Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av TMX, fredag 05. desember 2014, klokken 23:36

« forrige - neste »

TMX

Nå som regjeringspartiene og støttepartiene har kommet til enighet rundt statsbudsjettet sier Venstre at de har fått igjennom at Plug in hybirder skal få lavere avgifter.
Det blir spennende å se hvor mye billigere Outlander PHEV blir.
Håper også de setter ned bompenger og årsavgift på plug in hybrider.

Espen Hugaas Andersen

Jeg har sett på detaljene:

- Lavere avgift på hybridbiler: bortfall av laveste oppnåelige engangsavgift (3700 kr)
- Øke fratrekket i vektkomponenten i engangsavgiften til 26% for plug-in hybrider (opp fra 10%)
- Økning i CO2-fradrag i engangsavgiften fra 0 gram/km til 105 gram/km, med 50 krone

For Outlander PHEV kommer jeg frem til at punkt 1 har ingen effekt. På punkt 2 sparer man ca 35.000 kroner. På punkt 3 sparer man ca 3000 kroner. Altså vil prisen på Outlander PHEV falle med ca 38.000 kroner!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TMX

Ca 30.000 kr med andre ord. Det hjelper helt klart og gjør bilen mer interessant for meg :)
Vil det si at disse nye satsene gjelder fra 01.01.2015?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

t4.ravenbird

Jeg har PHEV og såvidt jeg husker var hele nybilavgiften rundt 40K (i juni). Hvis denne endringen kutter 30K av dette gjenstår bare rundt 10K i nybil-avgift på denne. Er det virkelig rett?

JTveter

Var innom importøren på Østre Aker vei i går i forbindelse med at vi lagde Dagsrevy-reportasje, og der hadde de regnet reduksjonen på innstegsmodellen til å være rett under 30 000. De var fornøyd....

http://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA19112114/21-11-2014#t=11m5s
KIA Soul Titanium Grey
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey

Sogn

#7
PHEV kommer nå med Sportspakke!
Ja, dere leser riktig. Pass på dere som nå løper for å kjøpe bilene forhandler har på lager til "ny-lavere" pris, alle har ikke Sportspakke! Vent eller si ifra at dere skal ha bil med Sportpakke for den inngår som standardutstyr på PHEV fra 2015 modellen. (sagt av selger hos Motor Forum Asker & Bærum)

Jeg fikk min Instyle+ Tech Silver med Sportspakke og fast hengerfeste tirsdag denne uken. Og siden jeg gikk for privat leasing med kampanje pris så tror jeg at jeg kommer greit ut selv om prisen nå går ned med 30K (noe av poenget med å velge leasing er jo å sikre seg mot verdifall som dette...)

Sportspakken (spek for vanlig Outlander som oppgraderes).:
NYE Mitsubishi Outlander er oppgradert med 18" Sportsfelger, Nydesignet grill, Krom/ Svart detaljer, Sølv takrails, LED-lys bak, Hjulbuelister, Sølv underdeksel foran og bak.
Hentet fra http://www.motorforum.no/mitsubishi/outlander/
PHEV har 18" allerede, men kommer som sorte der dem er sølvfarget i dag og LED-lys bak er standard på PHEV fra før.
- 2016 VW e-Golf 190km
- 2014 Mitsubishi Outlander PHEV 50km

mayadan

Jeg bestilte min PHEV i oktober, og ønsket sort. Fikk da beskjed om at den ikke var tilgjengelig i Norge nå, og at den ville ankomme rundt desember. De informerte samtidig at denne modellen ville ha et annet utseende enn den nåværende modellen, og at dette ble standard på modellen fra 2015. Jeg vil da anta at dette er snakk om det de kaller for sportspakke, og egentlig er identisk med slik som diesel-versjonen leveres med.

Da den gode nyheten om avgiftsreduksjon kom på fredag tok jeg naturlig nok kontakt med forhandler og spurte om å få flyttet leveransedato til over nyttår. Det skulle gå helt fint, men jeg måtte da samtidig finne meg i å betale 15 000 for denne sportspakken, som jeg forøvrig ikke hadde bestilt, siden bilen da skulle registreres over nyttår.

Jeg sparer uansett penger på dette, men føler meg samtidig snytt for 15 000,- Jeg vil tro de fleste som nå har fått leveringsdato før nyttår ønsker å utsette levering til over nyttår, så dette må jo forhandler/importør dra inn endel penger på. Veldig synd synes jeg, at en slik gladnyhet skal "utnyttes" på denne måten.

Det kunne vært interessant å høre om det er andre her som er i samme situasjon. Det står ingenting i min kontrakt om sportspakke, og såvidt jeg kan se er det heller ingen krav om tidspunkt for registrering.

PHEV-ftw

Fra nyttår blir det tre versjoner av bilen å få kjøpt. Intense, Instyle+ og Instyle+ med sportspakke.
De offisielle prisene levert Drammen bilhavn (uten fraktpåslaget) blir som følger:
Intense...................................394.000,- (ned fra 434.900,-)
Instyle+ uten Sportspakke.......430.900,- (ned fra 459.900,-)
Instyle+ med Sportspakke.......445.900,- (ned fra 459.900,-)

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

mayadan

Sitat fra: PHEV-ftw på tirsdag 25. november 2014, klokken 08:44
Fra nyttår blir det tre versjoner av bilen å få kjøpt. Intense, Instyle+ og Instyle+ med sportspakke.
De offisielle prisene levert Drammen bilhavn (uten fraktpåslaget) blir som følger:
Intense...................................394.000,- (ned fra 434.900,-)
Instyle+ uten Sportspakke.......430.900,- (ned fra 459.900,-)
Instyle+ med Sportspakke.......445.900,- (ned fra 459.900,-)

Hvor har du dette fra? Da jeg var i kontakt med forhandler nylig så fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få bilen levert uten sportspakke på fremtidige leveranser. Altså at det kun var de modellene som nå allerede var i Norge som var mulig å få uten. Det samme ble sagt fra importøren når jeg var i kontakt med de. Dersom dette stemmer så er det svært interessant, da jeg primært ønsker en bil uten sportspakke. Send meg gjerne kilde for dette.

PHEV-ftw

#12
Pga. lettelser også på biler som slipper ut under 105g CO2, så blir bilene enda litt billigere (utenom Intense)
Nye priser blir:
Intense...................................394.000,- (ned fra 434.900,-)
Instyle+ uten Sportspakke.......427.900,- (ned fra 459.900,-)
Instyle+ med Sportspakke.......442.900,- (ned fra 459.900,-)

Dette har jeg fra Mitsubishi Norge sine egne meldinger sendt ut til sine forhandlere.

Det er mulig at Instyle+ uten sportspakke bare er på prislista så lenge det finnes biler igjen på lager.
Jeg aner ikke om det blir tatt inn noen nye uten sportspakke eller ikke.

dissern

Jeg fikk tilsendt prisliste gjeldende fra 01.01.15 fra Motor Forum Bergen og synes vel ikke prisene har gått så veldig mye ned - det ser ut som om de tar seg godt betalt for levering av bilen i Bergen?

Intense Plug-in Hybrid EV...................................407 000
Intense m. Sportspakke Plug-in Hybrid EV ...........422 000
Instyle+ Plug-in Hybrid EV.................................440 900
Instyle+ m. Sportspakke Plug-in Hybrid EV..........455 900

Disse prisene inkluderer levering til Bergen. Metallic lakk er 4000 kr tillegg.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA