Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12 V Batteriet

Startet av elox, søndag 29. mars 2009, klokken 09:55

« forrige - neste »

HHF

En interessant presentasjon det er link til på siden der. Prototypene er jo nok også litt "amerikaniserte" i forhold til at de skal ligne små-SUVer og ikke "matchboxbiler" som en av kommentatorene kaller dem. Amerikanerne har jo aldri hatt sansen for slike små sjarmerende biler som Thinken er :-)

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Schled

Normalt sett ville jeg ikke forventet at staten hadde gjort noe som helst for å redde Think.
Men sett på bagrunn av de uttalelser regjeringen har kommet med samt den profilen de har valgt så er jeg litt ovver rasket at de ikke har gjort mer.

Jeg forventer at politikerne gjør noe da de har indikert så mange ganger at de kommer til å gjøre noe. Hvis de ikke gjør noe denne gangen så betrakter jeg det nesten som et løfte brudd.

Det har også vært sagt mye om hvor egnet Think er som bil, men det kommer vel anpå den som skal kjøpe det?
Det er en grunn fil at det finnes så mange forskjellige typer fosil biler. De tilfredstiller alle forskjellige krav fra forbrukere.

Det samme gjør Think.
I mitt tilfelle så har jeg ennå ikke funnet noe alternativ. For å si det med en gang jeg bestilte ikke Think fordi jeg er opptatt av miljø, i hvert fall ikke veldig opptatt av det.
Jeg trengte en bil jeg kunne kjøre og hente på skolen med samt bruke til og fra jobb. Det er 7 km til skole og 45 km til jobb en vei. Jeg trenger altså en bil med plass til 3 innkludert sekker som klarer en distanse på ca. 95km pr. dag, sommer OG vinter. Jeg har 2 bom stasjoner jeg skal gjennom.  Det var også viktig for meg at Think var/er testet og godkjent som en BIL. Regner med at dette også er noe som har gjort Think dyrere en f.eks Buddy.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

HHF

Tror du er ganske representativ for manges behov, Schled. Dessverre (eller heldigvis) er en typisk barnefamilie gjerne oppsatt med 2 barn og da holder det ikke med Thinks 2-seter. Det er synd - hadde vært morsomt å sett hvordan responsen hadde vært om de hadde vært istand til å levere med 2+2 fra starten av. Kan godt være de hadde fått hjulene til å rulle (bokstavelig talt) bedre da ...  Det slår meg imidlertid da som litt pussig at man fremdeles slår det stort opp at det er en 2+2 seters bil, mens dette vitterligen ikke er noe som ennå har vist seg å ha hold i virkeligheten. Tror jo selvfølgelig at dette vil la seg levere en dag, men det blir litt det samme som man i softwarebransjen alltid har kalt "slideware" - noe man kan vise på bilder, men ikke levere i praksis.  Mens den største forskjellen jo er at det heller ikke er mulig å oppgradere senere til denne versjonen for oss som nå har en 2-seter  :-\
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Schled

Dagens 2 seter Think city kan ikke oppgraderes til 2+2. Da hadde jeg hatt en for lenge siden.
2+2 seteren har en annen ramme. Når 2+2 seteren settes i produksjon vil også 2 seteren ha den nye rammen. Dvs. at 2 setere produsert etter produksjonstart av 2+2 seteren vil kunne oppgraderes til 2+2.
For meg representerer dette egentlig en ny versjon av Think, en Think City II om du vil. Det gjør i hvert fall at dagens 2 seter kanskje vil få en økt verdi tap i forhold til ny type 2 seter.

Hvis de i det hele tatt for satt den i produksjon da.

Det er nå over 1 år siden jeg bestilte så jeg har vel ikke akkurat store forhåpninger om å få bilen. Sjur svarer meg ikke lenger på mail heller (han er vel kanskje permitert).
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

Elmo

Sitat fra: Schled på søndag 15. mars 2009, klokken 14:13
Sjur svarer meg ikke lenger på mail heller
Ring han da vel.
          Sjur Høglund   telf. 97600266   (hentet fra tlf.liste på døra hos Think på Fornebu) ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HHF

Jeg snakket med han så sent som i forrige uke, så tror han er i full sving, men her som så mange andre steder - telefonen er nok det mest effektive. Som mange andre har jeg også forventninger etterhvert om at folk faktisk svarer på mail og selv synes jeg det er frekt å ikke gjøre det. Allikevel har jeg bare lært meg å akseptere at en telefon i 9 av 10 tilfeller er langt mer effektivt. Like it or not.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Schled

Eeh, hvordan kan de lansere i nye markeder når de ikke en gang har en fabrikk som faktisk lager biler?

Brenner de igjen pengene på feil sted?
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

POSi411

Sitat fra: Schled på mandag 30. mars 2009, klokken 13:31
Eeh, hvordan kan de lansere i nye markeder når de ikke en gang har en fabrikk som faktisk lager biler?

Brenner de igjen pengene på feil sted?

De må jo ha nye investorer (eller mer penger fra de gamle) for å starte produksjonen igjen.
Med tanke på å skape interesse hos potensielle investorer tror jeg det er mye lurere å bruke energien (og pengene) på slike prosjekter der de kan selge 100-vis av biler på en gang enn å prøve å selge en og en bil til privatkunder.
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

cra

Ja, det kan helt sikkert være lurt å lokke til seg noen som kjøper litt kvanta. (NORSKE POLITIKERE, HVOR ER DERE??) Det kan vel medføre at vi enkeltpersoner må vente enda lenger, men det er vel bedre enn alternativet. :/
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Schled

Problemet til Think er at hvis de venter lenger nå så avbestiller i hvert fall jeg bilen og heller venter 1-2 år til på de andre elbil alternativene som ser ut til å komme. De ser jo 10 ganger lekrere ut en Think city.

De må produsere biler nå ellers står de med et utdatert produkt om 1-2 år og må da igjen i gang med kostbar utvilking.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric



el nino

Liv Signe har igjen vært ute med oppmuntring til å satse på el-bil (dagsrevyen ikveld) MEN HVILKEN EL-BIL? Hun kjørte rundt i en Kommunal Think i Trondhjem, men ikke et ord om Think som en norskprodusert bil--------Er Think blitt et tabu-ord blant politikere? :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA