Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av Rio, søndag 14. desember 2014, klokken 03:17

« forrige - neste »

grorudklovnen

Var innom IKEA på Furuset idag for første gang med elbilen og stusset over at det kun var to ladeplasser på denne gigantiske parkeringsplassen.

Jeg spurte derfor de ansatte hvorfor det var slik. De svarte at interne byråkratiske regler i IKEA systemet vistnok gjorde det vanskelig å fange opp slike behov. De anbefalte kundene å klage skriftlig.

Da vet vi det. IKEA fikser ikke elbilplasser før vi ber om det.

jkirkebo

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 27. november 2014, klokken 23:26
Var innom IKEA på Furuset idag for første gang med elbilen og stusset over at det kun var to ladeplasser på denne gigantiske parkeringsplassen.

Jeg spurte derfor de ansatte hvorfor det var slik. De svarte at interne byråkratiske regler i IKEA systemet vistnok gjorde det vanskelig å fange opp slike behov. De anbefalte kundene å klage skriftlig.

Da vet vi det. IKEA fikser ikke elbilplasser før vi ber om det.

De plassene er også håpløst plassert, rett utenfor hovedinngangen og derfor ofte opptatt av eksosbiler eller elbiler som ikke lader. Nye ladeplasser bør evt. etableres lengst unna inngangen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

grorudklovnen

Idag var det faktisk bare elbiler der :)

Bare synd at behovet sikkert er 10x på en travel dag.

sn0le

De to plassene burde gjøres om til HC-parkering og så heller få satt opp flere plasser lengre unna.
Da er sjansen for ICE'ing mindre.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

emil

Får være takknemmelig over at Ikea sørlandet har ~10 ladeplasser. Sjelden opptatt av fossilblier, men ofte elbiler som ikke lader. Har ennå tilgode å komme dit uten å få ladet.

Ser derimot ut at det er en eller flere ansatte som lader bilene sine der siden jeg synes jeg ser de samme bilene nesten hver gang jeg er der, og det burde de få ordnet på en annen måte (eller at ansatte har fått lov til å stå der fram til det rapporteres om kapasitetsproblemer).

Gliderman

Ikea Slependen har 4 ladeplasser med en gang du kommer inn i parkeringshuset og minst 10 til i andre enden som er reservert for ansatte. Veldig bra.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

zbk

Stavanger har seks plasser for kunder og tilsvarende for ansatte. Nye fleksilader-stolper med type2 tilkobling :-). Begrenset til max 7.4kW i følge artikkel på elbil.no fra åpningen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

svingen

Sitat fra: Gliderman på fredag 28. november 2014, klokken 06:14
Ikea Slependen har 4 ladeplasser med en gang du kommer inn i parkeringshuset og minst 10 til i andre enden som er reservert for ansatte. Veldig bra.

Det som er bra her er att det er lengt unna ingangen så kun dem som må lade som lader her så har alltid vært ledig når jeg måtte lade :)
skulle ønske alle gjorde det slik.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Electrix

Sitat fra: emil på fredag 28. november 2014, klokken 00:22
Får være takknemmelig over at Ikea sørlandet har ~10 ladeplasser. Sjelden opptatt av fossilblier, men ofte elbiler som ikke lader. Har ennå tilgode å komme dit uten å få ladet.

Ser derimot ut at det er en eller flere ansatte som lader bilene sine der siden jeg synes jeg ser de samme bilene nesten hver gang jeg er der, og det burde de få ordnet på en annen måte (eller at ansatte har fått lov til å stå der fram til det rapporteres om kapasitetsproblemer).
Det er jo bare bra at de ansatte på IKEA også kjører elbil istedet for eksosbil, så lenge det er flere ledige plasser og de bygger ut I takt med behov så er det det beste.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: grorudklovnen på torsdag 27. november 2014, klokken 23:26
Var innom IKEA på Furuset idag for første gang med elbilen og stusset over at det kun var to ladeplasser på denne gigantiske parkeringsplassen.

Jeg spurte derfor de ansatte hvorfor det var slik. De svarte at interne byråkratiske regler i IKEA systemet vistnok gjorde det vanskelig å fange opp slike behov. De anbefalte kundene å klage skriftlig.

Da vet vi det. IKEA fikser ikke elbilplasser før vi ber om det.

Min erfaring med IKEA er at de er utrolig fokusert på miljø. Dersom det er behov for flere så fikser de dette dersom de får beskjed.

Da IKEA på Slependen ble bygget ba jeg spesifikt om at ladeplassene skulle være lengst unna inngangen, slik at ikke fossilbiler brukte dem. Det ente med begge deler, fordi de ønsket å "fronte" elbil-plassene.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

fredag

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 28. november 2014, klokken 15:57
Min erfaring med IKEA er at de er utrolig fokusert på miljø. Dersom det er behov for flere så fikser de dette dersom de får beskjed.

Da IKEA på Slependen ble bygget ba jeg spesifikt om at ladeplassene skulle være lengst unna inngangen, slik at ikke fossilbiler brukte dem. Det ente med begge deler, fordi de ønsket å "fronte" elbil-plassene.

IKEA har type2-ladestasjoner på ange av sine varehus i bla Sverige, Frankrike, Belgia og Italia. Ofte med hele 22kW. I UK selger IKEA til og med solcelle-anlegg til hus.

Jeg mener å ha lest et sted at IKEA hadde som ambisjon at man skulle kunne kjøre med elbil fra Sverige til Italia/Roma med elbil kun ved å lade elbilen på IKEA-varehus underveis.

Mange av de første Tesla Model S eierne hentet bilene sine i Tilburg i Nederland og klarte å kjøre hjem til feks Spania og Malta ved hjelp av 22kW type2-ladestasjonene til IKEA.

Men i elbil-landet Norge har IKEA bare ladekontakter med schuko, og skarve 2-3kW.

Skal vi skylde på norske elektrikere / entrepenører som automatisk antar schuko når de blir bedt om å sette opp ladekontakt for elbil? Eller skal vi skylde på utbredelsen av Think og Buddy? Mangel på nasjonalt ladekort for betaling av strøm?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

m0nkey

Nå har jeg sendt inn kommentar via:
http://www.ikea.com/ms/no_NO/customer_service/contact_us/contact.html
og anbefaler andre til å gjøre det sammen  :)
KIA Soul EV Classic (2015)

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emagic

Sitat fra: Gliderman på fredag 28. november 2014, klokken 06:14
Ikea Slependen har 4 ladeplasser med en gang du kommer inn i parkeringshuset og minst 10 til i andre enden som er reservert for ansatte. Veldig bra.

Det har nok en sammenheng med at varehussjefen på slependen tidligere kjørte Buddy, nå kjører han Leaf :-)

Artig sak om buddyen hans

http://www.budstikka.no/%C3%B8konomi-bolig/kollegene-pakket-inn-ikea-sjefens-bil-i-stoff-1.7490533

emagic

Svein el-freak

Jeg har også lagt igjen mld til IKEA
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA