Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bli kvitt schuko

Startet av pkvaloy, tirsdag 09. desember 2014, klokken 16:11

« forrige - neste »

pkvaloy

Hei

Ny Nissan Leaf Acenta er bestilt og blir levert 9. desember.

Samtidig bestilte jeg disse skinnene fra extendmyseat.com for å få litt bedre beinplass:
http://extendmyseat.com/nissan-leaf-2013-present-seat-brackets/

Er det noen som har montert slike her på forumet, og som vet om jeg kan få problemer med lengden på kablene til setet?

Forhandler (Witro Bil) var ikke særlig lystne på å montere da de bare ville montere originalt Nissan-utstyr.

Takker for eventuelle svar  :) - Pål
Nissan Leaf Acenta 01 / 2015

D9

når du fram til rattet med slike montert? Jeg orker ikke sitte med strake armer i alle fall :)
'14 Leaf
'15 Evalia

Daeedor

#2
Sitat fra: pkvaloy på mandag 24. november 2014, klokken 21:19
Hei

Ny Nissan Leaf Acenta er bestilt og blir levert 9. desember.

Samtidig bestilte jeg disse skinnene fra extendmyseat.com for å få litt bedre beinplass:
http://extendmyseat.com/nissan-leaf-2013-present-seat-brackets/

Er det noen som har montert slike her på forumet, og som vet om jeg kan få problemer med lengden på kablene til setet?

Forhandler (Witro Bil) var ikke særlig lystne på å montere da de bare ville montere originalt Nissan-utstyr.

Takker for eventuelle svar  :) - Pål


Jeg er 190 cm høy , og har bra beinplass. Setets sitteflate derimot , den er bitte lite grann for kort ! Skulle gjerne ha fått trukket til meg rattet litt også, men det går bra. Seteskinner hadde ikke gjort saken noe bedre ...... ( mao : er du over 2 meter høy , så får du andre problemer enn bare beinplass i denne bilen...)  ;D ;D ;D


Thomas Parsli

Jeg er 191cm og sitter godt, en kollega er 201cm og er også fornøyd (han er muligens ikke så kravstor).
Hvis du har normale proposjoner tror jeg 201cm er maks, en cm eller to til og du stanger i taket...

Var jeg deg ville jeg prøvd uten forlengerene først.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

pkvaloy

Takker for svar.

Jeg er 195cm og har selvfølgelig prøvekjørt bilen før jeg bestilte den  8)

Det største problemet var at lårene ikke fikk støtte av setet. Hvis setet hadde kunne vinkles hadde det hjulpet. Hvis jeg ikke finner meg bedre til rette etter noen dager blir det å prøve med skinnene.

Mvh Pål
Nissan Leaf Acenta 01 / 2015

Trig8

Sitat fra: pkvaloy på onsdag 26. november 2014, klokken 11:40
Det største problemet var at lårene ikke fikk støtte av setet. Hvis setet hadde kunne vinkles hadde det hjulpet.

Jeg fikk Nissan-forhandleren til å legge noen skiver under setefestene i fremkant. Da ble vinkelen bedre og jeg fikk bedre lårstøtte samtidig som jeg kunne sitte nærmere rattet.
For meg er det en stor mangel at jeg ikke kan trekke til meg rattet. Blir sittende med utstrakte armer for å få passe benlengde og støtte.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

JBS

#6
Sitat fra: Trig8 på onsdag 26. november 2014, klokken 11:49
Sitat fra: pkvaloy på onsdag 26. november 2014, klokken 11:40
Det største problemet var at lårene ikke fikk støtte av setet. Hvis setet hadde kunne vinkles hadde det hjulpet.

Jeg fikk Nissan-forhandleren til å legge noen skiver under setefestene i fremkant. Da ble vinkelen bedre og jeg fikk bedre lårstøtte samtidig som jeg kunne sitte nærmere rattet.
For meg er det en stor mangel at jeg ikke kan trekke til meg rattet. Blir sittende med utstrakte armer for å få passe benlengde og støtte.

Har kopieret dit forslag med skiver på de to bolte i forkant.
jeg lage 6mm under rammen, det gav rigtig meget støtte og er glad :) Kørt i godt 4 måneder med det.
Er 188 cm høj..
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA