Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading av Kia Soul EV

Startet av P85_Norway, fredag 12. desember 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

Chlangum

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 02. desember 2014, klokken 14:36
Jepp, det jeg skriver er korrekt, men virker ikke som du vil at jeg skal forklare det for deg så da skal du få fortsette å tro det du gjør :)

Veldig spent på den forklaringen.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Dennis

#16
En annen diskusjon er jo så klart profilen på dekket, for lavprofil dekk er lite brukt for rå aks rett fram. Da vil man helst ha dekk med høyere profil og lite luft slik at man får mest mulig kontaktflate og at vridningen i dekket også hjelper med å flytte bilen fram. Men da snakker man ekstreme krefter og helt andre typer dekk enn hva som brukes på en Tesla.
Type gummi dekket er laget av har jo også veldig stor betydning så et smalere dekk av bedre kvalitet vil jo kunne gi bedre grep.
Men fram til et gitt punk vil bredere dekk gi bedre grep og 245 dekk er langt unna hva som kan sies å være optimal bredde på en rwd bil med 420hk hvis man sammenligner med hva andre biler blir levert med og som også er raskere i aks.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA