Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteri og rekkevidde

Startet av oled, lørdag 13. desember 2014, klokken 22:41

« forrige - neste »

alda

Sitat fra: Filip86 på onsdag 19. oktober 2016, klokken 09:21
Sitat fra: alda på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 12:55
Akkurat nå tror jeg DNB er blant de rimeligste (har selv kun bilen der, allt annet et annet sted). Det er takket være at DNB har forholdsvis mange Tesla forsikret, og at kundegruppen dems har hatt lite skader... DNB er for eksempel dyre på BMW og Volvo, av "omvendt" årsak.

DNB skal ha 24.000 for vår 90D, 20.000KM.
Gjensidige med NITO klarer å presse seg ned til 10.000.
If klarte for øvrig ikke å gå lavere enn 34.000Kr.....

Foreløpig har jeg en avtale hos Tide, hvor vi betaler 6500Kr, men blir det prisoppgang, så regner jeg med at vi bytter til Gjensidige.

30 år gammel, 75% 5 året bonus, bor i Drammen.

Både DNB og Gjensidige har 4000 i egenandel, hos Tide har jeg 0.
Mulig du må være programkunde i DNB, og heller ringe de for tilbud, for å få laveste prisen. Det er "garantert" mulig å få en mye lavere pris enn ditt tilbud.
Men alder kan sikkert ha noe å si. Mulig DNB sine Teslaeiere i hovedsak er menn 40+ med god historikk...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Filip86

Sitat fra: alda på onsdag 19. oktober 2016, klokken 10:29
Sitat fra: Filip86 på onsdag 19. oktober 2016, klokken 09:21
Sitat fra: alda på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 12:55
Akkurat nå tror jeg DNB er blant de rimeligste (har selv kun bilen der, allt annet et annet sted). Det er takket være at DNB har forholdsvis mange Tesla forsikret, og at kundegruppen dems har hatt lite skader... DNB er for eksempel dyre på BMW og Volvo, av "omvendt" årsak.

DNB skal ha 24.000 for vår 90D, 20.000KM.
Gjensidige med NITO klarer å presse seg ned til 10.000.
If klarte for øvrig ikke å gå lavere enn 34.000Kr.....

Foreløpig har jeg en avtale hos Tide, hvor vi betaler 6500Kr, men blir det prisoppgang, så regner jeg med at vi bytter til Gjensidige.

30 år gammel, 75% 5 året bonus, bor i Drammen.

Både DNB og Gjensidige har 4000 i egenandel, hos Tide har jeg 0.
Mulig du må være programkunde i DNB, og heller ringe de for tilbud, for å få laveste prisen. Det er "garantert" mulig å få en mye lavere pris enn ditt tilbud.
Men alder kan sikkert ha noe å si. Mulig DNB sine Teslaeiere i hovedsak er menn 40+ med god historikk...
Har aldri fått til å prute på prisen hos DnB, de henviser alltid til at jeg ikke får bedre pris enn via prisberegningen, selv når jeg ber om et pakketilbud, så blir de vesentlig dyrere. Også forsøkt med samboeren sine fordeler i DnB, men
Bilen klarer de ikke å få under 24.000.

Edit: er totalkunde hos DnB

jche

De billigste forsikringene får man faktisk av forsikringsselgere som ringer rundt. Det er de eneste selgerne jeg gidder å høre på, og det har jeg spart mye penger på.  :)
Lykkelig eier av Opel Ampera E :)
Electric Blue med alt utstyr
Bestilt 19.09.16
Levert 22.05.17

Cobos

Sitat fra: jche på onsdag 19. oktober 2016, klokken 17:19
De billigste forsikringene får man faktisk av forsikringsselgere som ringer rundt. Det er de eneste selgerne jeg gidder å høre på, og det har jeg spart mye penger på.  :)
Jepp gjorde nettopp det samme, men jeg ringte da tilbake til min nåværende forsikringsselskap, Gjensidige og da plutselig kom de med et tilbud som var rundt 2500,- mindre i året og lå vel kanskje 300,- over IF som hadde gitt meg tilbud.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA