Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av Powerflux, torsdag 11. desember 2014, klokken 19:44

« forrige - neste »

Powerflux

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 27. november 2014, klokken 09:10
Jeg aner ikke hva "not made here" er på japansk, men kombinerer du det med stolthet og en kultur som har vanskelig for å innrømme feil får man løsninger som Carwings.

Haha, du er inne på noe!
Fruen jobber for et stort Japansk selskap og for å si det diplomatisk.........jeg er SVÆRT lite imponert......
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

akseln

Enig, og det forklarer nok andre litt "odde" ting som finnes i japanske biler f.eks:
- "A" merke på den ene vindusheisen for å vise at denne har "auto-funksjon". Hvorfor kan de ikke ha dette på alle vinduene?
- Knappene for setevarme plasseres på de mest underlige plasser (kan utvides til knappeplassering generelt)
- Den nostalgiske digitale klokken som bare viser am/pm. (er vel på tur ut nå)

ps. fikk startet forvarmingen i dag via Leaf Link.

ortodox

Hvis jeg var dere ville jeg begynt å se på OVMS. Da vil en være helt uavhengi av hele carwings!!

emil

Sitat fra: akseln på torsdag 27. november 2014, klokken 09:24
Enig, og det forklarer nok andre litt "odde" ting som finnes i japanske biler f.eks:
- "A" merke på den ene vindusheisen for å vise at denne har "auto-funksjon". Hvorfor kan de ikke ha dette på alle vinduene?
- Knappene for setevarme plasseres på de mest underlige plasser (kan utvides til knappeplassering generelt)

Nå synes jeg at knappeplassering for b.la setevarme er ganske fornuftig plassert på Leaf og andre japanske biler jeg har hatt.  Skal man snakke merkelig knappeplassering er det vel franske biler som er vinneren. En kjapp sak fra siste franske bil jeg kjørte (Renault Zoe) var knapp for CC som var plassert mellom forsetene, godt utenfor synsfeltet.

zorrobazz

Bruk LEAF link Apple, logg ut og logg inn med brukernavn og passord så er du på nett igjen, CARWINGS droppet jeg å bruke i fra 2012 makkverk av FIMENSJONER! Så LEAF link fungerer selv om CARWINGS App er totalt nede for telling! Enjoy [emoji122][emoji94][emoji123][emoji7][emoji92][emoji2][emoji106]

Kjell Leaf

Sitat fra: akseln på torsdag 27. november 2014, klokken 09:24
- Den nostalgiske digitale klokken som bare viser am/pm. (er vel på tur ut nå)

ps. fikk startet forvarmingen i dag via Leaf Link.
Viser klokken din bare AM og PM. Det var da rart.., men du har kanskje amerikansk Leaf ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Kjell Leaf

Sitat fra: akseln på onsdag 26. november 2014, klokken 14:11
Jeg vil hevde at designet på løsningen er feil. I stedet for at kommunikasjonen går via en felles server så burde det være en direkte kobling mellom app og bil.  Er det noen her som faktisk bruker de elendige nettsidene til carwings? I tillegg så er jo statistikken der avhengig av at man trykker på "OK" knappen på navigasjonen hver gang. Helt meningsløs funksjonalitet som kun kompliserer løsningen og innfører potensiell ustabilitet.

Se til Tesla og gjør det enkelt! Lag en app som løser det brukerne ønsker og dropp alt annet tullete funksjonalitet som få bryr seg om og som ikke gir verdi i daglig bruk!
Hvilke funksjonaliteter da ?
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.  Det er mye bedre å ha feil med carwings enn å ha feil med hele bilen ;)

akseln

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:14
Viser klokken din bare AM og PM. Det var da rart.., men du har kanskje amerikansk Leaf ?

Dette var ment som en generell kommentar ad. japanske biler. Min viser 24 timer den.

akseln

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.

Tja, hvor mange bruker faktisk disse funksjonene i Carwings (på nett)
- Ruteplanlegger
- Kjørehistorikk (gitt at du har trykket OK hver gang..)
- Favorittkanaler
- Rangering
- Virtuelle økologiske trær

Poenget er at her har Nissan laget en løsning med mye funksjonalitet som veldig få bruker (eller har bruk for) og som dermed gjør løsningen unødvendig komplisert bl.a. med synkronisering av mye data mellom bil og server. Hadde de fokusert på kjernefunksjonaliteten er sannsynligheten mye større for at løsningen hadde blitt god og stabil.

Kjell Leaf

Sitat fra: akseln på torsdag 27. november 2014, klokken 16:29
Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 27. november 2014, klokken 16:19
Jeg er ikke så veldig opptatt at Nissan skal se i retning av feilprodusent nr. 1.

Tja, hvor mange bruker faktisk disse funksjonene i Carwings (på nett)
- Ruteplanlegger
- Kjørehistorikk (gitt at du har trykket OK hver gang..)
- Favorittkanaler
- Rangering
- Virtuelle økologiske trær

Poenget er at her har Nissan laget en løsning med mye funksjonalitet som veldig få bruker (eller har bruk for) og som dermed gjør løsningen unødvendig komplisert bl.a. med synkronisering av mye data mellom bil og server. Hadde de fokusert på kjernefunksjonaliteten er sannsynligheten mye større for at løsningen hadde blitt god og stabil.
Ruteplanleggeren er fin når de får et kart/navigasjon som ikke er helt på bærtur.
Jeg bruker kjørehistorikk.
Jeg ser på rangering.
Økologiske trær er tullete, men carwings hadde ikke fungert bedre selv om man fjernet noen av disse funksjonene.

smaug01

Er vel ikke akkurat overdrevet mye funksjoner på carwings, problemet er at de er for tungvint og da blir det ikke brukt. Såpass må det være i 2014 men de må strebe etter å få det skikkelig til.
Når det gjelder japsen og vanskelig for å innrømme feil tror jeg det må være feil tolket. De har svært vanskelig for å innrømme at de ikke kan noe bedre enn alle andre, oftest har de rett også men de er også svært konservativ og det kommer nok noen ganger i veien for en god løsning.
Har de derimot gjort en feil er min erfaring at de gjør det til sin livsoppgave å fikse det fortere enn svint. Nå er det dessverre sånn at Nissan er tungt påvirket av fransk tankegang, de har tross alt en fransk toppsjef fra Renault og har jobbet veldig mye med Renault. Leafen er vel sånnsett den minst "franske" Nissan jeg vet om foruten Patrol kanskje.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Kjell Leaf

Svein el-freak

Her måååå bare Nissan importørene gjøre noe nååå, Carwings er jo en av de tingene som holder prisdifferansen i forhold til US-import. Carwings nede=Julekveld for US-import ;)
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

bno

Sitat fra: ortodox på torsdag 27. november 2014, klokken 09:51
Hvis jeg var dere ville jeg begynt å se på OVMS. Da vil en være helt uavhengi av hele carwings!!

Den er vel heller noe eksperimentell? Ikke laget for Leaf spesielt tror jeg. Om du bruker den kunne du gi oss en tilbakemelding
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

bno

Sitat fra: zorrobazz på torsdag 27. november 2014, klokken 14:45
Bruk LEAF link Apple, logg ut og logg inn med brukernavn og passord så er du på nett igjen, CARWINGS droppet jeg å bruke i fra 2012 makkverk av FIMENSJONER! Så LEAF link fungerer selv om CARWINGS App er totalt nede for telling! Enjoy [emoji122][emoji94][emoji123][emoji7][emoji92][emoji2][emoji106]

Bruker Leaf Manager f/android. Dette var også oppskriften for å komme opp igjen der. Takk for info :D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA