Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Plugg-in hybrider lader på elbilplasser.

Startet av Golfen, fredag 05. desember 2014, klokken 19:06

« forrige - neste »

Golfen

Hvor stabilt fungerer målerene i golfen som indikerer rekkevidde og "tank" måling? Kan man kjøre e golfen langt ned uten å møte problemer? Noen som har foretatt "rødfeltkjøring/tomkjøring, og som vil dele erfaring? Tenker bla. på om den oppfører seg likt, og gir deg en sjanse til å kjøre rolig hjem på siste rest av strøm, eller om det er duracell metoden uten forvarsel.

grorudklovnen

Du får varsel når det er 30 km igjen. Jeg har hittil bare kjørt min ned til 13 km. Da fungerte fortsatt det meste som normalt.

runyberg

Kjørte lånebilen fra møller ned til 7 km uten problemer. Stoppet da på en bensinstasjon og spurte om å få lade 1 time via vanlig støpsel da,det var 10 km til jeg var hjemme..

cavallino

Har kjørt til 3 km igjen. Det er vel ingen markant forskjell om det er 3 eller 20 eller hva det er den siste modusen slår inn på. Men med så lite på tanken er det nesten ikke power så ikke sats på raske akselerasjoner ut av kryss etc.

Sinamics

Hei
Jeg kjørte min helt ned til 0. Jeg kunne fortsatt kjøre i (Krabbe modus).
kjørte ca 0.5km med 0km på batt kapasitet. Fikk ingen varsler.

Ohm

Har flere ganger kjørt ned til 1. km. I dag hadde jeg 15 km hjem og 12 km restrekkevidde. Kjørte forbi en hurtiglader og tenkte at nå får det stå til. Gikk fint, men lite komfort på turen, siste km er i slapt modus med lav aks og lav toppfart. Men kom meg hjem til stikkontakten min. Forøvrig ble det bare 113 km, men i normal modus med god varme inntil den ikke ville fyre mer. (siste mila)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

jamez

hadde 1km igjen når jeg kom hjem en gang. Har en 400m lang bakke siste biten hjem, og opp bakken var det ikke kraft til å kjøre i mer enn 20km/t... var litt for spennende om den skulle klare å komme seg opp bakken, men det gikk da akkurat.

Ohm

Tenkte å kjøre til den stopper en dag å se hvor langt det er mulig å presse den.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Sirup

Sitat fra: Ohm på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:23
Tenkte å kjøre til den stopper en dag å se hvor langt det er mulig å presse den.

Hva gjør du når batteriene er tomme da?
Ser for meg at dette kan la seg gjøre om man har god plass utenfor garasjen og lang skjøteledning.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Råde

Sitat fra: Askøy på tirsdag 25. november 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Ohm på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:23
Tenkte å kjøre til den stopper en dag å se hvor langt det er mulig å presse den.

Hva gjør du når batteriene er tomme da?
Ser for meg at dette kan la seg gjøre om man har god plass utenfor garasjen og lang skjøteledning.
Putte den i B-mode og taue :) funker på leaf...
e-Golf | X75D

poskare

#10
Så ut som det sto en eGolf som noen hadde testet til ABSOLUTT 0 nå i ettermiddag, på E18 v/Sande....

Ohm

Sitat fra: Råde på tirsdag 25. november 2014, klokken 17:08
Sitat fra: Askøy på tirsdag 25. november 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Ohm på tirsdag 25. november 2014, klokken 09:23
Tenkte å kjøre til den stopper en dag å se hvor langt det er mulig å presse den.

Hva gjør du når batteriene er tomme da?
Ser for meg at dette kan la seg gjøre om man har god plass utenfor garasjen og lang skjøteledning.
Putte den i B-mode og taue :) funker på leaf...
Tauer den hjem, lader litt med et strømaggregat.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

kula

Noen som faktisk har kjørt bilen til den stopper?
Hva skjer når "null" km er passert?
Hvor langt kan du redde deg?
TH!NK City 2008 zebra 149.000km på 6 år før batteriet takket for seg januar 2015
e-Golf fra februar 2015 23.000 km første året
TMX 75 #255 fra oktober 2016

wattgolf

#13
Jeg kjørte tom 200 meter før hytta i vår. Går 1-2 km etter 0km rekkevidde. Går saktere og saktere til den stopper. Fikk tauet bilen siste metrene og koblet til laderen.

Råde

Sitat fra: wattgolf på fredag 17. april 2015, klokken 11:24
Jeg kjørte tom 200 meter før hytta i vår. Går 1-2 km etter 0km rekkevidde. Går saktere og saktere til den stopper. Fikk tauet bilen siste metrene og koblet til laderen.
Det høres ut som at det var noe oppoverbakke siste stykke?
e-Golf | X75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA