Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Rio, søndag 14. desember 2014, klokken 03:17

« forrige - neste »

Måkemannen

Sitat fra: zbk på fredag 28. november 2014, klokken 07:07
Stavanger har seks plasser for kunder og tilsvarende for ansatte. Nye fleksilader-stolper med type2 tilkobling :-). Begrenset til max 7.4kW i følge artikkel på elbil.no fra åpningen.
Peiling på om Zoe kan bruke disse? Alt under 22KW skal visst være litt hit and miss på Zoe.

Jejl

Er rimelig sikker på at Zoe kun får 16A på disse, men Motorforum rett over motorveien har vel 22 kw. Kan sikkert være lurt å ringe på forhånd for å sjekke at det er ledig.

bjaolsen

Måkemannen: Zoe lader trygt på alle Type-2 fra 11kW, da er det garantert 400V / TN ( vel og merke hvis trafoen er riktig koblet)

På Forus kan det veldig godt hende at det faktisk er TN slik at 7,4 kW også fungerer...
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Måkemannen

Sitat fra: Jejl på tirsdag 08. mars 2016, klokken 21:12
Er rimelig sikker på at Zoe kun får 16A på disse, men Motorforum rett over motorveien har vel 22 kw. Kan sikkert være lurt å ringe på forhånd for å sjekke at det er ledig.

Takk for tips! Hm.. er denne laderen tilgjengelig også på kveldstid? Kan man aktivere den med rfid brikke, eller må man snakke med personalet for å "slå den på"?

Google maps (street view) viser en helt annen bilforhandler, men det er vel antagelig de som holdt til der før (står 2010 på kartet, det begynner å bli noen år siden).

Sitat fra: bjaolsen på tirsdag 08. mars 2016, klokken 22:09
Måkemannen: Zoe lader trygt på alle Type-2 fra 11kW, da er det garantert 400V / TN ( vel og merke hvis trafoen er riktig koblet)

På Forus kan det veldig godt hende at det faktisk er TN slik at 7,4 kW også fungerer...

Fra 11KW og opp var det vel ja.. :)

Hm.. får sende over en mail og spørre, håper Ikea er klar over det spesielle problemet Zoe har? At det er type2 kontakt kan de fleste finne ut, men at det er behørig koblet opp mot TN nett er litt mer over i elektriker land.

Jejl

Lurer på om de faktisk har 2 stk 22kw ladere. Jeg har fått beskjed om at jeg bare kan bruke disse (har kjøpt bil av dem). Tror bare det er å plugge i, men ring først og sjekk, har sett at de ofte lader sine egne biler på dem.

Måkemannen

Sitat fra: Jejl på tirsdag 08. mars 2016, klokken 23:05
Lurer på om de faktisk har 2 stk 22kw ladere. Jeg har fått beskjed om at jeg bare kan bruke disse (har kjøpt bil av dem). Tror bare det er å plugge i, men ring først og sjekk, har sett at de ofte lader sine egne biler på dem.
Har fått omtrent samme beskjed av "min" forhandler, Varden Bil (men har aldri faktisk testet laderen deres ut). Føler meg litt som en snik om jeg plugger meg i hos en annen forhandler, så her bør jeg nok spørre om lov først ja. :)

aronesen

IKEA på Forus har TN-Nett.
Zoe kan lade på ladestolpene deres uten problem.
Har gjort det selv mange ganger.
Det kan virke som om det er dårlig jording  i en eller to av stolpene, så hvis den første ikke virker, prøv en annen.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Måkemannen

Sitat fra: aronesen på onsdag 09. mars 2016, klokken 05:54
IKEA på Forus har TN-Nett.
Zoe kan lade på ladestolpene deres uten problem.
Har gjort det selv mange ganger.
Det kan virke som om det er dårlig jording  i en eller to av stolpene, så hvis den første ikke virker, prøv en annen.
Takk for info! Sendte over en mail til Ikea om det, men da slipper jeg å vente på svar fra de. ;)

Jejl

De har 6 ladepunkt på baksiden av Ikea også. De er skiltet ansatte, men har hørt at du får lov å stå der hvis det er fullt på de andre plassene, men sikkert greit å legge igjen en lapp i vinduet med tlfnr sånn i tilfelle.

Kavorka

Har prøvd lade på Forus, men fikk bare 230V 16A. Andre steder får jeg 32A, så jeg kan ikke skjønne annet enn at de er merket feil. Prøvde tre forskjellige.

Noen andre som har fått 32A der?

Atle Olav Dahl

Klaget til IKEA kundenter om at de kun har Schuko i P-huset på IKEA Slependen. Vet ikke om de har noe ute, men det var et ufyselig vær og orket ikke lete. Fikk i dag et svadasvar om at de av og til fikk tilbakemelding om at det var for få ladeplasser, og at de ikke hadde noen planer om flere. Jeg etterspurte klart og tydelig Type 2/Mode 3 da jeg ikke har noen glede av stikkontaktene deres, måtte i så fall være for å støvsuge bilen da. Lite offensiv holdning hos IKEA altså.

tutti

Sitat fra: Atle Olav Dahl på onsdag 09. mars 2016, klokken 14:31
Klaget til IKEA kundenter om at de kun har Schuko i P-huset på IKEA Slependen. Vet ikke om de har noe ute, men det var et ufyselig vær og orket ikke lete. Fikk i dag et svadasvar om at de av og til fikk tilbakemelding om at det var for få ladeplasser, og at de ikke hadde noen planer om flere. Jeg etterspurte klart og tydelig Type 2/Mode 3 da jeg ikke har noen glede av stikkontaktene deres, måtte i så fall være for å støvsuge bilen da. Lite offensiv holdning hos IKEA altså.
Muntlig klager tror jeg ikke nytter. IKEA er nok mer byråkratiske enn som så. Du bør gå til klageavdelingen og be om et klageskjema. Fyll det ut og lever det i kassen.

Dette burde alle gjøre på Slependen for å få fortgang (!)

Jejl

Sitat fra: Kavorka på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:42
Har prøvd lade på Forus, men fikk bare 230V 16A. Andre steder får jeg 32A, så jeg kan ikke skjønne annet enn at de er merket feil. Prøvde tre forskjellige.

Jeg får også bare 16A, men jeg har Tesla med enkellader og ikke fått utført fiksen enda som gjør det mulig å lade med 32A fra Type 2.

Hassan

Utrolig Idiotisk av de som bare har stått der uten å lade for nå driver Ikea på furuset og innstallerer betalingsautomater der. Takk til de idiotene som har misbrukt velviljen til Ikea. Snakket med han som var ansvarlig for ladestasjonene på Ikea , han sa at folk parkerte der over natta og lot bilene stå i par dager. Derfor betaling

Sent fra min Tesla_SP9 via Tapatalk

Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

zbk

Sitat fra: Jejl på onsdag 09. mars 2016, klokken 14:56
Sitat fra: Kavorka på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:42

Jeg får også bare 16A, men jeg har Tesla med enkellader og ikke fått utført fiksen enda som gjør det mulig å lade med 32A fra Type 2.

Jeg mener bestemt jeg har fått 32A på IKEA Forus. Det er vel kanskje lastdeling mellom to og to stolper?

Edit: Ser nå at jeg svarte på et nesten årsgammelt innlegg.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA