Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av soul

Startet av TM, lørdag 06. desember 2014, klokken 16:10

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: TM på onsdag 15. april 2015, klokken 07:07
Sitat fra: Klykken på tirsdag 14. april 2015, klokken 20:31
Jeg fikk beskjed om å vente til over sommeren av Strandveien Auto i Trondheim når jeg var i tankene om bestilling, for da kom BMW med en utgave med dobbel rekkevidde.
Dette er nå over ett år siden og BMW har ikke endret nevneverdig på i3. Tvilsomt at det skjer noe drastisk enda også.
Lurer på hvilken selger-skole han har gått på. For å sitere en kjent "eks" jordbærselger., Petter Stordalen ."Du må selge de bæra du har, og  alltid legge de peneste på toppen"  ;) Det er jo positivt hvis han tenkte på deg som kunde, selv om han var helt på jordet.
Dette handler nok mer om "Strandveien Auto" enn om noe annet. De var BMW-forhandler i Trondheim, men BMW var så missfornøyd med dem (og deres elendige rykte) at de terminerte kontrakten som forhandler av nybiler. Sulland ble derfor "bedt" om å etablere BMW-utsalg i Trondheim, og det har de gjort siden høsten 2013. De åpnet forøvrig helt nye lokaler på Tiller i går (de har drevet i kjelleren til Maskinagentur frem til da) - jeg var der på åpningen, og dæven ta hvilke fine lokaler de har fått  ;D

Klykken

Jepp, er nok som bromm sier, at det var rett før (eller underveis?) Strandveien Auto gikk fra BMW til Porsche, dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Ser at Advantage kampanjen nå er erstattet av High Voltage edition som også inneholder hurtiglading. Kundefordelen er 21.900. Kampanjen varer til 30.7.2015, så da får man levert 2016 årsmodell :-)

TorAtle

Sitat fra: TM på tirsdag 12. mai 2015, klokken 16:02
Ser at Advantage kampanjen nå er erstattet av High Voltage edition som også inneholder hurtiglading. Kundefordelen er 21.900. Kampanjen varer til 30.7.2015, så da får man levert 2016 årsmodell :-)

Er vi nå over i en periode inn mot ny og større batteripakke hvor den ene kampanjen kommer til å avløse den andre? Med stadig større rabatter?
2014 BMW i3

LMOR

Dette gjelder vel alle bilmodeller? Den ene pakken avløser den andre?
De første som kjøpte inkl.meg fikk stor skjerm gratis, så det er ikke tegn på noe annet enn at en endrer pakker slik at en hele tiden treffer et nytt "segment". Nå de som er skeptisk til å bruke penger på hurtigladingspakke. Nå slår de til  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Stikkontakten

Jeg vurderer å bestille en high-volt edition, er det noe jeg bør ha i tillegg?

Klykken

Alt, hvis du har råd. Hvis ikke så ta det du får til uten at du må oppgradere interiør, og plukk vekk det du "ikke trenger" til du når budsjettet. Behold ledlys, stor navi og dab om du bryr deg om annenhåndsannenhåndsverdi.

Husk at vinterdekk koster ca 15 laken i tillegg, og ER tilvalg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TorAtle

Sitat fra: Klykken på søndag 17. mai 2015, klokken 23:57
Husk at vinterdekk koster ca 15 laken i tillegg, og ER tilvalg. :)

Vinterhjul er inkl i kampanjen, så "må" vel tas med. Uansett et greit kjøp pga udde størrelse og null mva.
2014 BMW i3

Olemann

Sitat fra: Stikkontakten på søndag 17. mai 2015, klokken 21:15
Jeg vurderer å bestille en high-volt edition, er det noe jeg bør ha i tillegg?

Ref. annenhåndsverdi:  Bilen ser enda mer spesiell ut i spraglete 2 farge-utgave ( den mest heftige er grelvlingen i hvit og sort....)

Jeg ville spandert metallic lakk, da kan du få en mørk farge som gjør bilen hakket mer vanlig, noe jeg tror gjør den lettere å selge til de som ikke absolutt skal ha den mest mulig spesiell. Tonede ruter bidrar også til normaliseringen.
Ellers enig i LED lys. 
Men; alt dette er jo subjektivt, tror det er drøftet i andre tråder også.   

Mitt hovedanliggende når det gjelder utstyr er dette:  Her får du antagelig råd om å ta "alt", nettopp fordi ingen her vet hvor mye mer nytte du har av alternativ-investeringer i noe helt annet.  Jeg valgte derfor bort både ekstra tomme på hjulene, ekstra tommer på navigasjon og ekstra høyttalere.  De pengene er brukt på andre ting :)
De heldigste trenger jo ikke prioritere, da er full pakke det beste valget...

TM

Synes det er litt uklart hva "High Voltage edition inneholder" Det står følgende

Inkluderer:
- Alt innhold i Voltage Edition
- Navigasjonssystem business
- Ryggekamera
- Parkeringssensor foran og bak
- Lukeparkeringsassistent

At "High Voltage edition" inneholder alt i "High Voltage Edition" sier ikke så mye.
Advantage Edition var egentlig ikke en standardpakke, da det i realiteten var 10.000 i rabatt på bilen og 3.500 i rabatt på vinterdekk.
Er det samme logikk bak "High Voltage Edition" og hvordan er da rabatten fordelt  på bil og tilleggsutstyr for at til sammen gir 21.900 i kundefordel ?

TorAtle

Du kan trekke av 21900kr fra listeprisen dersom du kjøper følgende:

* Hurtiglading
* DAB+ radio
* Gulvmatter i velour
* Vinterhjul
* Comfort package advanced
* Parking assistant package

Tror det skal være rimelig korrekt.
2014 BMW i3

TorAtle

Endte opp med å kjøpe en brukt i3 (1 år og 20000km), men føler at det var helt på grensen til å være forsvarlig. 15% under dagens kampanjepris. Faktisk så lite som 10% under dersom man har storkundeavtale. Det som avgjorde for meg var helt riktig spec. Hvis man synes det er greit å vente et par måneder på bil virker nykjøp som et godt valg.
2014 BMW i3

LMOR

Sitat fra: TorAtle på søndag 24. mai 2015, klokken 21:20
Endte opp med å kjøpe en brukt i3 (1 år og 20000km), men føler at det var helt på grensen til å være forsvarlig. 15% under dagens kampanjepris. Faktisk så lite som 10% under dersom man har storkundeavtale. Det som avgjorde for meg var helt riktig spec. Hvis man synes det er greit å vente et par måneder på bil virker nykjøp som et godt valg.
Gratulerer!
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

Sitat fra: TorAtle på fredag 22. mai 2015, klokken 17:04

* Hurtiglading
* DAB+ radio
* Gulvmatter i velour
* Vinterhjul

I juni kan du trekke fra hele 41.100 !!!. I tillegg kommer eventuell storkunde-rabatt.

Stikkontakten

Sitat fra: TM på torsdag 04. juni 2015, klokken 19:29
Sitat fra: TorAtle på fredag 22. mai 2015, klokken 17:04

* Hurtiglading
* DAB+ radio
* Gulvmatter i velour
* Vinterhjul

I juni kan du trekke fra hele 41.100 !!!. I tillegg kommer eventuell storkunde-rabatt.

Hmm. Jeg bestilte bil i forrige uke til en annen pris. Hadde jeg visst det, hadde jeg ventet noen dager. Selger nevnte ikke noe om ny kampanje. Er det noe jeg kan ta med selger?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA