Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av pwb, torsdag 04. desember 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: stefse på søndag 23. november 2014, klokken 20:07
Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. november 2014, klokken 02:36
Sitat fra: stefse på lørdag 22. november 2014, klokken 23:15
Sirkelsaglyd = helt åpenbart lager

Ikke min sirkelsaglyd ihvertfall. Den høres definitivt ut som den løse kabelen som er nevnt tidligere, som vibrerer mot motorkapslingen pga. magnetfeltet. Lyden varierer nemlig med pådrag og er bare der ved lavt pådrag. Går jeg over 40-50kW forsvinner den. Den er der helt ned til noen få kW.

Har sirkelsag-lyden endret seg i løpet tiden du har hatt bilen?

Den dukket opp ganske plutselig for noen måneder siden, etter det har den vært helt konstant. Null endring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

Kontakten TOCN hadde med Tesla, har nok fått fortgang i oversending av DU, men om løsningen er ferdig og utprøvd, så hadde den kommet uansett.

Det som media oppslagene kan føre til er en midlertidig løsning som egentlig ikke gagner noen, eller er jo endel Tesla ansatta som får jobbet endel overtid. ;-) 
(Med 8 års garanti er det helt uaktuelt at Tesla ikke jobber for å løse DU saken permanent, men for å være 100% sikker at det er permanent fix, så må det testes skikkelig og desverre så tar det tid, tar like mye tid om media skriver om det eller ikke)

Dersom DU som blir sent oppover nå, ikke er ferdig utprøvd og permanent fikset, er det fare for at de vil ryke igjen, for de som kjører mest om en 4 måneder++
Så om en 4-6 måneder vil en nok se om de som skriker høyest nå, må bytte DU en gang til, mens resten får oppdatert fikset DU, eller bare en bulletin på neste service. (Bulletin 4592-Spn-fix utført.)

Er jo gode eksempler på at kjente feil har blitt "gjemt" i lange tider.
I år har 28 millioner biler som måtte fikses, pga feil som kan gjøre at ikke airbagene løses ut?
Sansynlig at feilen var kjent i 2002 og med viten og vilje brukte løsningen på tross av kjent feil. :-(

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_General_Motors_recall
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på søndag 23. november 2014, klokken 23:44
Kontakten TOCN hadde med Tesla, har nok fått fortgang i oversending av DU, men om løsningen er ferdig og utprøvd, så hadde den kommet uansett.

Det som media oppslagene kan føre til er en midlertidig løsning som egentlig ikke gagner noen, eller er jo endel Tesla ansatta som får jobbet endel overtid. ;-) 
(Med 8 års garanti er det helt uaktuelt at Tesla ikke jobber for å løse DU saken permanent, men for å være 100% sikker at det er permanent fix, så må det testes skikkelig og desverre så tar det tid, tar like mye tid om media skriver om det eller ikke)

Dersom DU som blir sent oppover nå, ikke er ferdig utprøvd og permanent fikset, er det fare for at de vil ryke igjen, for de som kjører mest om en 4 måneder++
Så om en 4-6 måneder vil en nok se om de som skriker høyest nå, må bytte DU en gang til, mens resten får oppdatert fikset DU, eller bare en bulletin på neste service. (Bulletin 4592-Spn-fix utført.)

Er jo gode eksempler på at kjente feil har blitt "gjemt" i lange tider.
I år har 28 millioner biler som måtte fikses, pga feil som kan gjøre at ikke airbagene løses ut?
Sansynlig at feilen var kjent i 2002 og med viten og vilje brukte løsningen på tross av kjent feil. :-(

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_General_Motors_recall

Bare vi ikke får redusert effekten ytterligere ... Til slutt sitter vi med biler som blir omkjørt av en middels Leaf  :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Er et lite stykke til Leaf, om 0-100 på P85+ hadde blitt 1sek tregere, hadde den alikevel klart 5.4sek og vært kjappere en Maserati Ghibli.
http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/models/ghibli/ghibli.html
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

Sitat fra: sigurdi på mandag 24. november 2014, klokken 00:42
Er et lite stykke til Leaf, om 0-100 på P85+ hadde blitt 1sek tregere, hadde den alikevel klart 5.4sek og vært kjappere en Maserati Ghibli.
http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/models/ghibli/ghibli.html

Den er grei men jeg reagerer på at du ikke reagerer på effektsenking uten isteden forsøker å rettferdige dette med at bilen fremdeles rask hvis 0-100 tiden øker med 1s..  Da er en P = S og dem som kjøpte P sitter med skjegget i postkassen ...  :(
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 24. november 2014, klokken 00:50
Sitat fra: sigurdi på mandag 24. november 2014, klokken 00:42
Er et lite stykke til Leaf, om 0-100 på P85+ hadde blitt 1sek tregere, hadde den alikevel klart 5.4sek og vært kjappere en Maserati Ghibli.
http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/models/ghibli/ghibli.html

Den er grei men jeg reagerer på at du ikke reagerer på effektsenking uten isteden forsøker å rettferdige dette med at bilen fremdeles rask hvis 0-100 tiden øker med 1s..  Da er en P = S og dem som kjøpte P sitter med skjegget i postkassen ...  :(
Har ikke sett noen fakta på at 0-100 er blitt noe annet en oppgitt 4.4, så hva skal jeg reagere på, sytingen din?
Når noen mener P85D er blitt en Leaf på 0-100 så er det så useriøst at en kan slenge med leppa tilbake.
Syte om at en føler noe, uten å få noe dokumentert er lite vits, og får null sympati fra meg, repetere i det uendelige uten å fremlegge fakta gjør at jeg bare blir irritert.
Så nå er jeg faktisk så lei repeter knappen, at jeg vurderer sterkt å ta meg en god lang vinterferie fra å lese svada og lite konstruktive tilbakemeldinger, som jeg selv og har begynt med. :-(
Kan en vise til fakta og reelle målinger som viser f.eks 0-100 på 5.4 og da tørr vei osv er det noe annet.
Endring av moment kurve burde det vært informert om, men om det ikke går utover oppgitte data på bilen så har du fremdeles det produktet det ble opplyst om.
I alt annet utstyr vi har med firmware og software oppgraderinger, skjer det oppgraderinger hele tiden, noen er det informert om andre blir tredd nedover ørene på oss, hva vi synest betyr desverre mindre og mindre.
Leser du det med liten skrift, står det nok helt sikkert at leverandør kan endre med tanke på sikkerhet.
Vi vil nok se dette i mer og mer utstyr, ettersom mer og mer produkter er online og oppgraderinger blir sendt ut over nettet.
Så er nok bare å bli vant med at Telefonen, bilen, styring av strømmen, kjøleskap, kaffedrakter osv endrer oppførsel når saker kommer opp.
Kaffetrakter senker temperaturen på kaffen, pga noen har brent seg.
Alle biler blir pålagt av EU å automatisk sende inn fartsovertredelser, slik at de kan spare inn utgifter ved å sette opp fotobokser osv osv.
Vi lever i et samfunn, der vi blir mer og mer overvåket og styrte av Big Brother
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Teslanewbie

#201
Sitat fra: sigurdi på mandag 24. november 2014, klokken 01:38
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 24. november 2014, klokken 00:50
Sitat fra: sigurdi på mandag 24. november 2014, klokken 00:42
Er et lite stykke til Leaf, om 0-100 på P85+ hadde blitt 1sek tregere, hadde den alikevel klart 5.4sek og vært kjappere en Maserati Ghibli.
http://www.maserati.com/maserati/en/en/index/models/ghibli/ghibli.html

Den er grei men jeg reagerer på at du ikke reagerer på effektsenking uten isteden forsøker å rettferdige dette med at bilen fremdeles rask hvis 0-100 tiden øker med 1s..  Da er en P = S og dem som kjøpte P sitter med skjegget i postkassen ...  :(
Har ikke sett noen fakta på at 0-100 er blitt noe annet en oppgitt 4.4, så hva skal jeg reagere på, sytingen din?
Når noen mener P85D er blitt en Leaf på 0-100 så er det så useriøst at en kan slenge med leppa tilbake.
Syte om at en føler noe, uten å få noe dokumentert er lite vits, og får null sympati fra meg, repetere i det uendelige uten å fremlegge fakta gjør at jeg bare blir irritert.
Så nå er jeg faktisk så lei repeter knappen, at jeg vurderer sterkt å ta meg en god lang vinterferie fra å lese svada og lite konstruktive tilbakemeldinger, som jeg selv og har begynt med. :-(
Kan en vise til fakta og reelle målinger som viser f.eks 0-100 på 5.4 og da tørr vei osv er det noe annet.
Endring av moment kurve burde det vært informert om, men om det ikke går utover oppgitte data på bilen så har du fremdeles det produktet det ble opplyst om.
I alt annet utstyr vi har med firmware og software oppgraderinger, skjer det oppgraderinger hele tiden, noen er det informert om andre blir tredd nedover ørene på oss, hva vi synest betyr desverre mindre og mindre.
Leser du det med liten skrift, står det nok helt sikkert at leverandør kan endre med tanke på sikkerhet.
Vi vil nok se dette i mer og mer utstyr, ettersom mer og mer produkter er online og oppgraderinger blir sendt ut over nettet.
Så er nok bare å bli vant med at Telefonen, bilen, styring av strømmen, kjøleskap, kaffedrakter osv endrer oppførsel når saker kommer opp.
Kaffetrakter senker temperaturen på kaffen, pga noen har brent seg.
Alle biler blir pålagt av EU å automatisk sende inn fartsovertredelser, slik at de kan spare inn utgifter ved å sette opp fotobokser osv osv.
Vi lever i et samfunn, der vi blir mer og mer overvåket og styrte av Big Brother

Hvem nevner p85d?  Jeg nevner P og muligheten for at effektkurvene endres en gang til da DU mekanikk problematikken muligens ikke kan utbedres på sikt og at vi da får en SW begrensing isteden ..  Tesla har jo allered tatt det første steget .. Tesla har jo ikke vist all verdens åpenhet og har en tendens til å pynte på virkeligheten.. Hva de sier bør man kanskje ikke ta for god fisk og vi trenger uavhengige målinger .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16



RonnyØ

Husqvarna Automower 320

Stikkkontakt

Sitat fra: RonnyØ på mandag 24. november 2014, klokken 16:47
Så min bil produsert i september 14 er "feilfri"?  ???

I følge det Tesla sier bør den være det. Edmunds sin testbil ble tatt i bruk i juli 2013 og den slet ut 3 DU på 20000 miles. Ettersom bilene med problemer ble produsert på samme tid og mange havnet i Norge,må det vel være den store forsendelsen i september/oktober -13 som er rammet? Eller er dette bare svada? Edmunds bil fikk jo 2 nye DU i 2014 også. Kanskje de hadde lagt lenge på lager?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

stefse

Sitat fra: jkirkebo på søndag 23. november 2014, klokken 21:41


Den dukket opp ganske plutselig for noen måneder siden, etter det har den vært helt konstant. Null endring.
Så det kan vel ikke utelukkes å være den kabelen, skjønt jeg tviler litt.
Lager lyder oppstår først som "synging" som endres i takt med turtallet, for til slutt å ende opp i en sjenerende romlelyd.
Heller nok litt til at et gåent lager har forårsaket skevslitasje på tenner eller spline, med havari som resultat.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Sjøhyene

#207
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 24. november 2014, klokken 17:42

I følge det Tesla sier bør den være det. Edmunds sin testbil ble tatt i bruk i juli 2013 og den slet ut 3 DU på 20000 miles. Ettersom bilene med problemer ble produsert på samme tid og mange havnet i Norge,må det vel være den store forsendelsen i september/oktober -13 som er rammet? Eller er dette bare svada? Edmunds bil fikk jo 2 nye DU i 2014 også. Kanskje de hadde lagt lenge på lager?

Bare svada ja. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være ærlige. Eller har de virkelig så dårlig oversikt? Ganske skremmende i så fall.

F.eks har både jeg og en annen jeg kjenner med standard S som fikk bilen i mars-14 begge måtte bytte DU. I tillegg har man en jevn flyt av folk tilbake til de første bilene i 2013 som har måtte bytte DU, både S, P og P+. I tillegg til folk som har fått bilen helt fram til i sommer. For å være ærlig tror jeg dette rammer mer eller mindre alle biler Tesla har produsert fram til i hvertfall sommeren 2014, men hvor hurtig det utvikler seg varierer tydeligvis en del. (vanskelig å si etter sommer-14 da de stort sett ikke har kjørt langt nok enda)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

petersv

Min S85 levert 4. sept 2013 byttet du etter 14kkm. på insj. av Tesla slv på service. Så her snakker nok ikke Tesla sant.

emagic

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 24. november 2014, klokken 19:49
Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 24. november 2014, klokken 17:42

I følge det Tesla sier bør den være det. Edmunds sin testbil ble tatt i bruk i juli 2013 og den slet ut 3 DU på 20000 miles. Ettersom bilene med problemer ble produsert på samme tid og mange havnet i Norge,må det vel være den store forsendelsen i september/oktober -13 som er rammet? Eller er dette bare svada?

Bare svada ja. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan være ærlige. Eller har de virkelig så dårlig oversikt? Ganske skremmende i så fall.

Det er ikke så rart at dette bare er svada...

Husk at med de meget store investeringene som Tesla har tatt og gjør så tjener de ikke penger.  Likevel er selskapet verdsatt til et meget høyt beløp.  Dette skyldes forventningene om at Tesla kommer til å gjøre det bra over tid.  Uten disse positive forventningene hadde trolig selskapet vært insolvent for lengst.

Tesla skal ha all mulig skryt for en offensiv satsing, men om det over tid viser seg at de ikke klarer å levere varer som holder en ok kvalitet så vil dette gå dårlig.  Tesla har derfor alt å tjene på å "bagatellisere" DU feilen.


emagic


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA