Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model S85D - nærmer meg bestill knappen....trenger innspill

Startet av rmr, mandag 08. desember 2014, klokken 22:45

« forrige - neste »

emil

I gata her har hvert tredje hus elbil, og det er i et område uten kollektivfelt fordeler. Noen bedre?


jkirkebo

Sitat fra: emil på mandag 24. november 2014, klokken 10:19
I gata her har hvert tredje hus elbil, og det er i et område uten kollektivfelt fordeler. Noen bedre?

Du bor i en gate med bare 3 hus? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ferry

Her tror jeg vi har elbil hos halvparten, og det kommer stadig nye. Men her er det kollektivfelt å benytte..

OleT

det er vel 22 hus i det området jeg bor i, og 6 eller 7 elbiler. Snart kommer en til, vi har kjøpt elbil nr. 2.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

emil

Sitat fra: jkirkebo på mandag 24. november 2014, klokken 10:32
Sitat fra: emil på mandag 24. november 2014, klokken 10:19
I gata her har hvert tredje hus elbil, og det er i et område uten kollektivfelt fordeler. Noen bedre?

Du bor i en gate med bare 3 hus? ;)

Hvorfor skal du alltid ødelegge mine fine statistikker.  :P

Men faktisk, det er flere enn 3 hus her...

(Ok da: 6 hus og 2 elbiler: Leaf og eGolf)

Trafikkbestyrer

Her er det 15 hus, bare jeg som har elbil. Ingen kollektiv felt, ingen bom osv. Men har sett flere i bøgda.

Skrotenisse

Oslo Sentrum, rettere sagt St. haugen.

På 2 gater så er det vel en 20 elbiler ihvertfall..
Og over halvparten er rasshøl som parkerer uten å lade, neste jeg vurderer er svær jekk og dra dem vekk derfra. Legge dem foran en port, så kan de bli taua vekk.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

timingbeltkiller

Gateparkerer er du fordi du ikke har garasje. Ikke fordi du er rasshøl.
Gjelder elbil like mye/lite som fossilbil.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Olatho

Oslo sentrum (Carl Berner). Har nå egen garasjeplass. Eneste elbil der (av 25 plasser). Har 4 ladeplasser like utenfor. Disse er flittig brukt, og det er en god del elbiler som parkerer utenom disse.
Etter noen runder med "lader du ikke?"-lapper under viskerne er det nå bare en hvit trilling som fortsatt pleier å parkere på ladeplassen uten å lade.

Men det er ofte ledig her, så trenger du strøm kan jeg anbefale å prøve Trondheimsveien nedenfor Carl Berner.

Skrotenisse

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 26. november 2014, klokken 18:28
Gateparkerer er du fordi du ikke har garasje. Ikke fordi du er rasshøl.
Gjelder elbil like mye/lite som fossilbil.

Virkelig? Når jeg kjørte forbi var det jo masse andre ledige plasser som ikke var elbilplasser.
Kan skru, så om dere trenger hjelp med understell eller annet så ikke nøl med å sende en PM.

elektrolux

Gata "vår" har 9 hus og 15 elbiler. Alle våre.  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

emil

Sitat fra: elektrolux på torsdag 27. november 2014, klokken 14:39
Gata "vår" har 9 hus og 15 elbiler. Alle våre.  ;D

Men fortsatt bare 1 av 9 hus som har elbil..

cra

Sitat fra: Trixx på onsdag 26. november 2014, klokken 23:44
Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 26. november 2014, klokken 18:28
Gateparkerer er du fordi du ikke har garasje. Ikke fordi du er rasshøl.
Gjelder elbil like mye/lite som fossilbil.

Virkelig? Når jeg kjørte forbi var det jo masse andre ledige plasser som ikke var elbilplasser.

Skal ikke påstå at det er det som har skjedd her, men de fleste av oss har vel vært ute for å komme til en parkeringsplass der f.eks. alle som står der far før står toskete plassert, og så måman parkere på skrå/to plasser/whatever om man i det heletatt vil parkere. Når så alle de andre har reist står egen bil igjen som den tosken som ikke kan å parkere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 26. november 2014, klokken 18:28
Gateparkerer er du fordi du ikke har garasje. Ikke fordi du er rasshøl.
Gjelder elbil like mye/lite som fossilbil.

Veldig mange ladeparkerer fordi de enten ikke gidder å finne en parkeringsplass, eller fordi de ikke har tenkt over at ladeplassen er for å lade elbiler.
Noen få er rasshøl og parkerer der fordi de kan.
Noen få rasshøl er så store rasshøl at der fortsetter å parkere der etter at man snakker hyggelig med de om ladeproblemer.


Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

arnejorg1

Jeg var først med elbil i kommunen. Fortsatt den eneste med elbil i bygda, ca en elbil på 250 hus.
Noen bedre ;D
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA