Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av Powerflux, torsdag 11. desember 2014, klokken 19:44

« forrige - neste »

Daeedor

Nå ser det faktisk ut til at Carwings er oppe og kjører igjen - fungert siden igår kveld. :P

Rio

Sitat fra: Powerflux på torsdag 27. november 2014, klokken 08:58
Tesla har jo fått det til! Rart man ikke kikker litt sideveis for å se på løsninger som faktisk fungerer??

Hvis du leser tråden om 3G-problemene til Tesla Model S, så ser du at heller ikke Tesla har fått dette til, dessverre. Der er det bilen som "faller av" nettet.

En annen sak er at 3G-nettet skal stenges først, og sa sitter vi igjen med 2G og 4G. Men altså ikke 3G.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

akseln

Fordelen med Tesla er at de løpende kan oppgradere sw i bilen. 3G har blitt mye mer stabil etter siste oppgradering.

De snakker om å stenge 3G i 2020 og 2G i 2024. Lar seg kanskje løse innen den tid.  Alternativt kan man bruke en 4G router og la Telsaen bruke denne via wifi. Har brukt denne løsningen selv og det fungerer som smør.

jkirkebo

Sitat fra: akseln på lørdag 29. november 2014, klokken 22:50
Fordelen med Tesla er at de løpende kan oppgradere sw i bilen. 3G har blitt mye mer stabil etter siste oppgradering.

De snakker om å stenge 3G i 2020 og 2G i 2024. Lar seg kanskje løse innen den tid.  Alternativt kan man bruke en 4G router og la Telsaen bruke denne via wifi. Har brukt denne løsningen selv og det fungerer som smør.

Model S støtter uansett 2G (EDGE) så selv om 3G skulle forsvinne vil vi ha kommunikasjon med bilen fra appen. Men streaming av lyd og kart vil kreve en raskere forbindelse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rio

Sitat fra: akseln på lørdag 29. november 2014, klokken 22:50
Fordelen med Tesla er at de løpende kan oppgradere sw i bilen. 3G har blitt mye mer stabil etter siste oppgradering.

De snakker om å stenge 3G i 2020 og 2G i 2024. Lar seg kanskje løse innen den tid.  Alternativt kan man bruke en 4G router og la Telsaen bruke denne via wifi. Har brukt denne løsningen selv og det fungerer som smør.

Joda, og Nissan har installert nytt SW i deres servere, og VW har kommet med en ny versjon av appen.

Poenget er at dette er vanskelig, og de bør bruke spesialister på det.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gbzdoc


Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Hvilke funksjonaliteter da ?
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.  Det er mye bedre å ha feil med carwings enn å ha feil med hele bilen ;)
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Teslaen derimot funker fint som snus den, enn så lenge. ;-)

Thomas Parsli

Sitat fra: gbzdoc på mandag 01. desember 2014, klokken 07:09
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Det er første gang jeg har hørt om en omlevering av Leaf -hva er problemet?
Men du må da være enig i at i forhold til antallet solgte biler har Nissan hatt minimalt problemer med Leaf?
1. generasjon elbil er det også (for Nissan altså).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kjell Leaf

#38
Sitat fra: gbzdoc på mandag 01. desember 2014, klokken 07:09

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Hvilke funksjonaliteter da ?
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.  Det er mye bedre å ha feil med carwings enn å ha feil med hele bilen ;)
Pussig da at min Leaf som er tre år gammel nå må omleveres fordi Nissan ikke klarer (!) å reparere den!...

Teslaen derimot funker fint som snus den, enn så lenge. ;-)
Snus funker dårlig for meg.... ;D
Du vet like godt som meg at Tesla har MYYYYE mer problemer enn Leaf. Det spiller ikke noen rolle at du er et kjempeunntak som har store problemer med din Leaf og ingen (???) med din Tesla.
Her er et typisk eksempel på et innlegg fra de positive på Tesla forumet, det går omtrent slik : Hei, jeg er kjempefornøyd med bilen min og den har vært helt feilfri. Takluka lukket seg skjevt, det er noen lyder fra Drive unit som Tesla bytter helt gratis, litt trekk fra trekant vindu og resetting av skjermen stadig vekk. Det hender at vinduene åpner seg slik at bilen blir full av snø og vann, men det er jo bare småting, det er et nytt revolusonerende produkt så vi må tåle dette, Dessuten er det enda mer problemer med alle andre biler i verden.  Ulyden i Drive Unit skal de som sagt fikse gratis, fikk time om 4 mnd, den høres ut som en sirkelsag når jeg gir på, men det gjør jo ikke noe i en ny bil, stas det, Elon sier det er bra greier, og da er det selvsagt det. Elon ja, SUKK, Å Elon, jeg elsker deg,  Å min kjære Elon, helten min. Halleluja, vår store hersker og frelser. :) ;D

Nå har jeg jo tatt i litt da, men det kan faktisk se litt sånn ut når en ikke Tesla-eier leser på forumet. :) ;)
Men jeg ser nå heldigvis at det er en god del Tesla-eiere som ikke lenger godtar alt som blir sagt i menigheten, og det er jo bra. :)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Panduck

Sitat fra: Powerflux på onsdag 26. november 2014, klokken 13:24
Så står jeg her med islagt bil >:( Har ikke vært mulig å logge inn i hele dag!
Totalt sjanseløst >:(

Kan vi LEAF-eiere ta et sted mot Nissan p.g.a Carwings problem? Det er faktisk en del av bilpakka, Carwings er et salgsargument som brukes for å få folk til å kjøpe LEAF. At det er nede så mye som det er, burde svi finansielt for Nissan. Vi får ikke et produkt vi har betalt for.

De prøver å vri seg unna med bortforklaringer, men det er jo ikke lett når elbileiere ofte er datanerder..

Kjell Leaf

Sitat fra: Panduck på mandag 01. desember 2014, klokken 13:35
Sitat fra: Powerflux på onsdag 26. november 2014, klokken 13:24
Så står jeg her med islagt bil >:( Har ikke vært mulig å logge inn i hele dag!
Totalt sjanseløst >:(

Kan vi LEAF-eiere ta et sted mot Nissan p.g.a Carwings problem? Det er faktisk en del av bilpakka, Carwings er et salgsargument som brukes for å få folk til å kjøpe LEAF. At det er nede så mye som det er, burde svi finansielt for Nissan. Vi får ikke et produkt vi har betalt for.

De prøver å vri seg unna med bortforklaringer, men det er jo ikke lett når elbileiere ofte er datanerder..
Alle må klage på Carwings når de er inne på service, henvis til dette forumet. Kanskje det kan sendes noen tråder om temaet fra forumet her til Nissan Norge ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

schei1

Hiver meg på denne! Som systemutvikler av yrke, så vil jeg gi hele Carwings stryk. Ikke mer å si om det.
Mørkegrå Leaf registert 26.11.14.

Panduck

Sitat fra: schei1 på mandag 01. desember 2014, klokken 13:58
Hiver meg på denne! Som systemutvikler av yrke, så vil jeg gi hele Carwings stryk. Ikke mer å si om det.

Er mye mulig det finnes flinke systemutviklere som har jobbet på Carwings. Men så var det det med lenker og svakeste ledd, spiller ikke så mye rolle hvor bra mye er dersom noe sentralt ikke fungerer. Jeg vil anta det har vært noen dyktige, etterhvert mektig frustrerte utviklere involvert.

dørvakta


Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 01. desember 2014, klokken 11:46
Her er et typisk eksempel på et innlegg fra de positive på Tesla forumet, det går omtrent slik : Hei, jeg er kjempefornøyd med bilen min og den har vært helt feilfri. Takluka lukket seg skjevt, det er noen lyder fra Drive unit som Tesla bytter helt gratis, litt trekk fra trekant vindu og resetting av skjermen stadig vekk. Det hender at vinduene åpner seg slik at bilen blir full av snø og vann, men det er jo bare småting, det er et nytt revolusonerende produkt så vi må tåle dette, Dessuten er det enda mer problemer med alle andre biler i verden.  Ulyden i Drive Unit skal de som sagt fikse gratis, fikk time om 4 mnd, den høres ut som en sirkelsag når jeg gir på, men det gjør jo ikke noe i en ny bil, stas det, Elon sier det er bra greier, og da er det selvsagt det. Elon ja, SUKK, Å Elon, jeg elsker deg,  Å min kjære Elon, helten min. Halleluja, vår store hersker og frelser. :) ;D

Haha!! Spot on! [emoji1]

schei1

Sitat fra: Panduck på mandag 01. desember 2014, klokken 14:13
Sitat fra: schei1 på mandag 01. desember 2014, klokken 13:58
Hiver meg på denne! Som systemutvikler av yrke, så vil jeg gi hele Carwings stryk. Ikke mer å si om det.

Er mye mulig det finnes flinke systemutviklere som har jobbet på Carwings. Men så var det det med lenker og svakeste ledd, spiller ikke så mye rolle hvor bra mye er dersom noe sentralt ikke fungerer. Jeg vil anta det har vært noen dyktige, etterhvert mektig frustrerte utviklere involvert.

Hehe. Jeg sa aldri at de var dårlige utviklere. De er nok kjempeflinke folk, som har fått en beslutning trykt nedover nakken. :-)
Mørkegrå Leaf registert 26.11.14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA