Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilpriser og dollarkurs

Startet av sjokomelk, tirsdag 16. desember 2014, klokken 13:05

« forrige - neste »

TB

Har samme erfaring som Sigurdi, spenning aukar når det blir kaldare ute.
I følge OVMS loggen eg har var spenning opp i 250 V i november.

Ser av loggen i kveld at det er 237 V uten belastning, og 230 V med belastning.
OVMS hentar data frå bilen, så det kan vere upresis måling gjort av bilen, men det tydleg ein forskjell.

Det er ca 25 meter frå trafo til inntak, og ca 50 meter frå inntak til kontakt bilen er kobla til - 2,5mm2 kabel.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

sjokomelk

Sitat fra: Rio på fredag 05. desember 2014, klokken 17:29
Det er sannsynligvis at bilen og multimeteret ditt måler feil i "hver sin retning". Kan du måle på bilen?

Har ingen muligheter for å måle noe "inni" bilen. Får slå meg til ro med at tallet fra OVMS ikke nødvendigvis er det helt riktige.

En stor takk til alle som har kommet med regnestykker og forslag til tips! :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

emil

Fikk i hvertfall sånn passe svar på at det ikke var noe ekstremt spenningsfall mellom sikring og kontakt. Og så lenge kontaktene ikke blir varme ligger nok forskjellen i utstyret og måten det måles på mellom OVMS og multimeteret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA