Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Serviceavtale ja eller nei?

Startet av flux, fredag 05. desember 2014, klokken 10:02

« forrige - neste »

Hyperstress

Får håpe forsinkelser er pga de ser seg tjent med langt mer real life testing enn opprinnelig planlagt. Ref alle garantiutgiftene de nå har på model s. Mener den bare ble testet et par mnd.

Samtidig så er den så lik model s, at mye av testingen er alt gjort..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

finn_roen

Hva tenker dere om denne løsningen, vil det ikke samle seg mye skitt fra hjulbuen og falcondør?

sigurdi

Dersom du ser nøye på bildet som ble sendt ut i høst til teservasjons holdere er det bare ytterlisten og ytterdøren som blir exsponert for dritt.
Første design var tykkere og bygget mer innover.
Men dersom ikke pakningen blir bra, kan det bli problem som mad vanlige dører som tetter mot hjulbue.
Ser ut vinduet her jeg sitter og ser en Toyota med vanlige dører som har delingen mitt i hulhus bak.
Har ikke hørt noe om problem med dette og blir ikke noe annerledes om døra går ut, eller ut og opp. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sigurdi

Horten

finn_roen

Betryggende når samme løsningen er på Toyota Landcruiser..

Vind

Denne diskusjonen minner om Nokia brukeres kommentarer første gang de så iPhone lansert.... 

..tror det blir bra jeg  8)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

finn_roen

Hva har vært utfordringen for tesla vedrørende disse dørene, har selv lest noe med robusthet med tanke på kollisjon.
Selv frykter jeg problemer som knirkelyder pga størrelse og vekt.
Kjørte nylig en ny minibuss med stor skyvedør, og der var det mye knirkelyder fra døren.

sigurdi

Dette er det jeg tror har vært utfordringen ved Falcon Wing Dørene:

- Styrken i taket mellom dørene - Det blir mye vekt og energi som skal tas opp i et lite område, spesielt når begge dørene er åpne, eller om bilen ruller rundt og havner på taket.
Dette området må også tåle vind i dørene (stort vindfant) osv.
Tror dette er løst med riktig materialer og riktig profil (Titan) Tesla har jo tilgang til endel resurser på forsning på både svært sterke materialer og er jo kjent for å ha brukt Titan før. :-)

- Tetnings flater og snø/is - Tror dette er løst med varmetråder og riktig drenering er ikke så mye værre en fra en stor bagasjeroms lokk.
Horten

TpGn

Jepp. Med barn må det bli bedre enn vanlige dører. Når jeg bare får bilen og litt erfaring skal jeg gjerne innrømme at jeg tok feil hvis de ikke lever opp til forventningene.  8)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

cstromme

Vil helt klart ha falcon wing dørene fortsatt ja. Antar de har luket ut de fleste problemene til vi skal ha en neste år. :)
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

TimeBandit

Sitat fra: cstromme på torsdag 28. april 2016, klokken 09:29
Vil helt klart ha falcon wing dørene fortsatt ja. Antar de har luket ut de fleste problemene til vi skal ha en neste år. :)
Enig, håper og tror at de fikser både fwd og automatiske fordører til slutt. Uten at noen av disse er noe must for min del.

Det som derimot er en skikkelig showstopper, er de dustete 2.-rads setene som ikke kan legges flatt !
Og dollar-kursen da, selvfølgelig...

Hvitt løv med bursdag 04/11/2011 Solgt
ModelX P#141 i bestilling Kansellert pga 2. seterad
Model S 60D - nå 75D med bursdag 26/9 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA