Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading fungerer ikke slik det er nå

Startet av sn0le, torsdag 04. desember 2014, klokken 17:46

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: fonberg på torsdag 20. november 2014, klokken 11:46
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. november 2014, klokken 10:59
Det er et annet alternativ her - koden på service-skjemaet er bare et produktnavn som service-personalet har lagt inn. Det trenger ikke stemme med hva som faktisk er satt inn. Sjekk hva som står på batteriet. Mener det er synlig på en stor hvit lapp bak høyre forhjul (dvs midt under bilen, ikke i selve hjulbrønnen).

Du mener denne lappen ja? (Dette er bilde jeg tok under min egen bil, bak høyre forhjul.)
Jeg har serienummer ca. 200 lavere enn deg :)

Øyvind.h

Sitat fra: fonberg på torsdag 20. november 2014, klokken 11:46
Du mener denne lappen ja? (Dette er bilde jeg tok under min egen bil, bak høyre forhjul.)
Jepp. Ser ut til at du har lent deg inn bak fordekket og tatt bilde forover. Trådstarter burde begynne med akkurat den øvelsen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sn0le

#17
@Øyvind.h: Jeg sjekket lappen i går før jeg dro på jobb.
Tenkte at det kunne være lagt inn feil delenummer på arbeidsordren.
Det er i alle fall et B-batteri som er montert i. Skal få tatt bilde av lappen.

@bb: "REMAN" i delenummer indikerer remanufactured. Ergo et refurbished batteri. Hva de legger i det vet jeg ikke, men tolker det som et fabrikkoverhalt batteri. Hadde det vært et B-batteri som var en overliggende fra en gammel batch ville det hatt et annet varenummer.

Edit: Rettet irriterende skriveleif.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Espen Hugaas Andersen

Det kan også være at det har blitt oppgradert til D-versjon, men ikke merket om. Uansett tyder ting på at du har fått et batteri som kan være over et år gammelt, og kan ha kjørt en del km, så det er absolutt på sin plass å stille kritiske spørsmål.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sn0le

Her er bilde av det som står på det "nye" batteriet mitt.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

fonberg

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. november 2014, klokken 11:51
Sitat fra: fonberg på torsdag 20. november 2014, klokken 11:46
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. november 2014, klokken 10:59
Det er et annet alternativ her - koden på service-skjemaet er bare et produktnavn som service-personalet har lagt inn. Det trenger ikke stemme med hva som faktisk er satt inn. Sjekk hva som står på batteriet. Mener det er synlig på en stor hvit lapp bak høyre forhjul (dvs midt under bilen, ikke i selve hjulbrønnen).

Du mener denne lappen ja? (Dette er bilde jeg tok under min egen bil, bak høyre forhjul.)
Jeg har serienummer ca. 200 lavere enn deg :)

OT: Da er det kanskje enda mer uforståelig at du har fått redusert tkm, og ikke jeg. Jeg har i hvert fall vanligvis 348 tkm ved 90%, og 382 tkm ved 100%. FW 1.65.73.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

lurium

Kanskje du har fått Bjørn sitt batteri som har gått 80k... :)

Jaja da vet du ihvertfal at det har vært jorden rundt.

(klag skriftlig!)

sn0le

Får nok skrive en saklig epost til hun i Tesla som sendte meg servicerapporten.
Skal be om historikk på det batteriet og hva som menes med remanufactured.
Og be de bekrefte skriftlig at B-revisjon evt ikke burde begrense ladehastighet på fremtidige SC'er (hvis de er kraftigere) enn D-revisjon.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Epleskreller

Tipper du har fått BB sitt gamle batteri. Han fikk vel bilen ganske likt med Muffinman (kun 200 i forskjell på batterinummer),  har nylig byttet pakke og hadde kjørt ca 85k km med mye superladerlading.. Det kalles uflaks,  og greit å undersøke!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bb

Sjekk om batteripakken har fått noen skrapemerker midt på under. Jeg har nemlig vært nedi et par ganger. Det var jævlig synd at jeg aldri to bilde/filmet undersiden og fikk tatt serienummeret. For min del kunne jeg godt ha fått tilbake min gamle pakke siden det er flere tusen rundt om i verden som gjerne ville sett hvordan batteriet taper seg over tid.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

De satte batteriet i min mandag 3 november, evt fredagen før.
Det var vel samme helga som bb fikk trøbbel i Bergen?
Og det tar vel mere tid for de å shippe batteriet til USA og refurbishe det enn den tiden de ville hatt på seg for å sette hans batteri i min bil?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

#27
Jeg hørte rykter om at Grorud kan reparere kontaktorfeil. Uansett så skjedde havariet mitt i Bergen natt til 1. november. Men bilen (og batteriet) ble ikke shippet til Oslo før torsdag 6. november. Da jeg var innom Skøyen fredag 7. november for å hente diverse ting fra bilen så var den gamle batteripakken tatt ut. Det er derfor ikke min legendariske batteripakke du har fått.

Edit: Rettet på datoer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Pokker. Kunne jo solgt det batteriet på ebay for en dullion kroner. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Epleskreller

Jeg kjører rundt med de første hjulene bb brukte på sin TMS. Skal selge de om noen år for masse millioner :-D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA