Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S85D - nærmer meg bestill knappen....trenger innspill

Startet av rmr, mandag 08. desember 2014, klokken 22:45

« forrige - neste »

sn0le

Borettslag på Kløfta, 75 boliger og 75 garasjer.
Alle har garasje, og alle garasjene bortsett fra en garasje har 16A strømkurs, den siste har en egen 10A-kurs.
Kun jeg som har elbil. Styreleder har nå bestilt seg i-MiEV.
Så da blir vi 2 av 75 som har elbil.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

svingen

Sitat fra: sn0le på fredag 28. november 2014, klokken 18:56
Borettslag på Kløfta, 75 boliger og 75 garasjer.
Alle har garasje, og alle garasjene bortsett fra en garasje har 16A strømkurs, den siste har en egen 10A-kurs.
Kun jeg som har elbil. Styreleder har nå bestilt seg i-MiEV.
Så da blir vi 2 av 75 som har elbil.
Er nok ikke problem med det første men tviler på hovedsikringen tåler så mye har selv 14 garasjer i rekka og 32a 400v inn til hoved sikringen ut har alle 13a men bruker mere enn 7 stk 13a samtidig blir det "tynt" med strøm
Enda er det kun jeg med elbil og ville nok klart meg 6a 95% av tiden :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sn0le

#17
Det er 2 garasjeanlegg, der det ene har 34 garasjer og det andre har 41 garasjer.
Begge feltene har 200A 3-fas hovedsikring. Men det er IT-nett, ikke TN.
Så dette er med tanke på at det er bygd midt på 80-tallet utrolig godt egnet til elbiler. :)

Hvis total kapasitet på 3-fas er strøm * roten av 3 så betyr det at vi har nesten 700A tilførsel.
Det vil vel si at 69 elbiler kan stå og lade på 10A samtidig uten at det fører til sammenbrudd, men mindre trafoen til boligfeltet smelter selvfølgelig. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Svein el-freak

På moelvenfeltet på Grua har vi 3 elbiler på 277 boligenheter, hos oss er det 1 leaf og en eNV200vare, hender det blir EL-bilparade når vi drar hjemmenfra på likt, flire
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

Mippen

Det bor 1700 personer i nabolaget mitt. Når jeg fikk leafen min på nyåret for snart et år siden var det en leaf og en c-zero jeg så ofte. Nå ser jeg daglig nye elbiler og jeg har mistet helt tellingen. Ofte kjører elbilene i kø oppover feltet. En dag jeg gikk tur så jeg 7 elbiler i løpet av 10 minutter.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Elbilene utgjør pr. i dag nesten 2% av bilparken i Norge.

Altså på høy tid å stoppe dette kostbare eksperimentet.

( Siste setning er ironi om noen skulle være i tvil om det ) 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Sitat fra: elektrolux på søndag 30. november 2014, klokken 21:06
Elbilene utgjør pr. i dag nesten 2% av bilparken i Norge.

Altså på høy tid å stoppe dette kostbare eksperimentet.

( Siste setning er ironi om noen skulle være i tvil om det )

Helt enig med deg siden du mener det ironisk. 2% av bilparken er bare en liten dråpe i havet. Vi trenger flere elbiler og flere ladestasjoner. Noen steder er det riktig nok flere elbiler enn andre steder av praktiske og økonomiske årsaker, men totalt sett er det egentlig få elbiler.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA