Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skifte av bremseklosser (og skivene bak) på 3-års service

Startet av B_Tesla, mandag 08. desember 2014, klokken 17:58

« forrige - neste »

B_Tesla

Spent på svar her tjobben. Men ser for meg at jeg fort vekk må innom dekkbutikk idag. Føler jeg er passé forbannet nå ja... Håper det er uberettiget.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tjobben

Ventilene er helt klart stive og ikke mulig å bøye på, og den synlige delen av ventilen ligner veldig på slik det ser ut om du søker på nettet etter bilder.
Så QWT har nok montert sensorer.
Jeg hentet bilen på tirsdag, så har ikke hatt den lenge, men sa fra til DS om servicemeldingen, og fikk følgende til svar:

"Har du funnet ut av dette med felgene? Jeg har hørt litt på service her om det er noe de kjenner til. Det kommer litt an på åssen sensor det er. Med de nyeste sensorene vi har er det noe som må «aktiveres». Det kan tenkes at det er det som er problemet. Det kan også være at en eller flere av sensorene ikke funker. Fikk høre fra service at det ikke var en stor jobb og sjekke, så hvis det fortsetter ville jeg bare slått på tråden til dem."

Så jeg starter med å ringe service og avtale tid om sensorkontroll. Om de ikke klarer å aktivere dem, får jeg ta en prat med QWT.

Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

B_Tesla

Fint om du sender meg en melding, samt poster her om du finner en løsning. Skal gjøre det samme selv.
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

tjobben

Melding sendt:)

Var innom Tesla Drammen i går så de kunne se på det, og jeg fikk da beskjeden om at sensorene montert ikke er kompatible. Det ble poengtert at felgene var uoriginale. Continental ble nevnt som produsent av sensorene Tesla bruker.

Sendte mail til Krister i QWT om problemet, men har foreløpig bare fått et automatisk svar som sier at Krister har sluttet...
Om ikke jeg hører noe fra QWT i løpet av dagen, får jeg ringe til dem.
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

SCI

Jeg brukte kundeservice@qwt.no senest sist uke da jeg fikk tilsendt mine 20".

Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

tjobben

Ikke fått noe svar på mail ennå, så jeg tror jeg skriver til den adressen der. Takk:)
Spikkestad

B_Tesla

Begynner å duke opp noen svar her. Ser ut som Tesla har gjort endringer på sensorene på de nye bilene. Byttet merke eller noe. Tempe Dekkservice sjekker dette opp for meg, og stiller som vanlig med topp service. Regner med dette ordner seg innen rimelig tid nå.

B_Tesla

Har enda ikke løst dette problemet, men det som nå er info er at sensorene jeg har må byttes til en annen sensor. Når dete skjer er uvist, da det ser ut som det er vanskelig å få tak i disse nå. Selv fra Tesla. Man kan følgelig sette sommer-sensor på vinterdekk, og kjøre med de inn til videre.

Virker hvertfall som leverandørene tar dette meget seriøst. Ordning skal det hvertfall bli.

Torpedo Ted

Jeg også har 20" Polar fra QWT og kan bekrefte at TMPS fungerer.

Tror det kun er de aller nyeste bilene (med autopilot hardware) som trenger nye TMPS.

cstromme

Har 19" Polar fra QWT og fikk samme meldingen. Fylte likt med luft i alle dekkene og trykte så på reset av sensorene. Etter 5-minutts kjøring fikk jeg beskjed om at sensorene var resatt. Ikke sett noe siden.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

B_Tesla

Dette gjelder bare biler bygd etter 1 Okt 2014 ca. Altså med Autopilot. Merket er byttet og koding endret. Tempe Dekkservice regnet med å løse dette snart, og jobbet med å få tak i sensore som var egnet.

Ninni

Jeg fikk bilen min levert i går, og fikk satt på vinterdekkene som jeg hadde kjøpt hos QWT. Jeg får samme feilmeldingen som dere, og jeg kjørte tilbake til Tesla som sjekket for meg. De sa at dekktrykkene var ok, men sensorene passet ikke til bilen. Jeg oppfattet det slik at Tesla hadde byttet sensorer nylig, og det betyr vel at de som har de nyeste bilene får denne feilmeldingen? Jeg har sendt mail til QWT, for jeg spurte før jeg kjøpte felgpakken om det var originale TPMS til Tesla og de visste også at jeg fikk bilen ved årsskiftet. Så får vi se hva de sier... Andre som har tatt kontakt med QWT?
Bestilling bekreftet 31.08.14 RN534581:
85 kWt Model S 19" Blå metallic Karbonfiber
Panoramatak Parkeringsass  Luftfjæring
Svart skinn Tech Tåkelys Ultra Hi-Fi lydsystem
GLEDER MEG!!!

Ninni

BTW: Jeg har 19" dekk, men akkurat samme feilmelding som dere - etter at jeg har fått beskjed om at kalibrering var ok. Kjørte ca 4 mil før feilmeldingen kom..
Bestilling bekreftet 31.08.14 RN534581:
85 kWt Model S 19" Blå metallic Karbonfiber
Panoramatak Parkeringsass  Luftfjæring
Svart skinn Tech Tåkelys Ultra Hi-Fi lydsystem
GLEDER MEG!!!

Martinius

Tesla har kommet med nye sensorer. Det kan være du har fått originale TPMS, men av den gamle typen. Forskjellen på gammel og ny sensor mener jeg er frekvensen de opererer på.

B_Tesla

Da er dette problemet endelig løst. Sensorene var ganske vriene å få tak i for nye biler.

Vi kan altså konkludere med at man kan ha 20" på TMS uten noen form for feilmelding. Tempe Dekkservice var forøvrig det stedet som løste dette for meg, og greide til slutt å skaffe gode stabile sensore. God pris, og god service.

Etter at nye sensore var satt på matte jeg bare kjøre i ca 3-4 min tid før bilen finner ut at man har satt på dekk med riktige sensore. Da kommer det opp en melding hvor man velger dekk dimensjon, 19 eller 21 (jeg valgte 21" - tross at jeg har 20"). Etter det forsvinner den feilmeldingen som nå har plaget meg i måneder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA