Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Rio, søndag 14. desember 2014, klokken 03:17

« forrige - neste »

m0nkey

Mulig jeg tar feil, men disse plassene tror jeg ikke er myntet på besøkende til IKEA men til et av de andre firmaene som holder til i nærheten. Hvis jeg ikke husker feil er selve utleveringsrampa lengre nord enn denne parkeringsplassen. Jeg tviler på at folk gidder å parkere så langt borte når de skal trille senger og kjøkkenutstyr til bilen. Dessuten tror jeg at IKEA drifter sine egne parkeringsplasser. Dette må isåfall være første gang jeg har sett en annen privat aktør drifte en IKEA parkering i Norge (Nå kjenner jeg kun til Forus, Slependen og Furuset).
KIA Soul EV Classic (2015)

Flips

Noen som vet om det blir lademuligheter på nye IKEA Ringsaker som åpner i mars? Fant ikke noen e-post på nettsiden så jeg kan spørre...

Tekberg

Sitat fra: Flips på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:08
Noen som vet om det blir lademuligheter på nye IKEA Ringsaker som åpner i mars? Fant ikke noen e-post på nettsiden så jeg kan spørre...
På IKEA Ringsaker er det satt opp 10 ladepunkter til nå, 5 stk type2 og 5stk schutco og alle er 3,7kW.
Det kommer snart 4 stk til på baksiden av bygget hvor det blir 2 stk 11kW type2 og 2 stk schutco16A. Det er ellers 3 stk 22kW type2 på MAX hamburgerresturant rett ved siden av. Det jobbes ellers videre med ytterligere å forbedre lademulighetene på IKEA Ringsaker. Alle kontakter er åpne også utenom åpningstidene.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017

v-i-c

Sitat fra: sn0le på fredag 28. november 2014, klokken 00:03
De to plassene burde gjøres om til HC-parkering og så heller få satt opp flere plasser lengre unna.
Da er sjansen for ICE'ing mindre.

Det burde da være en selvfølge at alle nye HC-pareringsplaser er utstyrt med lademuligheter.
Hvorfor skal ikke HC kunne kjøre elbil?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

sn0le

Har ikke noe mot at HC-plasser har lademulighet.
Men her snakker vi om ladeplasser som er etablert på de parkeringsplassene som er nærmest butikken.
Det mest logiske ville vært at de plassene var for folk med HC-bevis grunnet avstanden.
Slik det er i dag så blir plassene tatt av elbiler som ikke lader eller fossilbiler nettop pga avstanden til bygget.
De er de mest attraktive plassene.
Og da får ingen ladet når det er sånn.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Dexter

Parker bak dem. Skjøteledning og lad.

elbil-1

Enig! Øarker bak og steng dem inne mens du lader

Problemet er bare at du kan bli tauet bort fordi du sperrer kjørefeltet/står utenfor oppmerket plass

pudderjagar

Er da nokon som har parkert slek og lada?  Fått nokon reaksjon?

Eg er veldig frista til å gjera da!
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

v-i-c

Sitat fra: pudderjagar på fredag 20. november 2015, klokken 19:02
Er da nokon som har parkert slek og lada?  Fått nokon reaksjon?

Eg er veldig frista til å gjera da!

Er det skiltet og klart avmerket at kun elbiler som lader kan parkere mens de lader.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

TomR

For 99 prosent av befolkningen er det rimelig innlysende at man bruker en ladestasjon for å lade og ikke for å parkere. Bensinpumpene er vel heller ikke merket med at de er for folk som fyller drivstoff  :)
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

Powerflux

Sitat fra: TomR på søndag 22. november 2015, klokken 15:23
For 99 prosent av befolkningen er det rimelig innlysende at man bruker en ladestasjon for å lade og ikke for å parkere.
Det skulle man tro ja men når man ser det latterlig høye antall biler som ikke  lader så blir det innlysende at
en forbløffende høy andel av elbil folket er skrotskaller.

Man har jo hatt folk på dette forumet som har argumentert hardt for at de gir totalt blaffen i å lade bare de kan få parkert så gunstig som mulig  :o

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

morten69

PÅ parkeringen til Ikea Furuset som har 8 stk 11 kw har de endelig satt opp skilt hvor det står parkering for ladende Elbil. Bra at dem hører på kunder:)
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Powerflux

Sitat fra: morten69 på søndag 22. november 2015, klokken 18:59
PÅ parkeringen til Ikea Furuset som har 8 stk 11 kw har de endelig satt opp skilt hvor det står parkering for ladende Elbil. Bra at dem hører på kunder:)
Det er jo helt suverent  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Rio

Sitat fra: TomR på søndag 22. november 2015, klokken 15:23
For 99 prosent av befolkningen er det rimelig innlysende at man bruker en ladestasjon for å lade og ikke for å parkere. Bensinpumpene er vel heller ikke merket med at de er for folk som fyller drivstoff  :)

Nei, men det er faktisk lov å parkere på kommunale ladeplasser uten å lade, så derfor er det ikke så åpenbart som man skulle tro.

Dessuten, det tar jo 30 sekunder å sympati-lade, dersom det ikke er andre parkeringsplasser ledige.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

pudderjagar

Så lenge ladekabelen står i så synest eg ikkje ein skal klage. Ein del treng forvarma bil for å klare heile turen når da er vekeleg kaldt. Ikkje sikkert at dei treng å lade heile tida.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA