Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flyer for feilparkerte biler...

Startet av e-h, mandag 08. desember 2014, klokken 08:33

« forrige - neste »

flux

#60

Nissan LEAF Battery Reliability Outperforms Cynics, Critics and Alternatives:
https://www.youtube.com/watch?t=173&v=6V1bJJwJhEg

Leaf bare funker, jeg har eid Leaf siden 2011 og har hatt null problemer, og det med service kostnader som er lavere enn på syklene i familien. Batteri health var 95% på siste service etter 45.000 km


Eneste jeg har å klage på er Carwings appen/tjenesten, den er for dårlig.

fonberg

Samme her, vår Leaf fra 2012 har bare fungert uten et kny siden den var ny. Har vel kjørt ca 35000 km nå, og ikke merket redusert rekkevidde heller foreløpig. Fullstendig problemfri. Fikk oppgradert langlysene med kraftigere jordledning på første service, og de flekklakkerte noen riper på andre service, så jeg er også fornøyd med forhandler Witro bil i Trondheim, tross noe høye servicepriser.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Kjell Leaf

Jeg er kjempefornøyd med bilen etter 1 år og 4 mnd, forhandleren har jeg heller ikke noe å utsette på.
Jeg byttet 12V batteriet etter ca 2 mnd, det hadde trolig en produksjonsfeil, samt byttet emblemet i fronten 2 ganger fordi det flasser, og det gjør det siste jeg fikk også.
Jeg ser mange er veldig misfornøyde med forhandleren, men en ting er sikkert uansett : Det er mye bedre med en feilfri bil og en dårlig forhandler enn en god forhandler og en drittbil full av problemer ;-D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

e-h

Kan vel nå legge til at vi etter 2 måneder også er godt fornøyd med bilen. Den er god å kjøre, pålitelig, og komfortabel. I tillegg så er det en drøm å kunne komme ut, sette seg i bilen, og kjøre av sted uten å skrape is. Når jeg attpåtil klarte å trø inn en svær sykkel i medfølgende pappeske med baksetene nedfelt så ble jeg rett og slett imponert over hva man kan få inn om man vil.

Vi har nok vært en av de få som faktisk har fått levert en bil med feil siden rattvarme aldri virket ved levering. Dette fikset vår lokale forhandler uten at vi kan si annet enn at servicen var god. Litt ekstra spennende ble da det nye rattet først ble montert på skrått slik at bilen aktiverte ESP på et forhjul over 60km/t og dro mot veikanten, men dette ble raskt rettet opp igjen 8)

Så foreløpig konklusjon er at vi er mer fornøyde enn forventet. Hvis jeg bare snart tør å kjøre den på "langtur" til uten kone og unger så er det full klaff.

emil

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 25. mars 2015, klokken 14:25
Det er mye bedre med en feilfri bil og en dårlig forhandler enn en god forhandler og en drittbil full av problemer ;-D

Samme argumentet som jeg bruker når jeg diskuterer småelektronikk med fruktfanatikere...

smaug01

↑↑↑↑↑↑↑ Hehe, good one ↑↑↑↑↑↑↑↑
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Balrog

Bilen er bra den, verdens første elbil i "normal størrelse" med rekkevidde til daglig bruk. Angrer ikke på kjøpet.
Noen små issues med bilen er det (og litt utrolig at Nissan ikke tar tak i slikt og utbedrer) som svake fjernlys (billig ledning), elendige spylere, vidusheiser og brytere av svært dårlig kvalitet, merkelig klimaanlegg som genererer mye dugg på frontruta hvis man ikke overstyrer manuelt. Irriterende mye misvisning på "gjettometeret" skaper unødig mye rekkeviddeangst.

Det vesentlige som bør gjøres med bilen til neste modell er større batterikapasitet (40kWh eller +100km) og et fett eller i det minste normalt ("Golf") design på bilen. Med de to elementene fikset og bilen for øvrig lik ville den vært perfekt for 90% av alle bilister.

Jeg drister meg til å tro at Leaf har tett på 100% fornøyde brukere, men ikke alle gidder å starte innleggene sine om issues på bilen med "Jeg er kjempefornøyd med min Leaf, men ...."
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

emil

Sitat fra: Balrog på søndag 29. mars 2015, klokken 21:58
Jeg drister meg til å tro at Leaf har tett på 100% fornøyde brukere, men ikke alle gidder å starte innleggene sine om issues på bilen med "Jeg er kjempefornøyd med min Leaf, men ...."

http://www.tv2.no/a/6492427

SitatHos Nissan forklarer man mye av Leaf-suksessen med at bilen har ekstremt godt fornøyde eiere. Undersøkelser viser at så mye som 95 prosent av eierne anbefaler bilen til venner og familie. Denne typen markedsføring er naturligvis gull verdt for en bilprodusent.

Kjente ingen andre elbileiere da jeg kjøpte min Leaf, nå er det 10-15stk i en litt utvidet omgangskrets som har skaffet seg en elbil, i tillegg til de man har blitt kjent med på grunn av elbileierskap.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA