Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kommer ikke til å lage elbiler

Startet av Muffinman, tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:41

« forrige - neste »

Muffinman

SitatTesla Skøyen Service‏

****** *******(*********@teslamotors.com) 21.11.2014
Til: ******************

Kjære Tesla Model S eier,

De har innrapportert en feil ved Drive Unit i Deres Tesla til oss i Service.

Dette er en sak vi i Tesla har jobbet iherdig med for at De skal være komfortabel med Deres Tesla Model S til enhver tid.

Derfor vil vi ta kontakt med Dem i nær fremtid for skifte av Deres Drive Unit.

Håper De har forståelse for at vi vil prioritere skifte av Drive Unit så eventuelle tilleggs-punkter til dette vil bli utbedret ved allerede oppsatt service time.

Regards,

****** ******** | Service Concierge
Drammensveien 130 | 1277 Oslo, Norway
********** | **********@teslamotors.com
Hva skal man tolke av dette? Jeg hadde i utgangspunktet dialog med Trondheim angående driveuniten, og hadde rapportert økende slakk i den nye som ble montert i september. De virket ivrige på å sette opp time for å se på det, men før jeg fikk ut fingeren mtp å finne en passende dato sprakk saken i media hvorpå denne mailen dumpet  inn. Dermed er det vel bare å vente da? Det skrives jo i media at alle biler skal være reparert i løpet av en måned, men så står det jo også at det gjelder kun 1100 stk  :P

Flere som har fått denne?

Dennis

Google translate de bruker når de sender ut epost?

Muffinman

Tja, la oss si at Tesla skriver på "norsk"  :D

Dette er sikkert en standardmail som har gått ut til alle som har meldt om problemer med driveunit. Og jeg har jo ingen allerede oppsatt servicetime, så teksten bommer litt. Nå blir det spennende å se hva Tesla regner som "nær fremtid". Man hadde det ikke spesielt travelt når jeg meldte inn feil på den første DU``en ihvertfall.

Johnny

Har fått samme mail!
Grunnen til det, var at jeg nevnte at jeg hadde hatt klunkelyd fra høyre bakhjulsoppheng, da jeg bestilte service.

De tar definitivt ikke lett på dette nei ;D
TMS og eGolf.

timingbeltkiller

Sitat fra: Dennis på mandag 24. november 2014, klokken 16:16
Google translate de bruker når de sender ut epost?
Har TM vært på et antikvariat og kjøpt en lærebok i handelskorrespondanse fra før første verdenskrig?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

andvib

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 24. november 2014, klokken 18:59
Har TM vært på et antikvariat og kjøpt en lærebok i handelskorrespondanse fra før første verdenskrig?

hahaha :) :)

pej

Jeg har hatt bilen inne med klunkelyd og fått påvist feil med D.U. men ikke mottatt mail. Bilen er inne nå for noen andre garanti fikser og de regnet med å beholde den i 3-5 uker. Håper de får byttet i løpet av tiden bilen står på verkstedet.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: pej på mandag 24. november 2014, klokken 21:10
Jeg har hatt bilen inne med klunkelyd og fått påvist feil med D.U. men ikke mottatt mail. Bilen er inne nå for noen andre garanti fikser og de regnet med å beholde den i 3-5 uker. Håper de får byttet i løpet av tiden bilen står på verkstedet.
3-5 uker??  Snakker vi total ombygging, eller... :o
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Trøndertesla

Jeg har fått 3 mailer og en telefon, og er nå satt opp på DU time den 19 februar i Trondheim. Så det skorter ikke på innsatsen/viljen, litt forbedringspotensiale på koordineringen :)
Jeg spurte om de virkelig har kontroll på dette nå da det har vært flere uklare versjoner på årsaken til dette fra Tesla sentralt. Han bekreftet at de har kontroll og noen DU'er vil bli byttet mens andre vil bli reparert. Han fortalte at både skiver, løse ledninger, mangel på grease etc. er årsaker til forskjellige "lyder" i DU'ene og at de nå vet hvordan de skal løse dette permanent. Så da skal det bli spennende å se om de får det til denne gangen. Jeg er optimist!
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA