Finnes det noe alternativ til Think?

Startet av Tomaso, onsdag 04. mars 2009, klokken 14:36

« forrige - neste »

Tomaso

Jeg har bestillt en Think, men tviler på at jeg noengang får den....
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde? Har 45 km til jobb, og lademulighet på jobben.
Har kikket på denne (kommer for salg i april) men er vel litt skeptisk til Kina varer...
http://www.gmmotor.no/4-hjuling/Elektrisk%20bil/gm-6500sm/gm-6500sm.php
Svar og forslag mottas med takk!
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

Loff

Ranger? Er jo bruktbil da.. men hadde kjøpt en på sekundet om jeg hadde råd :'(
Nordmøre
2011 Mitsubishi i-Miev m/dieselbrenner og krok (kjøleskapet)
2013 Mitsubishi i-Miev
2011 Buddy M9 NiMH m/originalt skinninteriør, soltak og krok
2008 Buddy (telefonkiosken)
2014 Tesla Model S 60 (Rocinante)
2015 Zero SR
Hard Rock hybridsykkel med Bafang bakhjulsmotor
Mongoose mountainbike med Bafang krankmotor

Tomaso

Sitat fra: Loff på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:51
Ranger? Er jo bruktbil da.. men hadde kjøpt en på sekundet om jeg hadde råd :'(

Denne var helt rå!!
Har allerede sendt en forespørsel til importøren :)
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

ravn

jeg er jo den lykkelige eieren av en ranger. Den er helt RÅ!!! Løp å kjøp :)

Gleder meg til å få hard-toppen også.

Importøren kan være noe treg å svare på mail, så ta en telefon.
Om du bor i nærheten av stavanger kan du få prøvekjøre min.
(var dette med bosted i signatur :P)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Elmo

Sitat fra: Tomaso på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:36
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde?
Hvis du ikke MÅ ha ny bil, så er vel både brukt Think og brukt PSA (Citroen, Peugeot) gode alternativer med det kravet du har til rekkevidde!
Med litt øvelse kan du kanskje til og med komme T/R på en lading om sommeren.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

ravn

med en ranger kommer man t/r selv på vinteren, uten trening... :)

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Tomaso

Sitat fra: ravn på onsdag 04. mars 2009, klokken 17:06
jeg er jo den lykkelige eieren av en ranger. Den er helt RÅ!!! Løp å kjøp :)

Gleder meg til å få hard-toppen også.

Importøren kan være noe treg å svare på mail, så ta en telefon.
Om du bor i nærheten av stavanger kan du få prøvekjøre min.
(var dette med bosted i signatur :P)

Hei,
har allerede fått svar fra importøren, så dette skal vurderes seriøst.
Takker så mye for tilbudet om prøvekjøring, men bor dessverre rett ved Oslo...
Igjen; den var helt rå!! 8)
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

Tomaso

Sitat fra: Elmo på onsdag 04. mars 2009, klokken 17:11
Sitat fra: Tomaso på onsdag 04. mars 2009, klokken 14:36
Finnes det noen alternativer til Think, med tanke på rekkevidde?
Hvis du ikke MÅ ha ny bil, så er vel både brukt Think og brukt PSA (Citroen, Peugeot) gode alternativer med det kravet du har til rekkevidde!
Med litt øvelse kan du kanskje til og med komme T/R på en lading om sommeren.

Ja, har også vurdert det.
Men bekymringen er den dagen jeg ikke får p-plass med lading på jobben... :-\
Sætre i Hurum
Bestillte Think 2+2 i januar 08, har fremdeles ikke fått den....

ravn

Det eneste negative å si er jo at det er en pick-up. Ikke akkurat den ultimate bybil med tanke på lukeparkering osv. I utgangspunktet ser man jo bra ut bak, men jeg skal jo sette på hardttop.
Jeg har en 7" skjerm i dashbordet som i tillegg til å være cd/radio/batteri data skal vise ryggekamera. Det hjelper nok (avventer å få hard-topen levert før kamera blir montert).

Ja en annen negativ ting er at samboeren min til stadighet skal på ikea, når vi hadde reva var ikke det like aktuelt :)

Men det at NiMh bateri ikke har "minne-effekt" er sterkt overdrevet. Så den bør lades godt ut fra tid til annen.

Ford selv gikk ut med anbefaling om å lade den helt ut dersom rekkevidden ble gradvis dårligere. Når de sier helt ut så mener de det. Stikk i strid med hva man opererer med på classic Think så sier Ford at man skal kjøre den så tom som man tørr, for så å la den stå med varmeapparatet på til den slår seg av. For i motsettning til Think slår Rangeren seg av når spenningen blir for lav, før den blir så lav setter den også på strømbegrensning. Så regner med det er trygt å gjøre.
Det fungerte iallefall meget bra for meg. Klattladet hele tiden, men har nå lært meg å la den gå ned til en 20% før jeg lader den (så lenge det er praktisk). Noe dem også anbefaler for å unngå problemet i utgangspunktet.


Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Sitat fra: ravn på onsdag 04. mars 2009, klokken 18:17
Ja en annen negativ ting er at samboeren min til stadighet skal på ikea, når vi hadde reva var ikke det like aktuelt

LOL

Ellers er det interresant det du skriver om utlading av NiMh batteriene. Har jo dette i Vectrix'ene mine, men der anbefales det å ikke la sykkelen lade seg helt ut ved stillstand.

Dette har nok først og framst med at den i så fall ville trengt startkabler for å få opp spenningen igjen, men har vært redd for å la sykkelen gå i dvale. Fikk også brev som måtte kvitteres ut på at en er innforstått med at sykkelen ikke må få lov å gå i dvale ved lengre tids stillstand.

Vil NiMh tåle å lagres i utladet tilstand, slik NiCd gjør. ???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn

#10
Nå har jeg også lært at Rangeren går til shutdown ved 50% DoD. Hadde de gått til 100% hadde det nok ikke vært like bra.
Står i boka at man ikke skal la den stå parkert uten lading i lengre tid heller, for da vil den jo kunne lade seg lengre ut enn systemene tillater.
Forskjellen er vel at Rangeren slår ut hovedkontaktoren når batteripakka (eller enkeltcelle) går under en spenningsterskel, da er det jo kun selvutladinga som er farlig.

Men nå skliiiir emnet ut igjen, som alltid :)
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA