Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skifte av bremseklosser (og skivene bak) på 3-års service

Startet av krisrst, torsdag 04. desember 2014, klokken 20:19

« forrige - neste »

Daeedor

Sitat fra: Shaft på fredag 05. desember 2014, klokken 09:38
Jeg hentet bilen i går ettermiddag. En dag på verksted, og ingen kostnad (garanti).

Jeg leste kjapt over papirene som skulle sendes Nissan, og der stod det at det trolig skyldes oppvarming via carwing uten å være tilkoblet strøm. Junction-boks byttet.
Hm. Bilen er da laget for å gjøre nettopp det.... feil som dekkes av garanti med andre ord ;)

krisrst

Jeg hadde bilen på verksted på BNH på Økern forrige fredag. De presterte å ikke gjøre noe som helst. Sa bare jeg måtte "kjøre til det skjedde igjen". Ingen vilje til å så mye som prøve å grave dypere i problemet.

Shaft

Da skjedde det samme igjen. Jeg brukte forvarming ved bruk av carwing, og fikk samme feilmelding som forrige gang. Bilen ble tauet til Birger N Haug i går. Verkstedet kunne ikke love at de fikk sett på bilen i før jul, og leiebil har man ikke krav på før det er gått 7 dager. Utrolig kjedelig.

jkirkebo

Sitat fra: Shaft på mandag 22. desember 2014, klokken 11:32
Da skjedde det samme igjen. Jeg brukte forvarming ved bruk av carwing, og fikk samme feilmelding som forrige gang. Bilen ble tauet til Birger N Haug i går. Verkstedet kunne ikke love at de fikk sett på bilen i før jul, og leiebil har man ikke krav på før det er gått 7 dager. Utrolig kjedelig.

Dette skjer meg til stadighet om jeg forvarmer uten ledningen plugget i og ikke stopper varmen før jeg starter bilen. Men jeg får alltid fikset det ved å slå av bilen, starte forvarming på nytt via appen, stoppe forvarming via appen og så starte bilen på nytt.

Forvarmer heldigvis sjelden uten ledning plugget i.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. desember 2014, klokken 14:40
Sitat fra: Shaft på mandag 22. desember 2014, klokken 11:32

Dette skjer meg til stadighet om jeg forvarmer uten ledningen plugget i og ikke stopper varmen før jeg starter bilen. Men jeg får alltid fikset det ved å slå av bilen, starte forvarming på nytt via appen, stoppe forvarming via appen og så starte bilen på nytt.

Forvarmer heldigvis sjelden uten ledning plugget i.

Var ikke dette liksom noe som ble fikset med en SW-oppgradering et års tid tilbake???

Jeg får også nesten alltid problemer om jeg forvarmer på batteri, men bilen starter alltid på "andre forsøk".
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA