så får du trøbbel :-\

Det er faktisk en problemstilling jeg ikke har tenkt på, men du har helt rett. Nå er ombyggingen gjort med nye kasser i stål plassert på samme sted som de gamle, og bms er koblet til bilens originale instrumenter, så utover at bilen veier litt mindre er det ingen synlige forskjeller.

Eventuell kjøper bør være oppmerksom på at denne type ombygginger i utgangspunktet ikke er tillatt i Norge.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

elektrolux

Det kan vel diskuteres så lenge ombyggingen er foretatt før det tragiske brevet fra Vegvesenet.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 09. desember 2014, klokken 19:24
Det kan vel diskuteres så lenge ombyggingen er foretatt før det tragiske brevet fra Vegvesenet.
Ja, strengt tatt har du rett i deg, men du vet jo også at de kara han være lunefulle.
Så jeg gjentar at det kanskje ikke er verdt å ta sjansen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pera L

By eating less, sitting out of electricity in the dark room under the candle light over Christmas and New Year I offer about 18000NOK. And no Christmas presents this year...

Regards
Pera L

Rabies

Da ser det ut til at bilen er solgt. Selger til Pera som vil importere den til Finland.

Takk for utvist interesse.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA