Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dårlig dekning for Combo hurtiglading på Haugesund

Startet av jkverneland, søndag 07. desember 2014, klokken 14:50

« forrige - neste »

jkverneland

Hei, etter den siste oppgraderingen har hurtiglading til 100% gått fra å ta 40 min til å bare ta 20 min, noen andre som har opplevd det samme?

cmniels

jkverneland

Den hvor det blant annet ble byttet 12-voltsbatteri. Det er ikke sikkert at det har noe med oppgraderingen å gjør, men synes at det er litt rart at hurtiglading plutselig skal gå dobbelt så fort hvis det ikke har noe å gjør med at bilen har fått en oppgradering.

Elmo

Alle oppgraderingene har en betegnelse. Sjekk papirene du fikk med da du hentet bilen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

jkverneland

Ok, det står: 97AR; Skiftet 12V-batteri, samt multisikring og godskabel til dette. Grunninnstilt og kalibrert el-motor.
Er det noen andre som har hurtigladet etter denne oppgraderingen og merket en markant forskjell i tidsbruk på en hurtiglading?

Morten M

Min har tatt ca 25 minutter på hurtiglading fra den var ny i januar. Fra nesten tom til fullt batteri

Terjer

Sitat fra: jkverneland på søndag 23. november 2014, klokken 19:56
Ok, det står: 97AR; Skiftet 12V-batteri, samt multisikring og godskabel til dette. Grunninnstilt og kalibrert el-motor.
Er det noen andre som har hurtigladet etter denne oppgraderingen og merket en markant forskjell i tidsbruk på en hurtiglading?

Nei, jeg merket ingen forskjell før og etter oppgraderingen.
VW e-up! - Aurskog-Høland

Tbeinet

Min har alltid vært rask på hurtiglading. Har ved noen tilfeller hurtigladet i Drammen hvor det sto en Leaf og ladet da jeg kom, og den har stått der også da jeg dro igjen.

Det har vel noe å gjøre med mindre bil og mindre batteri.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA