Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av Marius Engel, tirsdag 09. desember 2014, klokken 11:11

« forrige - neste »

Marius Engel

I min 2014 acenta kan jeg stille inn hentetid i klimatimeren. Kjekt å forhåndsprogrammere hele uken, og bilen beregner selv hvor lenge den må forvarme utifra utetemp og bruker dermed ikke unødvendig energi på forvarming.
Men er du ti minutter senere enn planlagt kommer du ut til kald bil [emoji20]

Dette fører til at jeg prøver så godt jeg klarer å huske å stille inn timeren til å starte ca 30 minutter før avreise. For da slår den seg ikke av om jeg er ti minutter senere enn planlagt. Hvis jeg klarer å huske det, kan det hende at carwings ikke er oppe å går alltid. Ikke en veldig bra løsning med andre ord.

Defa fortsetter å gå i to timer etter innstilt tid, i tilfelle du blir forsinket til å hente bilen. "Oversleep funksjon kalles det". Vedig bra system. Har Leafen noe tilsvarende mulighet?

Hvordan løser dere dette?

Trafikkbestyrer

Har sjelden problemer med carwings (iPhone) men bruker også Leaf link hvis carwings appen sliter. Jeg bruker appen hver dag.

Marius Engel

Sitat fra: Trafikkbestyrer på mandag 24. november 2014, klokken 19:02
Har sjelden problemer med carwings (iPhone) men bruker også Leaf link hvis carwings appen sliter. Jeg bruker appen hver dag.

Bruker også carwings og leaflink på iphone hver dag. Men det kan glemmes, og det kan hende det ikke virker.
Timerinstillingen i bilen kan forhåndsprogrammeres for en uke, og virker alltid. Men som allerede skrevet har den en stor svakhet.

Trig8

Jeg setter tiden til ca. 10 minutter etter at jeg pleier å starte om morgenen. Er jeg av en eller annen grunn litt sent ute så går varmen ennå og er jeg ute i normaltid har bilen rukket å bli rimelig varm likevel.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Trafikkbestyrer

Sitat fra: Marius Engel på mandag 24. november 2014, klokken 19:07

Sitat fra: Trafikkbestyrer på mandag 24. november 2014, klokken 19:02

Eneste jeg har sliti er da IOS ble oppgradert for 1 mnd siden... Ellers har appen vært meget pålitelig for min del.

Bruker også carwings og leaflink på iphone hver dag. Men det kan glemmes, og det kan hende det ikke virker.
Timerinstillingen i bilen kan forhåndsprogrammeres for en uke, og virker alltid. Men som allerede skrevet har den en stor svakhet.

tomrh

Finnes det noen måte å starte oppvarming direkte mens bilen fortsatt står på lading i garasjen, når carwings ikke virker?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

offpist

Jævlig irriterende når Carwings er nede.. Jeg startet timeren 15 min før avreise i dag tidlig men kom ut til kald bil og skraping av ruter i minusgrader.

Også helt utrolig at man ikke kan ha to timere aktive samtidig..
De fleste skal jo både til og fra jobb i løpet av en arbeidsdag..
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

Trafikkbestyrer

Sitat fra: tomrh på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:56
Finnes det noen måte å starte oppvarming direkte mens bilen fortsatt står på lading i garasjen, når carwings ikke virker?

Ikke som jeg har funnet ut av, alternativet er å aktivere den i bilen på timer funksjonen

Trafikkbestyrer

Er det bare jeg som ikke sliter med carwings?? Har brukt carwings for oppvarming i dag 4 ganger.... Etter oppgradering av iPhone iOS har den blitt enda mere stabil enn før.

Fallskjerm

Sitat fra: tomrh på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:56

Er bilen ferdig ladet. Så må den knappen for start lading utenom timer trykkes inn først.
Så starter du bilen med å holde bremse inne og et trykk på start knappen.

Nå pleier jeg å få varme og det meste av strøm kommer fra veggen ( tror jeg)
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

jj44nn

fungerer ikke klimatimeren om ikke det er koblet til ladekabel?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

lxm

Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA