Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Constult III+ noen som kan litt om dette? Oppkopling

Startet av bruisepristine, tirsdag 09. desember 2014, klokken 20:11

« forrige - neste »

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øggen

Alltid på, uansett klaging. JEG er ansvarlig og JEG må ha den kontrollen.

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 25. november 2014, klokken 11:30
Personlig ville jeg politianmeldt idioten, det var åpenbart grisflaks at ikke jenta som åpnet døren ble påkørt!

Thomas

+1

Ja, maken til dust. Håper det koster 100k og at han må betale hvert øre selv. Er vi heldige så tar det noen år før han har råd til bil. Dette er en person jeg ikke ønsker på veiene på lange tider.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Muffinman

Sitat fra: Øggen på tirsdag 25. november 2014, klokken 12:30
Alltid på, uansett klaging. JEG er ansvarlig og JEG må ha den kontrollen.
Nå minnet du meg på at ansvarsbevissthet også er en fin bil :)

Øggen


Muffinman



pwb

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 25. november 2014, klokken 11:30
Dette går nok på forsikringen til mamma, med både bonustap og regress.


Hvorfor? hvis døra ble åpnet så den tok borti hans speil så er det jo den som åpnet døra som har skylda. Man får ikke skylden bare fordi man kjører uten lappen. Hvis han ikke har skyld så er det Teslaeieren som må ta døre på sin kasko og så må hans ansvarforsikring fikse speilet på den andre bilen. I etterkant så kan guttungen få reaksjoner fra politi, men det er ikke mulig å kreve regress så lenge det er den andres skyld. Hvis guttungen har skylden, noe han ikke har, så vil morens forsikring betale for reperasjonen og så kan de kreve regress i etterkant, men det er kun hvis han får skylden. Får håpe han får tak i overvåknigstapen så han kan bevise sin uskyld.

Muffinman

Det er betryggende at forumets mest etterettlige bruker var tilstede og foruten vitne om hendelsen også kan avgjøre skyldspørsmålet. Det vil spare samfunnet for masse ressurser.


B_Tesla

Slik det er presenter er det umulig aa si hvem som er skyld. Kjorte han paa en uaktsom maate, noe han selv ikke har bakgrunn for aa si noe om, kan han faa skylden. For meg er det uansett rart hvordan et speil kan dra av en doer. Noe skurrer.

(Off topic, men hvordan faar jeg norske bokstaver i Tesla'n)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Pompel

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 25. november 2014, klokken 17:14(Off topic, men hvordan faar jeg norske bokstaver i Tesla'n)

Det jobbes med saken i følge DS når jeg hentet bilen. Kommer altså om et par Teslauker™
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

teslax

Kjører for tiden Lexus rx 400h gleder meg til ren elektrisk en gang i 2016.(da ble det 2016) TOCN Signatur medlem.

pwb

Sitat fra: teslax på tirsdag 25. november 2014, klokken 17:25
Skulle hatt falconwingdører vet du.. ;D

Eller bare lært ungene å ikke åpne dørene før det er klart. Det er mulig det også, men skjønner jo problemet i en Tesla hvis en unge åpner døra, det er jo ikke skikkelige håndtak til å holde igjen i så den spretter vel bare opp mens ungen fortvilet prøver å holde den igjen.

Teslanewbie

Denne hendelse minner meg om å aktivere reardoor-childlock... hva hvis jenta hadde sprunget ut slik som småbarn ofte gjør.. grøss og gru.. 100000 er lite penger sett i perspektiv for gutten som kjørte..

Når du kjør uten lappen og årsaker en ulykke da er du automatisk skyldig.
Hva kjørte han for en bil hvis speilet på bilen dro av døren til Teslan , Panserbil eller SUV ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA