Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av drinden, onsdag 10. desember 2014, klokken 01:23

« forrige - neste »

drinden

Jeg hadde sendt spørsmål til Tesla om lademuligheter.
Fikk telefon i går ettermiddag. Fikk da bekreftet at de laderne ved Service Senteret er tilgjengelige 24/7. Man må ha med egen type 2 kabel. Dette er 22kW ladepunkter.

Ellers så kan man benytte de laderne som er i parkeringshuset, men de er kun tilgjengelig når p-huset er åpent (i praksis Elixias åpningstider). Her trenger man ikke å ha med egen kabel. i p-huset er det både 11kW og 22kW ladere.

Oreo

Egen Type2 kabel anser jeg som obligatorisk for en Teslaeier.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

RaBalder

Kan noen som er godt kjent plotte inn disse laderne som er tilgjengelige hele døgnet på et lite kart.

Ser ut som gulesider har et bra detaljert kart. Hvilken bygning dem står på og hvilken vegg.

((Og hvis det allerede er dokumentert et sted, så har det gått meg hus forbi)).


Jeg drar forbi Trondheim på tur nordover i jula. Og sansynligvis skjer det nattestid. Hadde vært kjekt å slippe og lete rundt.

Bjørn

Sitat fra: RaBalder på torsdag 27. november 2014, klokken 09:48
Kan noen som er godt kjent plotte inn disse laderne som er tilgjengelige hele døgnet på et lite kart.

Ser ut som gulesider har et bra detaljert kart. Hvilken bygning dem står på og hvilken vegg.

((Og hvis det allerede er dokumentert et sted, så har det gått meg hus forbi)).


Jeg drar forbi Trondheim på tur nordover i jula. Og sansynligvis skjer det nattestid. Hadde vært kjekt å slippe og lete rundt.

https://www.google.no/maps/place/Haakon+VIIs+gate+6,+7041+Trondheim/@63.4427069,10.4522821,1394m/data=!3m1!1e3!4m16!1m13!4m12!1m6!1m2!1s0x466d30fe7109e5cb:0xc257a4f8fba89798!2sTesla+Motors+Norway+AS,+Haakon+VIIs+gate+12,+7041+Trondheim!2m2!1d10.461972!2d63.439876!1m3!2m2!1d10.4562717!2d63.4419925!3e0!3m1!1s0x466d31023f7ead05:0x3007e9de77eb0b1b

Leif1

Tesla Service står det på huset som det er linket til.
(Klarer en å bomme på dette er det nok best med en hvil uansett...)
Konvertitt fra S til X

Pompel

Det er veldig greit å finne frem til servicesenteret på Lade. Når du kommer opp til Lade så er det bare å passere Lade Arena (hvor Tesla har showroom). Det er så første bygning på høyre side etter Lade Arena og det er greit merket med Tesla. Laderne står på rekke og rad på veggen.

Åpner du Google Maps med lenken over er det parkert fire biler der laderne er. To sorte, en sølv og en rød
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

drinden

Så er spørsmålet hva som lønner seg tidsmessig.

Er det beste å lade 100% på Alvdal (Dombås), og lade i kort tid på Lade.
Eller lade 80% på Alvdal, og litt lengre tid på Lade?

Det er jo kjent at ladehastigheten synker.
Hvordan slår dette ut for de som har enkelt lader og for de som har dobbelt lader?

fonberg

Sitat fra: drinden på fredag 28. november 2014, klokken 10:02
Så er spørsmålet hva som lønner seg tidsmessig.

Er det beste å lade 100% på Alvdal (Dombås), og lade i kort tid på Lade.
Eller lade 80% på Alvdal, og litt lengre tid på Lade?

Det er jo kjent at ladehastigheten synker.
Hvordan slår dette ut for de som har enkelt lader og for de som har dobbelt lader?

Greit å ta seg litt tid på Lade uansett - her har du en del OK butikker og spisesteder, samt Tesla Showroom og Service-senter, alt innen to minutter gange.
Man lader jo så treigt over 90% på SC, så da er det like greit å stå på 11 kW el. 22 kW med lavere SOC, du får fort sammenlignbar ladefart der som på SC.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Leif1

Enkel sak. Sett på visning av kW på ladingen din. Når du kommer ned på 22 kW så drar du videre fra superladeren. Da kan du nytte tiden du har pause på to forholdsvis korte stopp i stedet for å tulle bort tiden med saktelading på superlader.
Konvertitt fra S til X

bb

Sitat fra: Leif1 på fredag 28. november 2014, klokken 12:31
Enkel sak. Sett på visning av kW på ladingen din. Når du kommer ned på 22 kW så drar du videre fra superladeren. Da kan du nytte tiden du har pause på to forholdsvis korte stopp i stedet for å tulle bort tiden med saktelading på superlader.
Det er akkurat det jeg gjør :)

På ladevideoen min ser det ut som 22 kW skjer ved 93 % og 11 kW ved 97 %.

http://www.youtube.com/watch?v=B3wOq6WbNoI&list=UUG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A

Men når det gjelder tid så kan det hende man kommer raskere fram ved å bare ligge i fartsgrensen og skippe mellomlading på Lade. Jeg tipper at så lenge man har dobbeltlader vil det muligens være raskere å ligge 10 km/t over fartsgrensa og mellomlade. Mens har man enkeltlader vil den lade så tregt at man kommer fortere fram ved å kjøre saktere. Jeg må finne en frivillig med Model S og 19" og lage en testvideo :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

drinden

Sitat fra: fonberg på fredag 28. november 2014, klokken 10:38
Greit å ta seg litt tid på Lade uansett - her har du en del OK butikker og spisesteder, samt Tesla Showroom og Service-senter, alt innen to minutter gange.
Man lader jo så treigt over 90% på SC, så da er det like greit å stå på 11 kW el. 22 kW med lavere SOC, du får fort sammenlignbar ladefart der som på SC.

Vet ikke hvor mye tid jeg gidder å bruke på Lade 2. juledag ;)

sn0le

Jeg lader til ladehastigheten går under 22kW.
For å lade med mindre enn 22kW på SC tar lengre tid enn å lade på 22kW når du kommer til Trondheim for å oppnå samme rekkevidde puttet på tanken.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Leif1

Du skal ikke behøve lange stoppen der for å rekke til Grong da. Det er forholdsvis kurant vei oppover dit, med lavt snittforbruk om ikke forholdene er dårlige.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA