Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av Powerflux, torsdag 11. desember 2014, klokken 19:44

« forrige - neste »

Powerflux

Så står jeg her med islagt bil >:( Har ikke vært mulig å logge inn i hele dag!
Totalt sjanseløst >:(
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Jeg fikk startet forvarming i dag tidlig (07:30) med LEAF Link.

Hvis jeg hadde hatt så store problemer med Carwings som enkelte har, ville jeg bare programmert forvarme på bilen hver dag 30-60min før jeg pleier å dra...

På de snart tre årene jeg har hatt bilen har Carwings gitt meg problemer en håndfull ganger -og jeg bruker forvarming mye.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

#2
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 26. november 2014, klokken 13:28
På de snart tre årene jeg har hatt bilen har Carwings gitt meg problemer en håndfull ganger -og jeg bruker forvarming mye.

Helt enig! Nå må det bli slutt på den sytingen over CarWings som ikke fungerer! Det er jo ofte det fungerer også?

Jeg har, som Thomas, bare hatt problemer en håndfull ganger...:




Men spøk til side: CarWings er noe forbasket makkverk, sånn rent stabilitetsmessig.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

Jeg sier ikke at Carwings ikke har problemer, men at du enkelt kan unngå de ved å bruke noe annet en Carwings-appen på telefonen. F.eks LEAF Link....

Men for ordens skyld: jeg synes også Carwings er noe dritt.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

akseln

Jeg vil hevde at designet på løsningen er feil. I stedet for at kommunikasjonen går via en felles server så burde det være en direkte kobling mellom app og bil.  Er det noen her som faktisk bruker de elendige nettsidene til carwings? I tillegg så er jo statistikken der avhengig av at man trykker på "OK" knappen på navigasjonen hver gang. Helt meningsløs funksjonalitet som kun kompliserer løsningen og innfører potensiell ustabilitet.

Se til Tesla og gjør det enkelt! Lag en app som løser det brukerne ønsker og dropp alt annet tullete funksjonalitet som få bryr seg om og som ikke gir verdi i daglig bruk!

JLafton

Carwings appen til Nissan bruker jeg ikke mer, da den er altfor ustabil. Å det virker ikke som dem gjør noe for å rette det heller.  Men jeg bruker Leaf Link, har aldri opplevd å få feilmelding med den appen, å får alltid startet lading, varme og stilt varme på timer med den uten plunder.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 26. november 2014, klokken 14:08
Jeg sier ikke at Carwings ikke har problemer, men at du enkelt kan unngå de ved å bruke noe annet en Carwings-appen på telefonen. F.eks LEAF Link....

Men for ordens skyld: jeg synes også Carwings er noe dritt.

Thomas

Carwings appen er bare deler av problemet. Kommunikasjonen går ofte i dass med andre apper også. Når jeg har disse problemene virker ikke Carwings appen noe dårligere enn f.eks. Leaf Manager, heller bedre.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

dørvakta

Nå ser det ut til at hele serveren til nissan er nede. Jeg får dusse feilmeldingene fra både leaf link og carwings. Får ikke engang logget inn nå

akseln

Yepp, hele server-løsningen er en "single point of failure". Hadde jeg vært sjef i Nissan hadde jeg kastet hele løsningen og startet på nytt med blanke ark.

De burde laget en enkel løsning som kun håndterer lading og klima og som kun støttes fra mobil-apper. Dette dekker alle essensielle brukerbehov. Fokuser på stabilitet og responstid, så får de lykkelige og fornøyde brukere!

Rio

Sitat fra: akseln på onsdag 26. november 2014, klokken 14:11
Jeg vil hevde at designet på løsningen er feil. I stedet for at kommunikasjonen går via en felles server så burde det være en direkte kobling mellom app og bil.  Er det noen her som faktisk bruker de elendige nettsidene til carwings? I tillegg så er jo statistikken der avhengig av at man trykker på "OK" knappen på navigasjonen hver gang. Helt meningsløs funksjonalitet som kun kompliserer løsningen og innfører potensiell ustabilitet.

Se til Tesla og gjør det enkelt! Lag en app som løser det brukerne ønsker og dropp alt annet tullete funksjonalitet som få bryr seg om og som ikke gir verdi i daglig bruk!

Man burde definitivt ikke ha noen direktekobling mellom app og bil, for det gir en haug med nye problemer.

Derimot burde man selvsagt brukt protokoller som var beregnet for mobile kommunikasjonskanaler, med dertil hørende pakketap, latency, jitter og alt annet.

Derutover burde man selvsagt fikset en ordentlig serverapplikasjon.

Det sagt, det er faktisk relativt få som behersker ordentlig telemetri (internet of things / M2M) programmering. Det er virkelig vanskelig å finne kompetanse på området.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bentefj

Kommer ikke inn vi heller, hmm verken med leaf link eller carwings :(

Powerflux

Sitat fra: Rio på onsdag 26. november 2014, klokken 22:13
Det sagt, det er faktisk relativt få som behersker ordentlig telemetri (internet of things / M2M) programmering. Det er virkelig vanskelig å finne kompetanse på området.
Men man skulle tro at et konsern som Nissan skulle klare å finne denne kompetansen ute i markedet :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Rio

Sitat fra: Powerflux på torsdag 27. november 2014, klokken 08:10
Sitat fra: Rio på onsdag 26. november 2014, klokken 22:13
Det sagt, det er faktisk relativt få som behersker ordentlig telemetri (internet of things / M2M) programmering. Det er virkelig vanskelig å finne kompetanse på området.
Men man skulle tro at et konsern som Nissan skulle klare å finne denne kompetansen ute i markedet :o

Problemet, erfaringsmessig, er at de mangler kompetansen på å forstå at de trenger den kompetansen.

De er, dessverre, ikke alene.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Powerflux

Tesla har jo fått det til! Rart man ikke kikker litt sideveis for å se på løsninger som faktisk fungerer??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Thomas Parsli

Jeg aner ikke hva "not made here" er på japansk, men kombinerer du det med stolthet og en kultur som har vanskelig for å innrømme feil får man løsninger som Carwings.

Jeg fikk ikke startet forvarming med iPhone i dag, men fra en iPad funket det på 2. forsøk...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA