Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Paugot partner starter ikke

Startet av schei1, tirsdag 16. desember 2014, klokken 23:42

« forrige - neste »

schei1

Hei alle likesinnede!

Har akkurat blitt elbilist i en flott ny Leaf! Strålende fornøyd med bilen, og det er ingenting å si på den. Derimot opplever jeg det samme som flere andre har opplevd, nemlig problemer med lading.

Blinker på grønt lys, og vil ikke starte lading. Den blinker på grønt, som indikerer "ikke tilfredsstillende jording" eller noe i den duren. Den fungerer av og til. (Fungerer bra på jobben min og kona sin, men vi bor jo ikke der :p)

Var i kontakt med forhandler, og nevnte problemstillingen. Han virket unnvikende og sa at problemet nok lå i huset vårt, og var på en måte ferdig med den saken. Jeg nevnte hvordan andre hadde løst dette (gammel / uorginal lader) og han sa han skulle snakke med verkstedet og komme tilbake til meg i løpet av dagen.

Jeg har ikke prøvd laderen i andre uttak / kurser / hos naboen. Dette skal prøves seinere idag.

Det jeg lurer på er: Finnes det noen behjelpelige sjeler i Grenlandsområdet som har en uorginal eller gammel lader jeg kan prøve med?

Hilsen en som har hatt Leafen under en uke.

PS: Det er ikke aktivert noen av de to ladetimerne.
Mørkegrå Leaf registert 26.11.14.

Kjell Leaf

Sitat fra: schei1 på mandag 01. desember 2014, klokken 11:55
Hei alle likesinnede!

Har akkurat blitt elbilist i en flott ny Leaf! Strålende fornøyd med bilen, og det er ingenting å si på den. Derimot opplever jeg det samme som flere andre har opplevd, nemlig problemer med lading.

Blinker på grønt lys, og vil ikke starte lading. Den blinker på grønt, som indikerer "ikke tilfredsstillende jording" eller noe i den duren. Den fungerer av og til. (Fungerer bra på jobben min og kona sin, men vi bor jo ikke der :p)

Var i kontakt med forhandler, og nevnte problemstillingen. Han virket unnvikende og sa at problemet nok lå i huset vårt, og var på en måte ferdig med den saken. Jeg nevnte hvordan andre hadde løst dette (gammel / uorginal lader) og han sa han skulle snakke med verkstedet og komme tilbake til meg i løpet av dagen.

Jeg har ikke prøvd laderen i andre uttak / kurser / hos naboen. Dette skal prøves seinere idag.

Det jeg lurer på er: Finnes det noen behjelpelige sjeler i Grenlandsområdet som har en uorginal eller gammel lader jeg kan prøve med?

Hilsen en som har hatt Leafen under en uke.

PS: Det er ikke aktivert noen av de to ladetimerne.
Hei, gratulerer med ny flott bil.
Selv har jeg heldigvis ikke opplevd dette noe sted.
Har du prøvd flere kontakter hjemme ?  Blir spennende å se om det funker hos naboen din, hvis ikke, kan det kanskje være en sak for det lokale kraftlaget som leverer strømmen ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

emil

Det er vel en serie med ladekladder som er litt mer følsomme for jording enn andre. De første som opplevde det fikk vel byttet i eldre ladekladder, nå får vel de som klager nyere ladekladder.

Dette burde være kjent for forhandlerene.

Men ja, det kan være problemer med jordingen i huset ditt. Test eventuelle andre kontakter i huset, rekker du ikke fram med ladekabelen kan du bruke en skjøteledning av god kvalitet for testingens skyld, men ikke sats på sjøteledning som permanent løsning.

Når det er sagt har jeg selv problemfritt ladet med min originalkladd og Charge-Amps ladekabel i perioden der ene fasen lå til jord og jeg målte 230V mellom en fase og jord og 0V mellom den andre. Og ja, jeg har IT-nett.

Rio

Prøv å sette inn stikket andre veien.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Brorson

Min sønn ladet fint Leaf'n men når han skulle lade Rav'n fungerte ikke det, men den fungerte hoss meg 200 m unna.
Feilen lå hoss hans nabo som hadde jordingsfeil,
Jeg har brukt 3 stk forskjellige ladere til min Leaf som fungerer bra og den ene er en Toyota lader som fulgte med Rav'n

schei1

Takk for gode svar!

Skal prøve som Rio sier, å sette stikket andre veien, pluss andre stikk / naboer.

@Emil: Trenger jeg å koble laderen til bilen for å teste? Holder det ikke å koble til kun lader og se om grønn lampe blir stabil?

@Brorson: Det er noe slikt jeg frykter, at detligger utenfor det jeg kan få ordnet med :-(

emil

Sitat fra: schei1 på mandag 01. desember 2014, klokken 13:12
@Emil: Trenger jeg å koble laderen til bilen for å teste? Holder det ikke å koble til kun lader og se om grønn lampe blir stabil?

Hvis kladden klager før du kobler til bilen i dag trenger du jo selvfølgelig ikke å koble til bilen når du tester andre kontakter/kurser. Men kommer du til en kontakt der den oppfører seg bra ville jeg tatt og koblet til bilen og forsøkt å lade.

Jordfeilen jeg hadde hos meg kom fra en ukjent nabo og etter en måneds tid etter at jeg oppdaget det var det borte igjen. Meldte ifra til nettselskap uten at det så ut som om de gjorde veldig mye med det.

X-Trail

Du har en jordfeil i nabolaget som kommer og går.
Det er kommet en ny kladd med mindre følsomhet, dette skal forhandleren din vite hvis det er en merkeforhandler.
Stolt eier av ELise♡

schei1

Hei og hå!

Snakket med forhandler igjen, og de har bestilt ny lader. Den var ikke på lager i Nederland(?), og de visste ikke når den kom, men den er iallefall bestilt. Så da blir det litt av og på inntil videre, men det får bare være. :-)

Har ikke fått testet hos nabo enda, og her hjemme har det ikke vært noe futt. Får elektriker på besøk på onsdag, for montering av noe annet, så skal høre om han kan ta en sjekk.

Rio

Sitat fra: schei1 på mandag 01. desember 2014, klokken 13:12
Takk for gode svar!

Skal prøve som Rio sier, å sette stikket andre veien, pluss andre stikk / naboer.

@Brorson: Det er noe slikt jeg frykter, at detligger utenfor det jeg kan få ordnet med :-(

Har du trefase inn i huset (du kan se på hovedsikringen om det er 3 eller 4 "individuelle" sikringer.)

Da kan du, som et forsøk, prøve deg ut med forskjellige jordete kontakter i huset. Igjen, prøv "begge" veier.

Hvis det fungerer på noen av kontaktene, så kan du be elektrikeren å bytte om på fasene i huset ditt, slik at den/de som fungerer kommer på den kontakten hvor du vanligvis lader.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA