Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Betaling Lyse Hurtiglading Nordjæren fra 1. September

Startet av Cobos, tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:43

« forrige - neste »

TeslaK

Fikk "12 V battery power low. Car may shut down unexpectedly" for noen dager siden. Bilen stod i energy save mode (sleep) og hadde ikke ladekabel i. Har 6.0 (1.67.73). Har skrudd av energy save nå..
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

jenswer

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 25. november 2014, klokken 11:28
Ikke fortvil. Jeg kunne gjerne vært uten de to-tre siste oppdateringene. Tilførte i hovedsak nye ladefeil, periodiske frys på hovedskjermen, ca. 5kwh/20tkm mindre tilgjengelig på batteriet og etter alt å dømme slappere akselerasjon. Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)
Hvilke ladefeil opplever du? Min avbryter landingen uten grunn (har salto boks). Begynte for noen dager siden. Har ikke hatt problemer på den boksen på 1 år.

Muffinman

Skrur seg tilbake til 16A om strømmen blinker, man starter fra app eller scheduled charging. Skulle langt i dag og tenkte å lade på 32A i natt for å ta løs med varmt batteri, og da måtte jeg starte fra appen på tur i seng. Måtte kle på meg igjen gitt og skru opp til 32A manuelt...det verste er at jeg risikerer halvering av ladehastigheten når jeg ankommer hotell sent på kvelden og er avhengig av maks lading gjennom de få timene jeg er der for å nå frem neste dag. To sekunders utfall av nettspenningen, så er det et faktum. Jeg vil ikke ha flere "oppdateringer" nå, har også mistet 4-5 kwh av batterikapasiteten (fikk verifisert det på en svært kjent strekning i dag) over natta.

Tesla, fiks feilene og la bilen min være i fred!

Cobos

Sitat fra: VigdisA på onsdag 26. november 2014, klokken 15:45

Får denne her ..
Det er en slik jeg også har. Det skyldes at mitt lille 12V batterier har hatt såpass mange sykler eller evt mange dype sykler at Tesla mener det bør byttes ut. Det er bare å bestille time, siden meldingen ikke går bort.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA