Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bestilling og Venteliste

Startet av Kjell Leaf, søndag 07. desember 2014, klokken 17:52

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


Tuxedo

Jeg tror vel helst at han ikke er helt korrekt sitert.  Optimistiske samt negative spådommer spådommer om AI har versert siden 60-tallet, og feltet er vel nå halvveis dødt (eller de forsker fremdeles, men bruker mindre ambisiøse betegnelser som "speech recognition", "vision recognition", "pattern recogniton" osv..  Forøvrig er det ikke "min" Elon.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Leif1

Tilregnelig, Elon?
Ingen som driver på som han der gjør kan vel være helt tilregnelig.
Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Det han i grunn er redd for er at en AI kommer ut av kontroll og kommer ut på Internett der den lever sitt eget liv.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

hgs

Evt at han har et problem han ikke har løst enda før han kan bli med på moroa. Ingen kjøper en robot som klunker, sager, summer og havarerer ukentlig mellom komfyren og spisestua med hendene fulle av gryter og servise.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Kjell Leaf

Sitat fra: Thomas M på lørdag 22. november 2014, klokken 20:17
Deres Elon?
Beklager, da har jeg kanskje misforstått.
Jeg trodde ut fra trådene her at de fleste på forumet var omgangsvenn men han. Igjen, beklager at jeg har misforstått ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Tuxedo

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 22. november 2014, klokken 21:31
Sitat fra: Thomas M på lørdag 22. november 2014, klokken 20:17
Deres Elon?
Beklager, da har jeg kanskje misforstått.
Jeg trodde ut fra trådene her at de fleste på forumet var omgangsvenn men han. Igjen, beklager at jeg har misforstått ;)
Det var da særdeles usaklig. Om noe så er da vel holdningen i forumet her balansert kritisk til Tesla, men flertallet mener at produktet som sådan er et stort fremskritt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sjøhyene

#8
5 år er kanskje å ta i litt men at dette blir ansett som en reell fare innen 10-20 år tviler jeg ikke på. Folk flest tenker at fremtidens AI blir som dagens bare kjappere til å regne. Men kan nesten garantere at fremtidens AI vil fungere mer som menneske hjernen, bare uten de fysiske begrensningene. Den vil da ha evnen til å lære og til å være selvbevist med alt det innebærer.
At dette er noe folk flest anser som galskap er heller ikke overraskende da det er få som virkelig forstår potensialet her.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

pwb

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 22. november 2014, klokken 21:40
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 22. november 2014, klokken 21:31
Sitat fra: Thomas M på lørdag 22. november 2014, klokken 20:17
Deres Elon?
Beklager, da har jeg kanskje misforstått.
Jeg trodde ut fra trådene her at de fleste på forumet var omgangsvenn men han. Igjen, beklager at jeg har misforstått ;)
Det var da særdeles usaklig.

Hva er usakelig med det? Vil nok tro at de fleste ville sitte igjen med det inntrykket hvis de hadde dumpa innom her og lest noen poster. Nå har det jo blitt mer nyansert og en del av de nye Tesla eierne får sikkert ikke innpass i menigheten, men kom ikke å fortell meg at flesteparten ikke er såkalte fanboys og det er utrolig hva de kan godta av feil og bortforklaringer. Når man snakker om at man ikke må få noe negativt ut i media og at man må være forsiktig med å snakke bilen (prisen på bruktbil vil jeg tro) ned så kan man begynne å lure litt dere.

Sjøhyene

Er nok greit å skille mellom bilen (Model S), selskapet (Tesla) og personen (Elon Musk) folkens.

Personlig så elsker jeg bilen, har et visst man-crush på EM, men selskapet Tesla har jeg et ganske meh inntrykk  av. De er flinke på noen ting med høyst middelmådige også på mange ting.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Epleskreller

Tror ikke vi skal bry oss så mye om pwn, han/hun er en Tesla-hater..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


Chlangum

Hehe, bare Tesla'en ikke begynner med noen "Christine" fakter.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Kjell Leaf

Sitat fra: Sjøhyene på søndag 23. november 2014, klokken 09:37
5 år er kanskje å ta i litt men at dette blir ansett som en reell fare innen 10-20 år tviler jeg ikke på. Folk flest tenker at fremtidens AI blir som dagens bare kjappere til å regne. Men kan nesten garantere at fremtidens AI vil fungere mer som menneske hjernen, bare uten de fysiske begrensningene. Den vil da ha evnen til å lære og til å være selvbevist med alt det innebærer.
At dette er noe folk flest anser som galskap er heller ikke overraskende da det er få som virkelig forstår potensialet her.
10-20 år er svært kort tid, for ikke å snakke om 5 år. Tror Elon Musk har sett for mye tegnefilm.
En Robot kommer heller aldri til å få en mennesklig hjerne heldigvis. Når han ikke engang klarer å programmere en Tesla er det i alle fall 500 år til han får det til ;D ;D ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA