Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av Powerflux, torsdag 11. desember 2014, klokken 19:44

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Er det noen som har hørt om Nissan gjør noe for å bedre CarWings ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

gbzdoc


Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 01. desember 2014, klokken 08:34
Sitat fra: gbzdoc på mandag 01. desember 2014, klokken 07:09
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Det er første gang jeg har hørt om en omlevering av Leaf -hva er problemet?
Men du må da være enig i at i forhold til antallet solgte biler har Nissan hatt minimalt problemer med Leaf?
1. generasjon elbil er det også (for Nissan altså).

Thomas

For å bare være 100% klar på en ting, vi er veldig fornøyde med både Leafen og Teslaen! De utfyller hverandre perfekt! :)

Når det gjelder hvor vidt Leafen var/er feilfri tatt anntall biler i betraktning så må du nok rote litt bakover i historikken. Uten å gjøre søk annet sted enn i egen hjerne kan jeg ramse opp følgende større feil som oppstod de første to årene på en ganske stor andel biler:

- Batteriet "døde" etter bruk av forvarming (selvopplevd) Tok to måneder å fikse... Nissan gikk tom for deler (en stor motstand) Stod en haug biler og ventet på deler.
- Varmekolben sluttet å virke - Nissan gikk tom for deler... Tok for noen lang tid å få fikset, og mangr kjørte rundt med kald bil.
- 12V batterier med dårlig kvalitet som måtte byttes
- 12V lading som er feilkonstruert og fører til tomt 12V batteri om bilen er tilkoblet strøm mens man er på ferie (selvopplevd)
- Fuskense brems/regenering, særlig i kulda. Gjelder i følge BNH et fåtall biler, og bilen min har vært sånn i to år...

I tillegg er det jo de mindre viktige tingene som:
- bryterne til vindusheisen
- vinduer som nesten ikke vil opp
- dårlig fjernlys (konstruksjonsfeil)
- dårlige spyledyser

Bare det jeg kom på i farta...

Men jeg er så heldig at jeg alltid har fått låne en Leaf alle de månedene jeg har vært uten egen bil, og har med noen små unntak alltid vært fornøyd med BNH sin kundebehandling.

Over til tema: Carwings suger, og dæven så avhengig man er av den om vinteren. Har tiktignok ikke hatt noen problemer siden i fjor vinter. ;-)

Regner med den nye vi nå får er feilfri! :)

Hilsen en uredd early adopter som ALDRI vil kjøre fossilt igjen frivillig. :)

sølv-pilen

Nå skal ikke jeg tilegne meg så lang erfaring med Carwings, men for meg virker den hver eneste gang,

Er det mobil appen som egentlig er problemet her? mao frustrasjon over at mobiltelefonen fortsatt ligger noen lys år bak den datamaskinen selgerene prøver å utgi den for å være?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Rio

Sitat fra: sølv-pilen på mandag 01. desember 2014, klokken 22:12
Nå skal ikke jeg tilegne meg så lang erfaring med Carwings, men for meg virker den hver eneste gang,

Er det mobil appen som egentlig er problemet her? mao frustrasjon over at mobiltelefonen fortsatt ligger noen lys år bak den datamaskinen selgerene prøver å utgi den for å være?

Nei, problemet er i serverene til Nissan, i protokollene de bruker mellom bil og server, og mellom app og server. Til tider kan det nok også være et problem med APNet hos Telenor Connexion, men jeg tror det er meget sjeldent.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Bobbulf

Sendte Nissan en irritert mail forrige uke når Carwings klikket igjen, og fikk greit svar tilbake. Kanskje det virker bedre nå fremover  :)
Her er min mail med svar under:
Hei
På tide dere fikser Carwings serveren nå, begynner å bli rimelig lei av at den er så ustabil og ikke vil logge inn.
Mvh...
Hei
Takk for at du har kontaktet Nissan LEAF Kundeservice 26/11/2014
Ditt referansenummer er: ######

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemene du opplever med Carwings tjenesten, har vi blitt informert av vår tekniske avdeling at feilen har blitt funnet, og en løsning har blitt implementert i våre systemer.

Du som kunde skal nå ha tilgang til Carwings tjenesten via applikasjonen, men opplever du fortsatt problemer med din tjeneste hadde det vært fint om du kunne gjøre følgende steg i bilen:

Informasjonskanal innstillinger

Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Trykk så på "Informasjonskanal innstillinger"
Velg her "Laste ned automatisk"
Velg så "Nedlastingsinterval"
Velg innstillingen "På" (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).

Del kjøretøyets informasjon
Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Sjekk at Generelle varsler er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).
Velg så "Data Opplastingsinnstillinger"
Sjekk at "Del kjøretøysinformasjon" er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).
Om du har innstillingen "Del kjøretøysinformasjonen når slått på" sjekk at den er slått på (Dersom den er på, slå den da av, og så tilbake til på).

Data overføringsoppsett
Trykk "Menu"
Velg så "Innstillinger"
Trykk så på "Telefon og Carwings"
Trykk "Data overføringsoppsett"
Trykk deretter på "Velg leverandør" (her står det som regel Telenor).
Sørge for at den står på "Automatisk oppsett" (står den på "Automatisk oppsett" kan du flytte den til "Manualt oppsett" så flytte den tilbake til "Automatisk oppsett")

Gå så helt ut av menyen og slå bilen av og så på igjen.


Etter at du har fullført disse stegene må du oppdatrere ladestasjonene både i bilen og på nettkontoen din. I bilen finner du oppdateringen ved å trykke på:

Zero Emission
Carwings
Oppdater ladestasjoner.


Vi håper at dette er til hjelp. Hvis du har flere spørsmål, ønsker en e-brosjyre eller å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan LEAF Kundeservice på 800 800 98. Du kan også finne mer informasjon om Nissan LEAF og andre elektriske kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no. Vi er også tilgjenglig på Click-to-Call og Click-to-Chat på www.nissan.no/leaf.

Med vennlig hilsen,

Nina

Nissan LEAF Kundeservice Norge
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Rio

CarWings (både Europe og Europa (Alt)) serverene var nede i over en time i kveld.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sølv-pilen

ikke bare carwings, hele salgsapparatet nissan.domene europa var nede. egentlig ganske merkelig.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

vegajohn

Kaster meg på klagekoret
Har ikke kommet i kontakt med bilen på lang tid.
Ringte kundeservice i dag tidlig og fikk samme oppskrift som nevnt i tidligere innlegg. Da det ikke hjalp, og jeg ringte tilbake, traff jeg en engelsk kundekonsulent som sa at serveren til Nissan har vært nede i over en uke. Jeg syns det er for dårlig!

Rasmus.B

Pussig.
Jeg har en 2012 Leaf, og har ingen problemer med Carwings.
Logger inn raskt, og kan starte forvarming og lading.
Det er sikkert 2 år siden sist jeg opplevde problemer med Carwings. Bruker Nissan sin offisielle på Android. Kanskje det er forskjellige servere som brukes?
Kan tillegge at bilen går som en drøm. Helt problemfritt bilhold.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

soulcam

Jeg har selv en 2012 Leaf (tysk import m/spoiler og varmeteppe på bat) Denne har sporadiske problemer med carwings. Det tar av og til 2-3 forsøk med den offisiele appen på android for jeg får igang forvarming ect. Men stortsett går det på første forsøk.

satheesh.net

Enig med trådstarter; for noe dritt.

Når jeg først får kontakt med bilen, så varmer ikke bilen seg opp slik App'en sier den gjør. Dessuten bruker den som oftest mye lenger tid enn de 15 minuttene den varer for og oppnå behagelig temperatur. :-\

Rio

Altså, CarWings burde selvsagt blitt bedre.

Samtidig, det fungerer de aller fleste gangene uten problemer. Bilen blir raskt varm med 5-6 kW varme. Det begrenses til 15 minutter for ikke å tømme batteriet; hvis man er tilkoblet står det på i 2 timer.

Bruker man "Europe" serveren på LeafManager-appen har man timer-funksjonalitet på både lading og oppvarming (start). Da kan man programmere den til å komme på om 3 dager, om man ønsker det.

Men CarWings er helt klart mer enn modent for en oppgradering.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Balrog

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 01. desember 2014, klokken 11:46
Sitat fra: gbzdoc på mandag 01. desember 2014, klokken 07:09

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Hvilke funksjonaliteter da ?
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.  Det er mye bedre å ha feil med carwings enn å ha feil med hele bilen ;)
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Teslaen derimot funker fint som snus den, enn så lenge. ;-)
Snus funker dårlig for meg.... ;D
Du vet like godt som meg at Tesla har MYYYYE mer problemer enn Leaf. Det spiller ikke noen rolle at du er et kjempeunntak som har store problemer med din Leaf og ingen (???) med din Tesla.
Her er et typisk eksempel på et innlegg fra de positive på Tesla forumet, det går omtrent slik : Hei, jeg er kjempefornøyd med bilen min og den har vært helt feilfri. Takluka lukket seg skjevt, det er noen lyder fra Drive unit som Tesla bytter helt gratis, litt trekk fra trekant vindu og resetting av skjermen stadig vekk. Det hender at vinduene åpner seg slik at bilen blir full av snø og vann, men det er jo bare småting, det er et nytt revolusonerende produkt så vi må tåle dette, Dessuten er det enda mer problemer med alle andre biler i verden.  Ulyden i Drive Unit skal de som sagt fikse gratis, fikk time om 4 mnd, den høres ut som en sirkelsag når jeg gir på, men det gjør jo ikke noe i en ny bil, stas det, Elon sier det er bra greier, og da er det selvsagt det. Elon ja, SUKK, Å Elon, jeg elsker deg,  Å min kjære Elon, helten min. Halleluja, vår store hersker og frelser. :) ;D

Nå har jeg jo tatt i litt da, men det kan faktisk se litt sånn ut når en ikke Tesla-eier leser på forumet. :) ;)
Men jeg ser nå heldigvis at det er en god del Tesla-eiere som ikke lenger godtar alt som blir sagt i menigheten, og det er jo bra. :)

Kanskje du bør lese igjennom hva du har skrevet før du poster? Det virker jo som noe en 8-åring har skrevet. Jeg må si meg imponert over alle Tesla-haterne som skal fortelle om hvor mye feil det er med Tesla Model S.

Spesielt blir det likevel når folk som ikke har Tesla kan ramse opp hva de har forstått ut fra deler av et eller flere av mange tusen innlegg på et brukerforum som dokumentasjon på feil på Tesla.

Jeg har Leaf og jeg har Tesla. Det er INGEN tvil om hvilken bil som vil bli bytta ut først, selv om Leaf er en utmerket bil. Nissan Leaf har to - 2 - fortrinn framfor Tesla Model S:

Pris

Ytre størrelse (ved parkering i fx parkeringshus)

Alt annet på Leaf kan ikke sammenlignes med hva du får på en Tesla. Jeg har ikke carwings i Leaf ettersom Nissan sørger for at man fx ikke kan kjøre Leaf mellom Mexico og USA eller USA og Europa for å holde kunstig høye priser på fx det norske markedet. Det jeg har erfaring med er Appen til Tesla, og den har alltid fungert. Dessuten blir Teslaen varm på 2 minutter så behovet er dessuten langt mindre.

Nissan kan forresten lære mye om av kundebehandling av Tesla. Tesla har alt for mye å gjøre, men prøver i det lengste å være imøtekommende overfor sine kunder, ikke bare pengene deres.

Nok OT:

Carwings er tema, tilbake til studio..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Gordon Retriever

For å korte ventetiden mens vi venter på studio:  ;D


Kjell Leaf

Sitat fra: Balrog på onsdag 10. desember 2014, klokken 19:15
Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 01. desember 2014, klokken 11:46
Sitat fra: gbzdoc på mandag 01. desember 2014, klokken 07:09

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Hvilke funksjonaliteter da ?
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.  Det er mye bedre å ha feil med carwings enn å ha feil med hele bilen ;)
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Teslaen derimot funker fint som snus den, enn så lenge. ;-)
Snus funker dårlig for meg.... ;D
Du vet like godt som meg at Tesla har MYYYYE mer problemer enn Leaf. Det spiller ikke noen rolle at du er et kjempeunntak som har store problemer med din Leaf og ingen (???) med din Tesla.
Her er et typisk eksempel på et innlegg fra de positive på Tesla forumet, det går omtrent slik : Hei, jeg er kjempefornøyd med bilen min og den har vært helt feilfri. Takluka lukket seg skjevt, det er noen lyder fra Drive unit som Tesla bytter helt gratis, litt trekk fra trekant vindu og resetting av skjermen stadig vekk. Det hender at vinduene åpner seg slik at bilen blir full av snø og vann, men det er jo bare småting, det er et nytt revolusonerende produkt så vi må tåle dette, Dessuten er det enda mer problemer med alle andre biler i verden.  Ulyden i Drive Unit skal de som sagt fikse gratis, fikk time om 4 mnd, den høres ut som en sirkelsag når jeg gir på, men det gjør jo ikke noe i en ny bil, stas det, Elon sier det er bra greier, og da er det selvsagt det. Elon ja, SUKK, Å Elon, jeg elsker deg,  Å min kjære Elon, helten min. Halleluja, vår store hersker og frelser. :) ;D

Nå har jeg jo tatt i litt da, men det kan faktisk se litt sånn ut når en ikke Tesla-eier leser på forumet. :) ;)
Men jeg ser nå heldigvis at det er en god del Tesla-eiere som ikke lenger godtar alt som blir sagt i menigheten, og det er jo bra. :)

Kanskje du bør lese igjennom hva du har skrevet før du poster? Det virker jo som noe en 8-åring har skrevet. Jeg må si meg imponert over alle Tesla-haterne som skal fortelle om hvor mye feil det er med Tesla Model S.

Spesielt blir det likevel når folk som ikke har Tesla kan ramse opp hva de har forstått ut fra deler av et eller flere av mange tusen innlegg på et brukerforum som dokumentasjon på feil på Tesla.

Jeg har Leaf og jeg har Tesla. Det er INGEN tvil om hvilken bil som vil bli bytta ut først, selv om Leaf er en utmerket bil. Nissan Leaf har to - 2 - fortrinn framfor Tesla Model S:

Pris

Ytre størrelse (ved parkering i fx parkeringshus)

Alt annet på Leaf kan ikke sammenlignes med hva du får på en Tesla. Jeg har ikke carwings i Leaf ettersom Nissan sørger for at man fx ikke kan kjøre Leaf mellom Mexico og USA eller USA og Europa for å holde kunstig høye priser på fx det norske markedet. Det jeg har erfaring med er Appen til Tesla, og den har alltid fungert. Dessuten blir Teslaen varm på 2 minutter så behovet er dessuten langt mindre.

Nissan kan forresten lære mye om av kundebehandling av Tesla. Tesla har alt for mye å gjøre, men prøver i det lengste å være imøtekommende overfor sine kunder, ikke bare pengene deres.

Nok OT:

Carwings er tema, tilbake til studio..
Neida, jeg hater ikke Tesla, men folk flest hadde nok ikke funnet seg i alle feilene, for meg er en bil med så mye feil uaktuell. Bedre enn Leaf på de fleste områder ? Ja, den koster jo 2-3 ganger mer også, men det er feilene som gjør den uaktuell for meg. Ja, Tesla har alt for mye å gjøre, hvorfor det mon tro  :)
Når det gjelder service hos Nissan, jeg har ingenting å utsette på den, har fått god behandling hele tiden. Men selvsagt er det noen som har fått dårlig service et og annet sted, men når jeg ser at noen mener en servise som tar ca 2 timer skal koste rundt 500 kroner, da er nok ikke det kunder som hadde blitt tilfredstillt noe steder.
Som du sier, nok OT.

Så til tema:
CarWings har virket utmerket etter at det sist var ute av drift, Håper det holder seg sånn.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA