Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av soul

Startet av TM, lørdag 06. desember 2014, klokken 16:10

« forrige - neste »

EV85

Er det stadig Agrol eller Legeforeningen som er eneste sted å få 4% av?

Pris etter rabatt er i nærheten av det som virker fornuftig og jeg ønsker ikke å betale mer enn jeg må. Dog er 4 mnd lenge å være medlem i Agrol....

Sør

Mange steder å få rabatt via arbeidsgiver. Både jeg og kona hadde 8% rabatt via våre arbeidsgivere (i fjor høst), så du bør høre med forhandler om din arbeidsgiver har rabatter hos dem.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

EV85

Sitat fra: Sør på torsdag 18. mai 2017, klokken 12:58
Mange steder å få rabatt via arbeidsgiver. Både jeg og kona hadde 8% rabatt via våre arbeidsgivere (i fjor høst), så du bør høre med forhandler om din arbeidsgiver har rabatter hos dem.

Jobber kommunalt så jeg tviler...

Ferry

Hvor nært må en være knyttet til en arbeidsgiver? Holder det å kjenne noen som osv. og få rabatt via andre? Trengs det noe bevis av noe slag? Arbeidskontrakt e.l?

HiperTypeR

#109
Kjøper må ha avtale via arbeidsplass, og arbeidsplass må bekrefte kjøregodtgjørelse og at bil benyttes i arbeid. Jeg kjøpte en i3 i vinter, som jeg solgte videre til nær familie uten omregistreringsavgift. De fikk ikke Agrol  rabatt, da de hadde vært medlem i for kort tid, så da benyttet vi min rabatt i stedenfor.

Sør

Ikke alle krever kjøregodtgjørelse for å gi rabatt. Dette gjelder ihvertfall for tannlegeforeningen.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Ingeniøren

Sitat fra: Sør på torsdag 18. mai 2017, klokken 19:41
Ikke alle krever kjøregodtgjørelse for å gi rabatt. Dette gjelder ihvertfall for tannlegeforeningen.

Trodde dette var et krav som er satt av skattebyndighetene ? Hos oss skal man "helst" kjøre så mye som 300 mil i året ifm jobb og tror det kravet kommer fra skattemyndighetene. Det handheves dog ikke veldig strengt...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sør

Kjenner ikke regelverket rundt dette, men det var i følge forhandler forskjell på min og konas avtale gjennom arbeidsgiver. Jeg måtte skrive kjøring på et visst antall km, men kona slapp. Bilen står derfor på kona. Hos Volvo får vi og rabatt, men kun gjennom min arbeidsgiver. Der har jeg ingen krav til kjøregodtgjørelse.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA