Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skifte av bremseklosser (og skivene bak) på 3-års service

Startet av Helge, mandag 08. desember 2014, klokken 19:58

« forrige - neste »

Helge

#15
Jeg efarer at "støyproblemet er mye verre på lav SOC enn på høy SOC uten at jeg har noen forklaring på det. Kjørte blant annet i ca -5 grader hjem til Trondheim fra Skaun (39 km) sent i går ettermiddag. Energimeteret sto på ca 70  når jeg kjørte og kom hjem med ca midt mellom 20 og 15 %. Den siste mila viste Robometeret ca halv spenning på batteripakken i maaange sekunder samt også 0 spenning, snitt blokkspenning var 0 i lengre perioder på både 6+3 og på 11 og tidvis på bare en av dem. Dette skjer også på høy SOC (50 - 100 %), men da glimter det typisk bare til i et kort øyeblikk (et sekund eller mindre) mens det i går kveld var mer langvarig misvisning.

Ellers hadde det som Elmo er inne på vært realt med litt detaljer rundt hvilke ledninger det er som bør tvinnes. Er det lurt å forlegge/flytte måleledninger bort fra "sterkstrømsledningene" fra batteri etc. Robometeret i min Saxo er montert av forrige eier og jeg vet ikke om han hadde noen god og detaljert anvisning å følge eller om ledninger ble forlagt typisk der det var noe å feste i.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA