Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Høyrere forbruk etter siste oppdateringer

Startet av sjeverni, tirsdag 16. desember 2014, klokken 21:39

« forrige - neste »

sjeverni

Er det bare meg som ser at det finnes ingen Combo hurtiglading på Haugesund?
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

odahle

Sitat fra: sjeverni på mandag 01. desember 2014, klokken 09:46
Nei, det finnes ingen muligheter. Utrolig nok. Hurtigladeren i Aksdal skulle bygges ut til å motta alle typer, men dette har blitt utsatt flere ganger. Stoler aldeles ikke på at Haugaland Kraft holder det de sier denne gangen heller (Q1).
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

sjokomelk

Sitat fra: odahle på søndag 07. desember 2014, klokken 14:50
Sitat fra: sjeverni på mandag 01. desember 2014, klokken 09:46
Nei, det finnes ingen muligheter. Utrolig nok. Hurtigladeren i Aksdal skulle bygges ut til å motta alle typer, men dette har blitt utsatt flere ganger. Stoler aldeles ikke på at Haugaland Kraft holder det de sier denne gangen heller (Q1).
Vi får håpe det skjer noe der nå som Tesla sin Supercharger straks åpner.
Haugaland Kraft setter opp en ny trafo, og det har vært snakk om å flytte hurtigladeren ved siden av superchargeren. Og da er det jo håp om at det kommer en trippelstandardlader som erstatning for den gamle Chademoladeren. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

edyrli

http://gronnkontakt.no/ Har listet opp hurtiglader på aksdal. Har de overtatt Haugaland Kraft sin eller er det nå 2 hurtigladere på aksdal?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

odahle

Kan melde om at Haugaland Kraft enda IKKE har søkt til Transnova om støtte til oppgradering. Jeg har vært i kontakt med selskapet flere ganger det siste året, hvor altså informasjonen jeg har fått har vært direkte løgn? Det har blitt utsatt fra Q2 2014 -> sommer 2014 -> Q4 2014 -> Januar 2015 - > ?.

Søknaden blir sent "på nyåret", så da kan vi vel kanskje forvente Q2-3 2015? Elendig informasjonsflyt fra Haugaland Kraft, og direkte misvisende for kundene. Definitiv ikke deres satsningsområdet, og en direkte motsetning fra deres nabo i sør (Lyse).

edyrli

Fikk bekreftet at det er Grønn Kontakt som drifter denne laderen nå.
Kanskje grønn kontakt kan komme med noe mer informasjon?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

zbk

Har gitt opp Aksdal etter alle utsettelsene og håper på McDrive på Norheim skal komme snarest mulig. Usikker på om det blir alle typer eller bare Type2 22kW e.l.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Bawler

Fikk svar på facebooksiden deres nå ( haugaland kraft), denne er blitt utsatt til sommeren. Så får vi se om det stemmer.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Eyvind2

Hei, sjekket med Haugaland Kraft i dag 5 april 2015 og fikk følgende svar:

"Hurtigladepunktet på Aksdal har ladesystemet CHADEMO v1.0 standard likestrøm. Det er ikke gjort oppgraderinger på denne stasjonen enda, men vi har planer om å oppgradere den i løpet av 2015 til å støtte de aller fleste ladesystemer (utenom Tesla). Vi har satt dette litt på vent da vi er avhengig å få støtte av Enova for å ta dette økonomiske løftet. En oppgradering koster ca. kr. 500.000. De har pr dags dato ikke lyst ut programmer hvor en kan søke om støtte til hurtigladestasjon for 2015. Vi vil sette i gang med oppgradering så snart vi har lovnad om støtte. Mvh Haugaland Kraft"
VW eGolf siden feb 2015

zbk

Status er mao som før: Haugaland kraft gir blaffen i elbilismen på Haugalandet og skyver videre på en overmoden oppgradering. Får håpe andre aktører tar tak. McDrive på Oasen får 22kW som holder for meg med Zoe, men dessverre ikke ccs. Ellers blir det foreløpig Stord på vei til/fra Bergen fra Stavanger, selv om den ikke er spesielt gunstig plassert for hjemturen, fram til Fortum får opp burger-laderen.

Men også "fy skam" til Enova som har satt store deler av landets utbyggingsplaner på vent ved å stoppe støtteprogrammet i lang tid.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

odahle

Sitat fra: zbk på søndag 05. april 2015, klokken 23:09
Status er mao som før: Haugaland kraft gir blaffen i elbilismen på Haugalandet og skyver videre på en overmoden oppgradering. Får håpe andre aktører tar tak. McDrive på Oasen får 22kW som holder for meg med Zoe, men dessverre ikke ccs. Ellers blir det foreløpig Stord på vei til/fra Bergen fra Stavanger, selv om den ikke er spesielt gunstig plassert for hjemturen, fram til Fortum får opp burger-laderen.

Men også "fy skam" til Enova som har satt store deler av landets utbyggingsplaner på vent ved å stoppe støtteprogrammet i lang tid.
Haugaland Kraft bryr seg absolutt ikke. Ganske utrolig utvikling på dette området, og fort noe media burde tatt tak i. Glad at jeg personlig ikke er tilknyttet Haugaland Kraft, da jeg kjenner at det ikke kunne vært aktuelt med denne saken i grunn.

sølv-pilen

Finner det egentlig litt merkelig med Kiwi sin storsatsing på lading ved deres butikker, ikke bygger ut for lading når de bygger helt nye lokaler på Kiwi Nordheim.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

odahle

Tok igjen kontakt med Grønn Kontakt, og jeg tolker det slik at vi ikke bør ha store forhåpninger om oppgradering av Aksdal i 2015. En utvikling jeg aldri hadde sett for meg da jeg kontaktet Haugaland Kraft mtp. oppgradering tilbake i slutten på 2013. To år og mange lovnader senere så er vi fortsatt ikke noe nærmere en løsning.

sjeverni

Er det noe Type 2 ladere som kan finnes i Haugesund og område? Kan det finnes på noen kart?
Hgs Senter? Raglamyr? Norheim??...
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

odahle

Sitat fra: sjeverni på fredag 10. april 2015, klokken 14:06
Er det noe Type 2 ladere som kan finnes i Haugesund og område? Kan det finnes på noen kart?
Hgs Senter? Raglamyr? Norheim??...
Jeg kjenner personlig bare til de hos Møller Bil og Bavaria. De er vel tilgjengelige om de ikke brukes av forhandler selv, noe de selvfølgelig gjør 99% av tiden. Ellers tror jeg det er tynt dessverre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA