Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av steinidar, fredag 12. desember 2014, klokken 19:47

« forrige - neste »

steinidar

I dag kommer det et eget cargo fly fra Tesla:)
Gardermoen

Teslanewbie

Er dem lastet med smøreolje :-) Eller bare DU...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

steinidar

Skal ut å se hva som er der:)
Gardermoen

darthy001

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 27. november 2014, klokken 09:22
Er dem lastet med smøreolje :-) Eller bare DU...
Hehehe den lo jeg godt av:) Godt å se at det finnes litt (galgen)humor igjen...

Ellers er jo dette rimelig vilt da. Lurer veldig på hvordan de klarer gjennomføre dette hvis de skal bytte på de fleste av bilene.

Veggen

Tippper det er drivenheter til bilene, og tålmodighetssmøring til eierne.

RaBalder


Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

FThorsen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 27. november 2014, klokken 11:46
90 tonn / 300DU = 300kg pr DU (skulle de ikke fly inn 300 i uka?)?

Mtp at motor og inverter veier ca 160 kg så kan dette kanskje tyde på at dette er en dobbelt batch (ie. 600 DU'er)? DU'en består vel ikke av flere deler enn motor og inverter? Eller er differensialen også med i en DU? Da snakker vi ca 240 kg/DU og med litt innpakking/beskyttelse så er dette kanskje "bare" 300 DU'er?

Hentet vekt herifra; http://www.teslarati.com/tesla-model-s-weight/
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

TorAtle

Da tenker jeg foruresningskvota til de Teslaene det gjelder er brukt opp  :P
2014 BMW i3

Thomas Parsli

500 g per tonn/km co2 (et fraktskip ligger mellom 10g og 40g)!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Espen Hugaas Andersen

#11
Sitat fra: TorAtle på torsdag 27. november 2014, klokken 12:57
Da tenker jeg foruresningskvota til de Teslaene det gjelder er brukt opp  :P
Hvis vi antar at dette er 600 stk DU, og de har blitt fraktet med ett fullstappet 777F, så kommer jeg frem til ca 724 kg CO2 per DU. I forhold til en fossilbil med 100 g CO2 per km vil dette tjenes inn på 7240 km, antatt vannkraft.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Amoss

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 27. november 2014, klokken 14:22
Hvilken flytype var brukt?

... også fly han i med eller motvind? ;)

... og ble det mellomlandet noe sted på veien med DU'er til resten av Europa?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

steinidar

Det var en 747, vi holder på å laste opp semi-trailere nå. 264 kollie var det
Gardermoen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA